С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 май 2019, 12:35, 2676 прочитания

Facebook се насочва към повече поверителност, групи и общности

Марк Зукърбърг показа редизайн и промени в социалните мрежи на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата социална мрежа в света Facebook официално обяви завоя си към повече поверителност. На годишната конференция на разработчиците на компанията F8 Марк Зукърбърг обяви редица промени не само в основната социална мрежа, но и в другите продукти на компанията като Instagram и WhatsApp. Под слогана "Бъдещето е поверително" изпълнителният директор на фирмата показа най-масивния редизайн на Facebook през последните пет години, както и цялостна промяна във фокуса – към повече "групи и общности" и по-малко внимание върху потока от новини, включително и от близки и приятели.

Промените в платформата изглеждат като директен отговор на Facebook след редицата скандали около компанията през последните две години, свързани неминуемо със слабата защита на данните на общо 2.7 млрд. потребители, с които фирмата разполага сред всичките си продукти.


Интеграция и криптиране

Зукърбърг намекна за промените в своя публикация преди няколко месеца, а сега разкри в подробности какво е бъдещето на Facebook като компания. Тя ще върви към все по-голяма интеграция на своите продукти, така че потребителите да могат да виждат на едно място какво публикуват приятелите им във Facebook, Instagram и Messenger. Всички чат клиенти на компанията ще преминат към криптирани разговори, каквито в момента има само в WhatsApp.

Facebook се насочва към повече поверителност, групи и общности

[Facebook]




Новият фокус на самата платформа Facebook, най-популярната с общо 2.3 млрд. активни потребители, ще бъде към повече групи и общности. Досега компанията залагаше на повече съдържание от потребители и страници в потока с новини, като тази възможност ще се запази, но проактивните усилия ще бъдат насочени към групите.

Самият нов дизайн на Facebook залага на бялата цветова гама вместо традиционното синьо – промяна, която беше отбелязана и от самия Марк Зукърбърг. Освен тези промени платформата ще заложи и на услуги за онлайн срещи и повече инструменти за сближаване на хората.

Въпросителните

Промените във Facebook раждат повече въпроси, отколкото отговори. Те няма да получат отговори поне до навлизането на новия редизайн, който се очаква по-късно през годината, а в бизнес аспект – вероятно до началото на следващата.

По отношение на поверителността Facebook може да реши огромен свой проблем, но и да отвори друга кутия на Пандора – чрез криптираните разговори да стане по-лесен канал за организация на терористични групи и др., които досега използваха по-маргинални приложения за комуникация. Именно там, както и към фокуса върху групи, може да бъдат насочени следващите масови критики към Facebook. От сцената на F8 Зукърбърг коментира, че модераторите на мрежата активно премахват групи, чиято единствена цел е "сеене на омраза".

Другият голям въпрос е как ще се промени бизнес моделът на компанията. В момента над 98% от приходите на фирмата идват от реклами, огромната част от които са в потока с новини на потребителите. С изместването на фокуса встрани от този поток и по-голям фокус към групите, където за момента реклами няма, промените в бизнес модела на компанията изглеждат неминуеми.

Facebook е един от двата гиганта в онлайн рекламата заедно с Google, като положението на двете фирми е на практика дуопол и е малко вероятно компанията да направи подобни големи промени, без да има алтернатива на сегашния си модел. От сцената обаче Зукърбърг не коментира бизнес аспектите на Facebook.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Facebook Instagram Messenger

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Меките начини да се пораздвижи железницата Меките начини да се пораздвижи железницата

Вагон-ресторантите, онлайн продажбите на билети и обезщетенията за закъснения са лесни мерки, които могат да засилят интереса към компанията

20 сеп 2019, 167 прочитания

Споделеното падение на WeWork Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

20 сеп 2019, 194 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Apple обяви драстичен спад в продажбите на iPhone

Компанията повиши прогнозите си за второто тримесечие

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща