С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
9 май 2019, 14:20, 1772 прочитания

Toyota прогнозира слаб ръст на печалбата заради високи разходи

Японският производител очаква спад на продажбите на вътрешния пазар и Северна Америка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японският автомобилен производител Toyota прогнозира по-слаб растеж на оперативната печалба за тази година заради очакван спад на приходите и по-малко продажби в страната и Северна Америка. Това пише Reuters, като добавя, че компанията е изправена пред предизвикателството да намали разходите си за нови технологии, които се използват напоследък в автомобилната индустрия.

Прогнозата


Най-големият производител в Япония и вторият в света заяви, че очаква слаб ръст на годишната печалба от 3.3% до 2.55 трлн. йени (23.20 млрд. долара) до март 2020 г. Това е малко под прогнозата на анализаторите от Refinitv, която беше за 2.61 трлн. йени.

Очакванията на Toyota са през тази финансова година да продаде 10.74 млн. автомобила при 10.6 млн. през предходната. Причината за растежа от 1.3% е доброто търсене на автомобилите ѝ в Китай въпреки цялостното забавяне на най-големия пазар за автомобили в света.


Продажбите в Северна Америка обаче се очаква да намалеят за втора поредна година заради слабото търсене на седан модели като Corolla или Camry в САЩ. Това се дължи главно на предпочитанието на шофьорите за по-големи автомобили или такива от типа SUV. Очакванията на Toyota са продажбите й в региона да намалеят с 1.6%.



Какви са проблемите

В последно време Toyota и конкурентите ѝ се сблъскват с едни и същи проблеми - бързото развитие на технологията за споделено пътуване, както и все по-голямото производство на безпилотни превозни средства. Всичко това оказва влияние върху автомобилната индустрия, особено върху разходите на производителите. "Не успяхме да намалим разходите достатъчно през последната година", казва финансовият директор на Toyota. "Трябва да търсим нови начини да се справим с това през тази", добавя той.

Сега компанията е решила да се възползва от различните си партньорства, за да намали разходите за производство на компоненти за електрически и хибридни превозни средства в САЩ, Китай и Япония.

Прогнозата за оперативната печалба на Toyota е направена на базата, че йената ще се търгува за около 110 долара в САЩ през настоящата финансова година, докато миналата беше за 111 долара. От Toyota заявиха още, че компанията ще изкупи обратно акциите си на стойност 300 млрд. йени до септември.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 150 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 424 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Бордът на Volkswagen е оглеждал терени в България и Турция

Решението къде да бъде бъдещият завод на германския автогигант трябва да бъде взето до средата на май

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света