Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 май 2019, 10:45, 1983 прочитания

Продажбите на "Корадо" намаляват през първото тримесечие

Производителят на стоманени радиатори отчита 5% по-ниска печалба

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на стоманени радиатори "Корадо България" намалява продажбите си през първото тримесечие на годината. Макар че заводът в Стражица ограничава и разходите си, печалбата също спада, макар и по-малко. Това показва отчетът на дружеството, което е част от чешката група Korado.

Обеми


За първите три месеца компанията е произвела близо 16 хил. броя по-малко панелни радиатори, отколкото за същия период на миналата година. Нараснал е обаче обемът на тръбните отоплителни тела, които бяха пуснати в производство преди три години.

Продажбите спадат с подобен темп, като общото количество достига малко над 116 хил. броя, включително панелни радиатори, лири за баня и дизайнерски отоплителни тела (виж графиката). Основната част от продукцията се изнася в Европейския съюз, като най-големи пазари са Чехия, Румъния, Унгария и Франция. Там обаче продажбите са намалели с 15% за първото тримесечие. Значително увеличение (над четири пъти) има в износа за трети страни (Украйна), но при сравнително ниска изходна база. Една от целите, които дружеството си поставя за тази година, е възстановяване на руския пазар. Българският пазар има минимален дял (1.3%) към края на март. При тръбните радиатори като цяло се наблюдава ръст на доставките, като те вече формират близо 22% от общите продажби.


Резултати



По-малките обеми се отразяват и на финансовите резултати на "Корадо", като нетните приходи от продажби се понижават с 9% (виж таблицата). Компанията успява да редуцира и разходите си с близо 1 млн. лв., благодарение на което спадът на печалбата е по-слаб (5%).


За 2018 г. дружеството отчете 10% ръст на печалбата, която достигна 5.3 млн. лв. "Корадо" е една от първите компании, които решиха да разпределят дивиденти два пъти годишно, след като законови промени направиха това възможно. Така за първото шестмесечие на миналата година акционерите получиха по 0.10 лв. на акция от печалбата. На насроченото за 15 май общо събрание се очаква да бъде гласуван дивидент от 0.19 лв. на акция и за второто полугодие.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

АЕЦ "Козлодуй" си поръчва защитни облекла за 4.1 млн. лв. АЕЦ "Козлодуй" си поръчва защитни облекла за 4.1 млн. лв.

Те ще бъдат с различна степен на предпазване в зависимост от рисковете

30 мар 2020, 450 прочитания

Volkswagen губи по 2 млрд. евро на седмица Volkswagen губи по 2 млрд. евро на седмица

Световният автомобилен сектор е в шок, кредитният рейтинг на Ford достигна дъното

30 мар 2020, 1010 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Етем" и испанската Gestamp напредват в общото производство в София

От българската компания вече са отделени две нови дружества за автомобилни компоненти, в които ще бъдат инвестирани 30 млн. евро

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10