С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 май 2019, 12:02, 3537 прочитания

Alibaba ще отвори платформата AliExpress и към търговци извън Китай

Китайският гигант се насочва към по-остра конкуренция с Amazon на глобално ниво

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският гигант в електронната търговия Alibaba ще промени бизнес модела на известната си платформа за покупко-продажба AliExpress, пише Financial Times. Целта на компанията е да се конкурира по-успешно с американската Amazon, най-големият онлайн търговец в света.

Труди Дай, президент на AliExpress, коментира пред изданието, че платформата, която продава из цял свят продукти от китайски производители, ще промени модела си така, че там да могат да се продават и продукти от чуждестранни търговци. По същия начин работи и Amazon, която позволява в своята маркетплейс платформа да се продават продукти без значение от местоположението на търговеца или стоката.


"Още от първия ден, в който Alibaba бе основана, имаме нашата глобална мечта", коментира Дай, която е част от компанията още от 1999 г., когато тя е основана от Джак Ма.


Посока запад

За да започне новата инициатива, AliExpress е отворила платформата си първо към Русия, Италия, Турция и Испания, където малки и средни бизнеси могат да регистрират и продават продуктите си. След това предстои пускане на услугата за още страни, но преди това Alibaba ще разгледа опита от новите дестинации.



"Това е първата година на нашия план, който наричаме "локално към глобално" стратегия, коментира Дай. Той е директно свързан с по-голямата стратегия на Alibaba за глобално разширение."

AliExpress е най-масовата платформа на Alibaba, но и
тази, която повдига най-много въпроси. Тя е известна преди всичко с евтините си продукти, продавани от дребни китайски търговци. Повечето от тях обаче са фалшиви копия на оригинални продукти, без търговците да плащат лицензи за интелектуална собственост. Често стоките идват и с огромно закъснение - в някои случаи с месеци.

Тази практика е в полезрението не само на компаниите, чиито продукти се копират (най-често американски), но и на федералното правителство в САЩ, което иска да има конкретна рамка за интелектуалната собственост в бъдещата търговска сделка между двете страни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Alibaba Китай САЩ

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1233 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1142 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Мобилното звено на Softbank увеличава дела си в Yahoo Japan

Японското дружество купува акции за 4 млрд. долара в интернет компанията

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев