Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 май 2019, 10:00, 7371 прочитания

Beyond Meat – безмесният дебют на борсата

Акциите на фирмата производител на веган бургери скочиха със 160% в първия ден от търговията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Нарастващата популярност на растителни алтернативи на животински храни направи Beyond Meat първия производител на "вегетарианско месо" на борсата. Фирмата се радваше на голям инвеститорски интерес, а търговията с акциите й на NASDAQ в четвъртък започна на цена от 46 долара, много над емисионната стойност от 25 долара. Максималната цена за деня достигна 72 долара, а търговията приключи на 65.5 долара, съобщава Reuters.

Beyond Meat, която предупреди, че може никога да не излезе на печалба, приключи търговията с пазарна капитализация от около 3.8 млрд. долара.


Конкурентоспособност и развитие

Във вторник компанията увеличи размера и цената на предлаганите акции след повишено търсене от страна на инвеститорите. Така тя се целеше в осигуряване на 240 млн. долара от IPO-то си. Тези средства ще позволят на компанията да се конкурира на все по-пренаселения пазар за алтернативно месо.

Парите ще бъдат използвани за разширяване на маркетинговата дейност, разработването на нови продукти, създаването на производствени центрове в Европа и Азия и на допълнителни такива в САЩ, каза Итън Браун, основател и главен изпълнителен директор на фирмата, пред Reuters.



Визия и съдържание

Базираната в Лос Анджелис компания, сред чиито инвеститори са Леонардо ди Каприо и Бил Гейтс, си е поставила за цел да продава безмесните си продукти и на клиенти, които ядат месо. Тя поставя продуктите си на месни щандове в магазините и избягва използването на термини като "веган" и "вегетариански".

Растителните заместители на месото набират популярност поради високия интерес на хората към веганство и вегетарианство вследствие на нарастващите обществени притеснения относно рисковете от консумирането на месо, нехуманното отношение към животните и опасностите за околната среда от интензивното животновъдство.

Beyond Meat се цели към създаването на "перфектния заместител" на месото. Според основателя й към момента компанията е изминала 70% от пътя към съвършеното растително месо.

Безмесните кюфтета на компанията

Безмесните кюфтета на компанията

[Beyond Meat]

"Есенцията е в тези пет неща: аминокиселини, липиди, минерали, витамини и вода. Нито една от съставките не е характерна само за животинския свят. Всички те присъстват и в растителното царство", казва Браун. Той цели да достигне перфектните текстура, вкус и усещане от яденето на месо. За направата на най-известния продукт на компанията, Beyond Burger, са нужни 22 съставки, съобщава Business Insider.

В момента около 70% от приходите на компанията се генерират от водещата й марка Beyond Burger. Компанията също произвежда имитация на наденички и веганско телешко месо.

Алтернативни съставки

Заради нарастващото търсене и забавяне на доставката на грахов протеин от Канада и Франция компанията съобщи за проблеми с производството.

"Не мислим само за увеличаването на броя доставчици на грахов протеин, но и за употребата на нови видове протеини", каза Браун. Според него протеини от боб, кафяв ориз и слънчогледови семки не само ще предложат по-добри цени и разнообразие от доставчици, но и ще осигурят на клиентите многообразие от растителни опции.

Конкуренция

Друга компания, която се състезава на пазара с алтернативно месо, е Tyson Foods. Тя е месопреработвател №1 в САЩ и притежаваше дял от 6.5% в Beyond Meat, но наскоро обяви, че продава акциите си, за да разработи своя собствена линия от алтернативни продукти.

Burger King и Impossible Foods започнаха продажбата на веган бургера си Impossible Whopper миналия месец в 59 ресторанта в и около Сейнт Луис, Мисури.

В началото на годината Beyond Meat започна да продава бургера си с безмесно кюфте в над повече от 1000 американски ресторанта, част от веригата за бързо хранене Carl’s Jr. През 2018 около 50 млн. долара от приходите на компанията са дошли от продажби на дребно в Amazon Whole Foods Market и супермаркетите Kroger.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Хоризонт 2020" предоставя 122 млн. евро за проекти, свързани с коронавируса "Хоризонт 2020" предоставя 122 млн. евро за проекти, свързани с коронавируса

Компаниите от ЕС могат да кандидатстват с решения за пренастройване на производствени линии и иновативни технологии

25 май 2020, 769 прочитания

Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара

Американската компания за коли под наем пострада тежко от кризата заради коронавируса

23 май 2020, 2330 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Продажбите на "Корадо" намаляват през първото тримесечие

Производителят на стоманени радиатори отчита 5% по-ниска печалба

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10