С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 май 2019, 12:02, 4398 прочитания

Alibaba ще отвори платформата AliExpress и към търговци извън Китай

Китайският гигант се насочва към по-остра конкуренция с Amazon на глобално ниво

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският гигант в електронната търговия Alibaba ще промени бизнес модела на известната си платформа за покупко-продажба AliExpress, пише Financial Times. Целта на компанията е да се конкурира по-успешно с американската Amazon, най-големият онлайн търговец в света.

Труди Дай, президент на AliExpress, коментира пред изданието, че платформата, която продава из цял свят продукти от китайски производители, ще промени модела си така, че там да могат да се продават и продукти от чуждестранни търговци. По същия начин работи и Amazon, която позволява в своята маркетплейс платформа да се продават продукти без значение от местоположението на търговеца или стоката.


"Още от първия ден, в който Alibaba бе основана, имаме нашата глобална мечта", коментира Дай, която е част от компанията още от 1999 г., когато тя е основана от Джак Ма.


Посока запад

За да започне новата инициатива, AliExpress е отворила платформата си първо към Русия, Италия, Турция и Испания, където малки и средни бизнеси могат да регистрират и продават продуктите си. След това предстои пускане на услугата за още страни, но преди това Alibaba ще разгледа опита от новите дестинации.



"Това е първата година на нашия план, който наричаме "локално към глобално" стратегия, коментира Дай. Той е директно свързан с по-голямата стратегия на Alibaba за глобално разширение."

AliExpress е най-масовата платформа на Alibaba, но и
тази, която повдига най-много въпроси. Тя е известна преди всичко с евтините си продукти, продавани от дребни китайски търговци. Повечето от тях обаче са фалшиви копия на оригинални продукти, без търговците да плащат лицензи за интелектуална собственост. Често стоките идват и с огромно закъснение - в някои случаи с месеци.

Тази практика е в полезрението не само на компаниите, чиито продукти се копират (най-често американски), но и на федералното правителство в САЩ, което иска да има конкретна рамка за интелектуалната собственост в бъдещата търговска сделка между двете страни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Alibaba Китай САЩ

Прочетете и това

На лов за подаръци и награди! На лов за подаръци и награди!

Подгответе се за Коледа и Нова година отрано

21 ное 2019, 426 прочитания

"Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв. "Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв.

Последният голям проект от тригодишната програма е модернизация на завода за санитарна арматура за 22 млн. лв.

20 ное 2019, 916 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Мобилното звено на Softbank увеличава дела си в Yahoo Japan

Японското дружество купува акции за 4 млрд. долара в интернет компанията

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10