С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 май 2019, 12:35, 3003 прочитания

Facebook се насочва към повече поверителност, групи и общности

Марк Зукърбърг показа редизайн и промени в социалните мрежи на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата социална мрежа в света Facebook официално обяви завоя си към повече поверителност. На годишната конференция на разработчиците на компанията F8 Марк Зукърбърг обяви редица промени не само в основната социална мрежа, но и в другите продукти на компанията като Instagram и WhatsApp. Под слогана "Бъдещето е поверително" изпълнителният директор на фирмата показа най-масивния редизайн на Facebook през последните пет години, както и цялостна промяна във фокуса – към повече "групи и общности" и по-малко внимание върху потока от новини, включително и от близки и приятели.

Промените в платформата изглеждат като директен отговор на Facebook след редицата скандали около компанията през последните две години, свързани неминуемо със слабата защита на данните на общо 2.7 млрд. потребители, с които фирмата разполага сред всичките си продукти.


Интеграция и криптиране

Зукърбърг намекна за промените в своя публикация преди няколко месеца, а сега разкри в подробности какво е бъдещето на Facebook като компания. Тя ще върви към все по-голяма интеграция на своите продукти, така че потребителите да могат да виждат на едно място какво публикуват приятелите им във Facebook, Instagram и Messenger. Всички чат клиенти на компанията ще преминат към криптирани разговори, каквито в момента има само в WhatsApp.

Facebook се насочва към повече поверителност, групи и общности

[Facebook]




Новият фокус на самата платформа Facebook, най-популярната с общо 2.3 млрд. активни потребители, ще бъде към повече групи и общности. Досега компанията залагаше на повече съдържание от потребители и страници в потока с новини, като тази възможност ще се запази, но проактивните усилия ще бъдат насочени към групите.

Самият нов дизайн на Facebook залага на бялата цветова гама вместо традиционното синьо – промяна, която беше отбелязана и от самия Марк Зукърбърг. Освен тези промени платформата ще заложи и на услуги за онлайн срещи и повече инструменти за сближаване на хората.

Въпросителните

Промените във Facebook раждат повече въпроси, отколкото отговори. Те няма да получат отговори поне до навлизането на новия редизайн, който се очаква по-късно през годината, а в бизнес аспект – вероятно до началото на следващата.

По отношение на поверителността Facebook може да реши огромен свой проблем, но и да отвори друга кутия на Пандора – чрез криптираните разговори да стане по-лесен канал за организация на терористични групи и др., които досега използваха по-маргинални приложения за комуникация. Именно там, както и към фокуса върху групи, може да бъдат насочени следващите масови критики към Facebook. От сцената на F8 Зукърбърг коментира, че модераторите на мрежата активно премахват групи, чиято единствена цел е "сеене на омраза".

Другият голям въпрос е как ще се промени бизнес моделът на компанията. В момента над 98% от приходите на фирмата идват от реклами, огромната част от които са в потока с новини на потребителите. С изместването на фокуса встрани от този поток и по-голям фокус към групите, където за момента реклами няма, промените в бизнес модела на компанията изглеждат неминуеми.

Facebook е един от двата гиганта в онлайн рекламата заедно с Google, като положението на двете фирми е на практика дуопол и е малко вероятно компанията да направи подобни големи промени, без да има алтернатива на сегашния си модел. От сцената обаче Зукърбърг не коментира бизнес аспектите на Facebook.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Facebook Instagram Messenger

Прочетете и това

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 924 прочитания

Бизнесът и следващата рецесия Бизнесът и следващата рецесия

С промените в икономиките се променят и рецесиите. Как ще изглежда следващата?

28 фев 2020, 1354 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 17675 прочитания

28 фев 2020, 6010 прочитания

28 фев 2020, 3117 прочитания

28 фев 2020, 2979 прочитания

28 фев 2020, 2437 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Apple обяви драстичен спад в продажбите на iPhone

Компанията повиши прогнозите си за второто тримесечие

Още от Капитал
Еднопосочен билет към енергийната борса

Новото поетапно освобождаване на пазара повдига много въпроси и дава малко отговори

Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Барселонска треска

Какво стана ясно за разследването на испанските власти, което се занимава и с Бойко Борисов, и докъде може да стигне то

Тол-системата: Гафове вместо милиони

Тол-системата ще заработи на 1 март, но до 27 март има "гратисен период" без глоби

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10