Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 май 2019, 12:02, 5697 прочитания

Alibaba ще отвори платформата AliExpress и към търговци извън Китай

Китайският гигант се насочва към по-остра конкуренция с Amazon на глобално ниво

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският гигант в електронната търговия Alibaba ще промени бизнес модела на известната си платформа за покупко-продажба AliExpress, пише Financial Times. Целта на компанията е да се конкурира по-успешно с американската Amazon, най-големият онлайн търговец в света.

Труди Дай, президент на AliExpress, коментира пред изданието, че платформата, която продава из цял свят продукти от китайски производители, ще промени модела си така, че там да могат да се продават и продукти от чуждестранни търговци. По същия начин работи и Amazon, която позволява в своята маркетплейс платформа да се продават продукти без значение от местоположението на търговеца или стоката.


"Още от първия ден, в който Alibaba бе основана, имаме нашата глобална мечта", коментира Дай, която е част от компанията още от 1999 г., когато тя е основана от Джак Ма.


Посока запад

За да започне новата инициатива, AliExpress е отворила платформата си първо към Русия, Италия, Турция и Испания, където малки и средни бизнеси могат да регистрират и продават продуктите си. След това предстои пускане на услугата за още страни, но преди това Alibaba ще разгледа опита от новите дестинации.



"Това е първата година на нашия план, който наричаме "локално към глобално" стратегия, коментира Дай. Той е директно свързан с по-голямата стратегия на Alibaba за глобално разширение."

AliExpress е най-масовата платформа на Alibaba, но и
тази, която повдига най-много въпроси. Тя е известна преди всичко с евтините си продукти, продавани от дребни китайски търговци. Повечето от тях обаче са фалшиви копия на оригинални продукти, без търговците да плащат лицензи за интелектуална собственост. Често стоките идват и с огромно закъснение - в някои случаи с месеци.

Тази практика е в полезрението не само на компаниите, чиито продукти се копират (най-често американски), но и на федералното правителство в САЩ, което иска да има конкретна рамка за интелектуалната собственост в бъдещата търговска сделка между двете страни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Alibaba Китай САЩ

Прочетете и това

Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година

Управителят на "Терминал 1" и "Строежа" в интервю за "Капитал" за проблемите, предизвикателствата и бъдещето на нощните клубове и барове

28 май 2020, 1246 прочитания

EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите

Авиокомпанията предвижда да използва по-малко самолети, за да се адаптира към свития пазар

28 май 2020, 845 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Мобилното звено на Softbank увеличава дела си в Yahoo Japan

Японското дружество купува акции за 4 млрд. долара в интернет компанията

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10