С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 1 май 2019, 14:54, 7841 прочитания

IQOS беше разрешен за употреба от най-строгия регулатор - американския

FDA смята, че бездимните цигари ще изиграят роля за опазване на общественото здраве и потвърждава по-малкото токсини спрямо класическите тютюневи изделия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пет години след пускането си за първи път на пазара, след присъствие в 46 държави и след като формира 18% от приходите на един от световните тютюневи гиганти – Philip Morris, системата за нагряване на тютюн с устройството IQOS вече има разрешение за употреба от най-рестриктивния регулатор на лекарства, храни и в случая – тютюневи изделия – Американската администрация за лекарствата и храните (FDA). След като документите на IQOS и клиничните проучвания за съдържанието на стиковете престояха над две години във FDA, продуктът получи разрешение за продажба в САЩ.

IQOS и стиковете за него бяха първият продукт, приет за разглеждане по нова процедура на FDA за иновативни тютюневи продукти, които могат да бъдат подходящи за защита на общественото здраве и разрешаването на първия от тях е огромен успех. От регулатора съобщават, че разрешаването на IQOS ще изиграе роля за опазване на общественото здраве в САЩ, тъй като продуктът произвежда по-малко или по-ниски нива на някои от токсичните вещества, които се отделят при горимите цигари. Документите на IQOS, с които компанията кандидатства да може да обявява, че продуктите й са с намален риск, все още остават за разглеждане във FDA, но сегашното изявление на агенцията за намалена вредност е важен сигнал към пушачите.


"Въпреки че разрешаването на нови тютюневи изделия не означава, че те са безопасни, процесът на разглеждане и оценка гарантира, че търговията с тези продукти е подходяща за опазване на общественото здраве, като се вземат предвид рисковете и ползите за населението като цяло. Това включва как продуктите могат да повлияят на употребата на никотин и тютюн върху младите хора, както и потенциала на тези продуктите да се превърнат в алтернатива за пълнолетните потребители на горими цигари", коментира Мич Целер, директор на Центъра за тютюневи изделия на FDA, цитиран от администрацията.

Какво казва FDA

Оценката е продължила толкова дълго, защото по процедура администрацията трябва да анализира повишената или намалена вероятност сегашните потребители на тютюневи изделия да спрат да ги използват или пък да се преориентират към новите продукти. Освен това е направена научна оценка, която е преминала през независима експертиза какво съдържа аерозолът, който се отделя при използването на системата за нагряване на тютюн IQOS, и FDA констатира, че този дим съдържа по-малко токсични химикали, отколкото цигарения дим, а много от токсините са в по-ниски нива в сравнение с тези в цигарения дим. Например експозицията на въглероден окис от аерозола IQOS е сравнима с тази от околната среда, а нивата на акролеин и формалдехид са 89% до 95% и 66% до 91% по-ниски, отколкото при горимите цигари.



Тъй като в момента нагреваемите изделия отговарят на определението за цигара във Федералния закон за храните, лекарствата и козметиката, от FDA отбелязват, че за тях важи забраната за телевизионна и радиореклама, а за да се ограничи рекламата им сред младите хора, ще има рестрикция в сайтовете и социалните медии. Администрацията изисква етикетите и рекламите да съдържат предупреждения за пристрастяващото действие на никотина.

Вече пет години на пазара

IQOS беше пуснат за първи път в Япония и Италия в края на 2014 г. Той присъства в България от края на 2017 г. и в момента вече има над 150 хил. потребители и над 5% от пазара на тютюневи изделия.

През миналата година нагреваемите продукти са генерирали продажби от 4.1 млрд. долара, или 14% от общите приходи на Philip Morris, като стремежът на компанията е да увеличи дела от тях до 42% от приходите си през 2025 г., отбелязват от CNBC.

В момента щатският пазар на цигари надхвърля като продажби 100 млрд. долара годишно и компаниите се конкурират за вниманието на около 40 млн. пушачи. Глобалният пазар на тютюневи изделия се оценява на около 600 млрд. долара, като на първо място по консумация се нарежда Азия, следвана от Европа и САЩ.

Тъй като Philip Morris няма дейност в САЩ, продуктите й ще бъдат продавани от базираната в Ричмънд, Вирджиния – Altria.

"FDA е поставила висок стандарт и ние очакваме да работим с тях в изпълнението на заповедта им за разрешение за продажба, така че IQOS да достигне до правилната аудитория - настоящите възрастни пушачи", казва в своето изявление Андре Каланцопулос, главен изпълнителен директор на Philip Morris International.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как се строи бизнес Как се строи бизнес

Трансформацията на "Главболгарстрой"- от държавна фирма за строителни работници до компания, която може да построи всичко

27 юни 2019,

САЩ откриха нов проблем с Boeing 737 MAX САЩ откриха нов проблем с Boeing 737 MAX

Той засяга софтуер, който е оригинален за самолета, а не е свързан с ревизиите във връзка с двете фатални катастрофи

27 юни 2019, 394 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Неохим" увеличава приходите си с над 50%

Печалбата на торовия завод за първото тримесечие намалява заради по-високи разходи

Бойното поле на "Българска армия"

Ще има ли нов стадион на ЦСКА в Борисовата

Ръст, но все по-бавен

Глобалните инвестиции в реклама се забавят, докато пазарът в България продължава нараства

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Хубаво е, но е фалшиво

Как изложба с фалшификати почти предизвика дебат за черния пазар на изкуство у нас

Календар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица