С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 май 2019, 12:00, 2296 прочитания

Хотелската верига Marriott ще конкурира Airbnb със собствена платформа

Homes & Villas ще бъде част от програмата за лоялност Bonvoy и ще предлага 2 хил. жилища в 100 града

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската хотелска верига Marriott ще създаде собствена платформа за наем на жилища. Това съобщава Financial Times, като добавя, че тя е първата в сектора, която предприема такава стъпка. Целта ѝ е да изпревари Airbnb, която в момента се радва на голям успех благодарение на инвестициите в сектора с краткосрочно отдаване на апартаменти.

Най-големият оператор на хотели ще предлага повече от 2 хил. жилища в 100 града из Европа, Великобритания и Карибите чрез платформата си Homes & Villas. Всичко това се случва, докато Airbnb се готви за борсов дебют и се разраства, като инвестира в различни стартъпи с високи оценки.


Новият проблем за Airbnb

Главният търговски директор на Marriott Стефани Линарц заяви, че "компанията поема ангажимент да бъде в крак с иновациите, тъй като потребителските нужди се променят". Подобна възможност би предоставила на клиентите "жилище с всичките му удобства и в същото време сигурност".

Homes & Villas ще е част от наскоро стартиралата програма за лоялност на Marriott - Bonvoy, чиято цел е още по-близка връзка с потребителите.
Решението на Marriott идва точно след като Airbnb успешно извърши няколко придобивания в хотелиерския сектор.




Решението на Marriott поставя Airbnb в доста неудобно положение точно след като платформата за наем на жилища успя да извърши няколко успешни инвестиции в хотелиерския бизнес, коментира FT. През март технологичната компания, която беше оценена на 31 млрд. долара през 2017 г., придоби платформата за бързи и лесни резервации на жилища Hotel Tonight с пазарна капитализация от 463 млн. долара.

По-рано този месец Airbnb купи дял в индийската хотелиерска верига Oyo Hotels&Homes, за да се разрасне на пазара в Азия. И за финал - последната ѝ стъпка в тази посока беше едва миналата седмица, когато инвестира 160 млн. долара в стартъпа за наем на жилища с иновативен дизайн Lyric.

След тези смели "придобивки", на Airbnb ѝ оставаше само да се пребори с конкуренцията в лицето на големите туристически сайтове като Expedia и Priceline. Сега обаче е възможно най-голямото ѝ предизвикателство да бъде Marriott.


Може ли да се разчита на програмите за лоялност

От друга страна, трудност за големите хотелиерски групи е силната онлайн конкуренция, затова и повечето от тях започнаха да работят върху създаването на собствени потребителски програми за лоялност (като Bonvoy на Marriott).

Тези на InterContinental Hotels и Accor например имат много екстри - от безплатен наем на стаи до бонус билети за различни събития.

Важна е реалистичната преценка

Американските потребители са похарчили повече средства за наем през Airbnb миналата година, отколкото в Hilton или InterContinental Hotels. Това става ясно от данни на Second Measure, която анализира транзакциите с кредитни и дебитни карти.

Освен това клиентите са лоялни към Airbnb - 40% от тези, които са ползвали платформата през 2017 г., са я ползвали и тази година. От друга страна, процентът на потребителите, които са резервирали отново година след първия си престой в Marriott, Hilton и IHG, е спаднал между 24 и 29% за последните шест години.

Лиям Браун, който е президент на Marriott за Европа, Близкия изток и Африка, коментира, че "програмите за лоялност са от съществено значение" за стратегията на компанията, защото позволяват "възможно най-силна близост с клиентите". Залозите са високи за хотелска индустрия за 539 млрд. долара, защото лоялните клиенти обикновено са по-ценни. Въпреки че такива програми отдавна са значим инструмент за печелене на клиенти, навлизането на Airbnb в сектора още повече засилва напрежението.

Според анализатора от Bernstein Ричард Кларк хотелските вериги трябва да измислят как да задържат онези клиенти, които не пътуват чак толкова често и няма откъде да са си набавили нужните точки за безплатна нощувка.

В същото време според главния изпълнителен директор на IHG Кейт Бар всичко се крие в умението да си реалист - "компаниите трябва сами да преценяват реалния шанс доколко стоят на първо място за клиентите".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

17 окт 2019, 434 прочитания

"Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност 1 "Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност

Компанията системно е нарушавала задълженията си по оздравителния план и дължи на държавата над 102 млн. лв.

17 окт 2019, 757 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook се насочва към повече поверителност, групи и общности

Марк Зукърбърг показа редизайн и промени в социалните мрежи на компанията

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10