Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 9 май 2019, 15:05, 18021 прочитания

Бордът на Volkswagen е оглеждал терени в България и Турция

Решението къде да бъде бъдещият завод на германския автогигант трябва да бъде взето до средата на май

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Тук беше бордът на директорите на някои от най-големите компании в Европа. Правителственият хеликоптер ходи до Раковски, тъй като тези, които дойдоха с частен самолет, искаха да облетят целия район, където евентуално би била инвестицията им - да видят съседите, комуникациите, града". Така министър-председателят Бойко Борисов описа вчера в предаването "Лице в лице" по bTV мистериозен голям инвеститор, който e оглеждал България за свой бъдещ завод.

Две държави на финала


Макар Борисов да не назова името на голямата компания, е ясно, че става дума за германския автогигант Volkswagen Group, който през последните месеци търси терен за бъдещето си мащабно производство в Източна Европа. България е една от проучваните държави, като според германската преса именно страната ни и Турция са останали последните два кандидата за проекта, а преди това са били Румъния, Сърбия, Северна Македония и други страни в региона.

По информация на "Капитал" в България инвеститорът оглежда два терена - индустриална зона Раковски (част от "Тракия икономическа зона") до Пловдив и бившия комбинат "Кремиковци". Решението за инвестицията от 1.4 млрд. евро трябва да бъде взето до средата на май.

Свиването на избора до България и Турция се доказва и от проверка на "Капитал" за полетите на един от корпоративните самолети на Volkswagen Group. Данни от сайта radarbox24.com показват, че Dassault Falcon 7X е излетял от Щутгарт на 5 май за Прага, след което е кацнал в Истанбул на път за Измир, а на следващия ден - 6 май, е летял от турския град до военното летище "Граф Игнатиево" край Пловдив. Там е престоял няколко часа, преди окончателно да отлети към Прага, а оттам и за Волфсбург, където е централата на Volkswagen.



Интересните терени

Eстествено тези данни не показват, че окончателният избор е направен, но посочват къде са интересните за германската компания терени. Край Измир се намира една от най-модерните индустриални зони в Турция с обща площ над 7.5 млн. кв.м, в която работят и много доставчици на автомобилни компоненти. А на 120 км от Истанбул - в Гьолчук пък се намира заводът на Ford за лекотоварни автомобили, където Volkswagen обмисля да произвежда ванове в партньорство с американския производител.

Теренът в Раковски пък е чист за строителство и близо до магистрала, докато този в "Кремиковци" покрива голяма част от предварителните изисквания на инвеститора за индустриален ток, газопреносна мрежа и железопътен транспорт.

Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да започне работа през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1.4 млрд. евро и включва откриването на около 5000 директно заети работни места плюс стотици инженерни, а впоследствие и още хиляди допълнителни като доставчици и обслужващи индустрии. Заводът ще е от т.нар. multi-brand тип, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други. Първоначално идеята е в него да се сглобяват два модела: Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чешката република. Капацитетът му ще е 1000 коли на ден, тоест над 360 000 на година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 782 прочитания

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 1179 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Нестле България" отчете лек ръст на печалбата за 2018 г.

През тази година компанията ще инвестира 7 млн. швейцарски франка в софийската си фабрика

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10