С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 1 май 2019, 14:00, 5057 прочитания

Apple обяви драстичен спад в продажбите на iPhone

Компанията повиши прогнозите си за второто тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Спадът в продажбите на iPhone през първото тримесечие на 2019.

Увеличаване

Инфографика

Скок в приходите от услуги на Apple през първото тримесечие на 2019.

Увеличаване

Технологичният гигант Apple обяви, че приходите от продажба на iPhone са намалели със 17% до 31 млрд. долара през последното тримесечие, съобщава BBC.

Въпреки това главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук заяви, че към края на март продажбите са се покачили, включително и в Китай, където цените на iPhone бяха намалени повече от веднъж през последната година, за да стимулират търсенето.


Приходите през тримесечието са намалели от 61.137 млрд. на 58 млрд. долара на годишна база, а оперативната печалбата се е понижила до 13.415 млрд. при 15.894 млрд. долара година по-рано. Инвеститорите, изглежда, не са притеснени от този спад. Apple повиши прогнозите си за печалба през трите месеца до юни, а цената на акциите се вдигна с повече от 5% след края на борсовата търговия.

Нарастваща увереност

Пред анализатори главният финансов директор на Apple Лука Маестри каза, че прогнозите отразяват нарастващата увереност в перспективите на iPhone след спада в продажбите от началото на годината.



"През последното тримесечие наблюдавахме подобрение в представянето на iPhone, най-вече през последните няколко седмици", казва Маестри. Стабилизирането на продажбите се усеща най-много в Китай благодарение отчасти на намаляването на цените и новите програми за разсрочено плащане.

Тим Кук обясни, че по-високите продажби през първото тримесечие в Китай се дължат и на намаленото търговско напрежение. "Търговският диалог между САЩ и Китай се е подобрил. От наша гледна точка това е повлияло на потребителското доверие към нашата марка", коментира той.

С 10.2 млрд. долара приходи от продажби в Китай, Apple все още отчита спад с близо 22% през последното тримесечие в сравнение с предходната година.

Уолстрийт приема числата като потвърждение, че бизнесът на iPhone се стабилизира след рязък спад, който започна с това, което мнозина виждаха като свръхагресивно увеличение на цените през миналата година, за да компенсират липсата на ръст в обема на броя продадени устройства.

От Apple са свикнали да отчитат спад от 13-15% в продажбите на смартфони през първото тримесечие на годината, тъй като клиентите са в очакване на излизането на нов модел.

Оптимизъм извън iPhone

Притесненията около продажбите на iPhone намаляха след отчета на компанията за първото тримесечие, а това позволи на инвеститорите да се фокусират върху други силни страни на Apple, които благодарение на силния си растеж биха могли да покрият загубите от iPhone. Фирмата отчита 22% скок в приходите от iPad от началото на тази година.

Компанията също обяви увеличение от 75 млрд. долара в програмата си за обратно изкупуване на акции в съответствие с очакванията, както и 5% увеличение на тримесечните си дивиденти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Ускореният пулс на Ozone.bg Ускореният пулс на Ozone.bg

Компанията за онлайн търговия Ozone.bg закупи последната останала верига физически магазини за видеоигри Pulsar

13 сеп 2019, 5021 прочитания

Отгледано в България Отгледано в България

Биофермата "ТРЕЙС АНГЪС ФАРМ" доказва, че нейното висококачествено говеждо месо не отстъпва на вносните аналози

13 сеп 2019, 1184 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
IQOS беше разрешен за употреба от най-строгия регулатор - американския

FDA смята, че бездимните цигари ще изиграят роля за опазване на общественото здраве и потвърждава по-малкото токсини спрямо класическите тютюневи изделия

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг