С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 май 2019, 12:02, 2551 прочитания

Alibaba ще отвори платформата AliExpress и към търговци извън Китай

Китайският гигант се насочва към по-остра конкуренция с Amazon на глобално ниво

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският гигант в електронната търговия Alibaba ще промени бизнес модела на известната си платформа за покупко-продажба AliExpress, пише Financial Times. Целта на компанията е да се конкурира по-успешно с американската Amazon, най-големият онлайн търговец в света.

Труди Дай, президент на AliExpress, коментира пред изданието, че платформата, която продава из цял свят продукти от китайски производители, ще промени модела си така, че там да могат да се продават и продукти от чуждестранни търговци. По същия начин работи и Amazon, която позволява в своята маркетплейс платформа да се продават продукти без значение от местоположението на търговеца или стоката.


"Още от първия ден, в който Alibaba бе основана, имаме нашата глобална мечта", коментира Дай, която е част от компанията още от 1999 г., когато тя е основана от Джак Ма.


Посока запад

За да започне новата инициатива, AliExpress е отворила платформата си първо към Русия, Италия, Турция и Испания, където малки и средни бизнеси могат да регистрират и продават продуктите си. След това предстои пускане на услугата за още страни, но преди това Alibaba ще разгледа опита от новите дестинации.



"Това е първата година на нашия план, който наричаме "локално към глобално" стратегия, коментира Дай. Той е директно свързан с по-голямата стратегия на Alibaba за глобално разширение."

AliExpress е най-масовата платформа на Alibaba, но и
тази, която повдига най-много въпроси. Тя е известна преди всичко с евтините си продукти, продавани от дребни китайски търговци. Повечето от тях обаче са фалшиви копия на оригинални продукти, без търговците да плащат лицензи за интелектуална собственост. Често стоките идват и с огромно закъснение - в някои случаи с месеци.

Тази практика е в полезрението не само на компаниите, чиито продукти се копират (най-често американски), но и на федералното правителство в САЩ, което иска да има конкретна рамка за интелектуалната собственост в бъдещата търговска сделка между двете страни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Alibaba Китай САЩ

Прочетете и това

ДНК "Строител" ДНК "Строител"

Симеон, Камен и Калин Пешови се занимават активно с бизнеса и са тези, които чертаят визията на компанията "Главболгарстрой"

26 юни 2019,

Общият пазар на IT и телеком услуги достига 5.5 млрд. лв. Общият пазар на IT и телеком услуги достига 5.5 млрд. лв.

Специализираното издание ICT Media нареди най-големите софтуерни и харудерни компании в страната

26 юни 2019, 578 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Мобилното звено на Softbank увеличава дела си в Yahoo Japan

Японското дружество купува акции за 4 млрд. долара в интернет компанията

Бойното поле на "Българска армия"

Ще има ли нов стадион на ЦСКА в Борисовата

Ръст, но все по-бавен

Глобалните инвестиции в реклама се забавят, докато пазарът в България продължава нараства

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Човекът и мракът

Palacio de Velazquez в Мадрид показва първата голяма ретроспектива на японския художник Тецуя Ишида извън родината му

Ние, писателите

Сборникът "Интервюта" ни дава възможност да надникнем по-дълбоко в личността и философията на Йордан Радичков