Toyota прогнозира слаб ръст на печалбата заради високи разходи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Toyota прогнозира слаб ръст на печалбата заради високи разходи

Toyota прогнозира слаб ръст на печалбата заради високи разходи

Японският производител очаква спад на продажбите на вътрешния пазар и Северна Америка

1963 прочитания

© Marco Bello


Японският автомобилен производител Toyota прогнозира по-слаб растеж на оперативната печалба за тази година заради очакван спад на приходите и по-малко продажби в страната и Северна Америка. Това пише Reuters, като добавя, че компанията е изправена пред предизвикателството да намали разходите си за нови технологии, които се използват напоследък в автомобилната индустрия.

Прогнозата

Най-големият производител в Япония и вторият в света заяви, че очаква слаб ръст на годишната печалба от 3.3% до 2.55 трлн. йени (23.20 млрд. долара) до март 2020 г. Това е малко под прогнозата на анализаторите от Refinitv, която беше за 2.61 трлн. йени.

Очакванията на Toyota са през тази финансова година да продаде 10.74 млн. автомобила при 10.6 млн. през предходната. Причината за растежа от 1.3% е доброто търсене на автомобилите ѝ в Китай въпреки цялостното забавяне на най-големия пазар за автомобили в света.

Продажбите в Северна Америка обаче се очаква да намалеят за втора поредна година заради слабото търсене на седан модели като Corolla или Camry в САЩ. Това се дължи главно на предпочитанието на шофьорите за по-големи автомобили или такива от типа SUV. Очакванията на Toyota са продажбите й в региона да намалеят с 1.6%.

Какви са проблемите

В последно време Toyota и конкурентите ѝ се сблъскват с едни и същи проблеми - бързото развитие на технологията за споделено пътуване, както и все по-голямото производство на безпилотни превозни средства. Всичко това оказва влияние върху автомобилната индустрия, особено върху разходите на производителите. "Не успяхме да намалим разходите достатъчно през последната година", казва финансовият директор на Toyota. "Трябва да търсим нови начини да се справим с това през тази", добавя той.

Сега компанията е решила да се възползва от различните си партньорства, за да намали разходите за производство на компоненти за електрически и хибридни превозни средства в САЩ, Китай и Япония.

Прогнозата за оперативната печалба на Toyota е направена на базата, че йената ще се търгува за около 110 долара в САЩ през настоящата финансова година, докато миналата беше за 111 долара. От Toyota заявиха още, че компанията ще изкупи обратно акциите си на стойност 300 млрд. йени до септември.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK