С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 май 2019, 14:20, 1839 прочитания

Toyota прогнозира слаб ръст на печалбата заради високи разходи

Японският производител очаква спад на продажбите на вътрешния пазар и Северна Америка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японският автомобилен производител Toyota прогнозира по-слаб растеж на оперативната печалба за тази година заради очакван спад на приходите и по-малко продажби в страната и Северна Америка. Това пише Reuters, като добавя, че компанията е изправена пред предизвикателството да намали разходите си за нови технологии, които се използват напоследък в автомобилната индустрия.

Прогнозата


Най-големият производител в Япония и вторият в света заяви, че очаква слаб ръст на годишната печалба от 3.3% до 2.55 трлн. йени (23.20 млрд. долара) до март 2020 г. Това е малко под прогнозата на анализаторите от Refinitv, която беше за 2.61 трлн. йени.

Очакванията на Toyota са през тази финансова година да продаде 10.74 млн. автомобила при 10.6 млн. през предходната. Причината за растежа от 1.3% е доброто търсене на автомобилите ѝ в Китай въпреки цялостното забавяне на най-големия пазар за автомобили в света.


Продажбите в Северна Америка обаче се очаква да намалеят за втора поредна година заради слабото търсене на седан модели като Corolla или Camry в САЩ. Това се дължи главно на предпочитанието на шофьорите за по-големи автомобили или такива от типа SUV. Очакванията на Toyota са продажбите й в региона да намалеят с 1.6%.



Какви са проблемите

В последно време Toyota и конкурентите ѝ се сблъскват с едни и същи проблеми - бързото развитие на технологията за споделено пътуване, както и все по-голямото производство на безпилотни превозни средства. Всичко това оказва влияние върху автомобилната индустрия, особено върху разходите на производителите. "Не успяхме да намалим разходите достатъчно през последната година", казва финансовият директор на Toyota. "Трябва да търсим нови начини да се справим с това през тази", добавя той.

Сега компанията е решила да се възползва от различните си партньорства, за да намали разходите за производство на компоненти за електрически и хибридни превозни средства в САЩ, Китай и Япония.

Прогнозата за оперативната печалба на Toyota е направена на базата, че йената ще се търгува за около 110 долара в САЩ през настоящата финансова година, докато миналата беше за 111 долара. От Toyota заявиха още, че компанията ще изкупи обратно акциите си на стойност 300 млрд. йени до септември.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година

Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт

11 дек 2019, 603 прочитания

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г. 1 "Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял

11 дек 2019, 807 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Бордът на Volkswagen е оглеждал терени в България и Турция

Решението къде да бъде бъдещият завод на германския автогигант трябва да бъде взето до средата на май

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10