Продажбите на "Корадо" намаляват през първото тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на "Корадо" намаляват през първото тримесечие

Компанията е произвела по-малко панелни, но повече тръбни радиатори

Продажбите на "Корадо" намаляват през първото тримесечие

Производителят на стоманени радиатори отчита 5% по-ниска печалба

2081 прочитания

Компанията е произвела по-малко панелни, но повече тръбни радиатори

© Капитал


Производителят на стоманени радиатори "Корадо България" намалява продажбите си през първото тримесечие на годината. Макар че заводът в Стражица ограничава и разходите си, печалбата също спада, макар и по-малко. Това показва отчетът на дружеството, което е част от чешката група Korado.

Обеми

За първите три месеца компанията е произвела близо 16 хил. броя по-малко панелни радиатори, отколкото за същия период на миналата година. Нараснал е обаче обемът на тръбните отоплителни тела, които бяха пуснати в производство преди три години.

Продажбите спадат с подобен темп, като общото количество достига малко над 116 хил. броя, включително панелни радиатори, лири за баня и дизайнерски отоплителни тела (виж графиката). Основната част от продукцията се изнася в Европейския съюз, като най-големи пазари са Чехия, Румъния, Унгария и Франция. Там обаче продажбите са намалели с 15% за първото тримесечие. Значително увеличение (над четири пъти) има в износа за трети страни (Украйна), но при сравнително ниска изходна база. Една от целите, които дружеството си поставя за тази година, е възстановяване на руския пазар. Българският пазар има минимален дял (1.3%) към края на март. При тръбните радиатори като цяло се наблюдава ръст на доставките, като те вече формират близо 22% от общите продажби.

Резултати

По-малките обеми се отразяват и на финансовите резултати на "Корадо", като нетните приходи от продажби се понижават с 9% (виж таблицата). Компанията успява да редуцира и разходите си с близо 1 млн. лв., благодарение на което спадът на печалбата е по-слаб (5%).

За 2018 г. дружеството отчете 10% ръст на печалбата, която достигна 5.3 млн. лв. "Корадо" е една от първите компании, които решиха да разпределят дивиденти два пъти годишно, след като законови промени направиха това възможно. Така за първото шестмесечие на миналата година акционерите получиха по 0.10 лв. на акция от печалбата. На насроченото за 15 май общо събрание се очаква да бъде гласуван дивидент от 0.19 лв. на акция и за второто полугодие.

Производителят на стоманени радиатори "Корадо България" намалява продажбите си през първото тримесечие на годината. Макар че заводът в Стражица ограничава и разходите си, печалбата също спада, макар и по-малко. Това показва отчетът на дружеството, което е част от чешката група Korado.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK