Alibaba ще отвори платформата AliExpress и към търговци извън Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alibaba ще отвори платформата AliExpress и към търговци извън Китай

Reuters

Alibaba ще отвори платформата AliExpress и към търговци извън Китай

Китайският гигант се насочва към по-остра конкуренция с Amazon на глобално ниво

Йоан Запрянов
6710 прочитания

Reuters

© Reuters


Китайският гигант в електронната търговия Alibaba ще промени бизнес модела на известната си платформа за покупко-продажба AliExpress, пише Financial Times. Целта на компанията е да се конкурира по-успешно с американската Amazon, най-големият онлайн търговец в света.

Труди Дай, президент на AliExpress, коментира пред изданието, че платформата, която продава из цял свят продукти от китайски производители, ще промени модела си така, че там да могат да се продават и продукти от чуждестранни търговци. По същия начин работи и Amazon, която позволява в своята маркетплейс платформа да се продават продукти без значение от местоположението на търговеца или стоката.

"Още от първия ден, в който Alibaba бе основана, имаме нашата глобална мечта", коментира Дай, която е част от компанията още от 1999 г., когато тя е основана от Джак Ма.

Посока запад

За да започне новата инициатива, AliExpress е отворила платформата си първо към Русия, Италия, Турция и Испания, където малки и средни бизнеси могат да регистрират и продават продуктите си. След това предстои пускане на услугата за още страни, но преди това Alibaba ще разгледа опита от новите дестинации.

"Това е първата година на нашия план, който наричаме "локално към глобално" стратегия, коментира Дай. Той е директно свързан с по-голямата стратегия на Alibaba за глобално разширение."

AliExpress е най-масовата платформа на Alibaba, но и тази, която повдига най-много въпроси. Тя е известна преди всичко с евтините си продукти, продавани от дребни китайски търговци. Повечето от тях обаче са фалшиви копия на оригинални продукти, без търговците да плащат лицензи за интелектуална собственост. Често стоките идват и с огромно закъснение - в някои случаи с месеци.

Тази практика е в полезрението не само на компаниите, чиито продукти се копират (най-често американски), но и на федералното правителство в САЩ, което иска да има конкретна рамка за интелектуалната собственост в бъдещата търговска сделка между двете страни.

Китайският гигант в електронната търговия Alibaba ще промени бизнес модела на известната си платформа за покупко-продажба AliExpress, пише Financial Times. Целта на компанията е да се конкурира по-успешно с американската Amazon, най-големият онлайн търговец в света.

Труди Дай, президент на AliExpress, коментира пред изданието, че платформата, която продава из цял свят продукти от китайски производители, ще промени модела си така, че там да могат да се продават и продукти от чуждестранни търговци. По същия начин работи и Amazon, която позволява в своята маркетплейс платформа да се продават продукти без значение от местоположението на търговеца или стоката.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK