Facebook се насочва към повече поверителност, групи и общности
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook се насочва към повече поверителност, групи и общности

Facebook

Facebook се насочва към повече поверителност, групи и общности

Марк Зукърбърг показа редизайн и промени в социалните мрежи на компанията

Йоан Запрянов
3433 прочитания

Facebook

© Facebook


Най-голямата социална мрежа в света Facebook официално обяви завоя си към повече поверителност. На годишната конференция на разработчиците на компанията F8 Марк Зукърбърг обяви редица промени не само в основната социална мрежа, но и в другите продукти на компанията като Instagram и WhatsApp. Под слогана "Бъдещето е поверително" изпълнителният директор на фирмата показа най-масивния редизайн на Facebook през последните пет години, както и цялостна промяна във фокуса – към повече "групи и общности" и по-малко внимание върху потока от новини, включително и от близки и приятели.

Промените в платформата изглеждат като директен отговор на Facebook след редицата скандали около компанията през последните две години, свързани неминуемо със слабата защита на данните на общо 2.7 млрд. потребители, с които фирмата разполага сред всичките си продукти.

Интеграция и криптиране

Зукърбърг намекна за промените в своя публикация преди няколко месеца, а сега разкри в подробности какво е бъдещето на Facebook като компания. Тя ще върви към все по-голяма интеграция на своите продукти, така че потребителите да могат да виждат на едно място какво публикуват приятелите им във Facebook, Instagram и Messenger. Всички чат клиенти на компанията ще преминат към криптирани разговори, каквито в момента има само в WhatsApp.

Източник: Facebook

Новият фокус на самата платформа Facebook, най-популярната с общо 2.3 млрд. активни потребители, ще бъде към повече групи и общности. Досега компанията залагаше на повече съдържание от потребители и страници в потока с новини, като тази възможност ще се запази, но проактивните усилия ще бъдат насочени към групите.

Самият нов дизайн на Facebook залага на бялата цветова гама вместо традиционното синьо – промяна, която беше отбелязана и от самия Марк Зукърбърг. Освен тези промени платформата ще заложи и на услуги за онлайн срещи и повече инструменти за сближаване на хората.

Въпросителните

Промените във Facebook раждат повече въпроси, отколкото отговори. Те няма да получат отговори поне до навлизането на новия редизайн, който се очаква по-късно през годината, а в бизнес аспект – вероятно до началото на следващата.

По отношение на поверителността Facebook може да реши огромен свой проблем, но и да отвори друга кутия на Пандора – чрез криптираните разговори да стане по-лесен канал за организация на терористични групи и др., които досега използваха по-маргинални приложения за комуникация. Именно там, както и към фокуса върху групи, може да бъдат насочени следващите масови критики към Facebook. От сцената на F8 Зукърбърг коментира, че модераторите на мрежата активно премахват групи, чиято единствена цел е "сеене на омраза".

Другият голям въпрос е как ще се промени бизнес моделът на компанията. В момента над 98% от приходите на фирмата идват от реклами, огромната част от които са в потока с новини на потребителите. С изместването на фокуса встрани от този поток и по-голям фокус към групите, където за момента реклами няма, промените в бизнес модела на компанията изглеждат неминуеми.

Facebook е един от двата гиганта в онлайн рекламата заедно с Google, като положението на двете фирми е на практика дуопол и е малко вероятно компанията да направи подобни големи промени, без да има алтернатива на сегашния си модел. От сцената обаче Зукърбърг не коментира бизнес аспектите на Facebook.

Най-голямата социална мрежа в света Facebook официално обяви завоя си към повече поверителност. На годишната конференция на разработчиците на компанията F8 Марк Зукърбърг обяви редица промени не само в основната социална мрежа, но и в другите продукти на компанията като Instagram и WhatsApp. Под слогана "Бъдещето е поверително" изпълнителният директор на фирмата показа най-масивния редизайн на Facebook през последните пет години, както и цялостна промяна във фокуса – към повече "групи и общности" и по-малко внимание върху потока от новини, включително и от близки и приятели.

Промените в платформата изглеждат като директен отговор на Facebook след редицата скандали около компанията през последните две години, свързани неминуемо със слабата защита на данните на общо 2.7 млрд. потребители, с които фирмата разполага сред всичките си продукти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK