Новият брой:
Служебната президентска република

Бордът на Volkswagen е оглеждал терени в България и Турция

Решението къде да бъде бъдещият завод на германския автогигант трябва да бъде взето до средата на май

Заводът на Volkswagen Group ще произвежда по 1000 коли на ден, тоест над 360 000 на година
Заводът на Volkswagen Group ще произвежда по 1000 коли на ден, тоест над 360 000 на година
Заводът на Volkswagen Group ще произвежда по 1000 коли на ден, тоест над 360 000 на година    ©  Fabian Bimmer
Заводът на Volkswagen Group ще произвежда по 1000 коли на ден, тоест над 360 000 на година    ©  Fabian Bimmer

"Тук беше бордът на директорите на някои от най-големите компании в Европа. Правителственият хеликоптер ходи до Раковски, тъй като тези, които дойдоха с частен самолет, искаха да облетят целия район, където евентуално би била инвестицията им - да видят съседите, комуникациите, града". Така министър-председателят Бойко Борисов описа вчера в предаването "Лице в лице" по bTV мистериозен голям инвеститор, който e оглеждал България за свой бъдещ завод.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
22 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 4
    • + 15

    Явно Сърбия е аут въпреки всичките им предварителни хвалби.

    Но също така е ясно, че Турция е доста по-сериозен конкурент отколкото сме склонни да мислим. Явно там има два доста разработени терена. Измир е на много добро положение - огромно пристанище на Средиземно Море. Спестява много транспортни разходи.

    Гьолчук също е на море (Мраморно) и също има предимства откъм логистика.

    Ако успеем да спечелим това ще е много сериозна победа понеже Турция е доста по-напред от нас в автомобилостроенето. А и заплатите там са с 30% по-ниски.

    Нередност?
  • 2
    uys1511761111541407 avatar :-|
    Emil Dimov
    • - 7
    • + 1

    Бордът на директорите на Volkswagen е оглеждал терени в България и Турция?!

    Решението къде да бъде бъдещият завод на германския автогигант трябва да бъде взето до средата на май!

    До Николай Николов 1:

    Явно Сърбия е аут въпреки всичките им предварителни хвалби! (и що ги отписа? Нищо не се знае в последен момент нещата могат и да се променят?)

    Но също така е ясно, че Турция е доста по-сериозен конкурент отколкото сме склонни да мислим. Явно там има два доста разработени терена. Измир е на много добро положение и Гьолчук също.
    Ако успеем да спечелим това ще е много сериозна победа понеже Турция е доста по-напред от нас в автомобилостроенето. ( и съмнение няма!) А и заплатите там са с 30% по-ниски (след срива на лирата, не че ние се славим с високи заплати!!!)

    Нередност?
  • 3
    bobyb avatar :-|
    bobyb
    • - 5
    • + 23

    До коментар [#1] от "Николай Николов":

    Ако спечелим, ще е по политически причини. Ердо с касирането на изборите в Истанбул и задълбочаващата се криза помага колкото може. Стискаме палци. :)

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 4
    • + 19

    Ако не отложат решението за неизвестно кога, завода го вземаме ние. Кой е луд да си разположи стратегическия завод в държава, която е в конфликт със САЩ, Израел и държи в ареста германски граждани от турски произход?

    Нередност?
  • 5
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 4
    • + 9

    [quote#4:"cinik"]Ако не отложат решението за неизвестно кога, завода го вземаме ние. Кой е луд да си разположи стратегическия завод в държава, която е в конфликт със САЩ, Израел и държи в ареста германски граждани от турски произход?[/quote]

    И аз така мисля. Даже съм изненадан, че Турция е в шорт-листа. Ама фактите са факти - самолетът на Фолксваген е летял първо до Турция и после на връщане е минал през БГ.

    А, че крупни компании могат да взимат и не до там смислени решение не е нещо ново. Преди време Сименс без много да го обмисли подари маглев технологията на Китай.

    Друг е въпросът накъде мислят да изнасят. Ако износът от въпросния завод е към Близкия Изток, Африка и пр. то инвестиция в Турция не изглежда чак толкова безсмислена. Но рискът си остава.

    Нередност?
  • 6
    borodino avatar :-|
    borodino
    • - 7
    • + 9

    Никой ли не знае, че в Измир и в Бурса има огромни автомобилни заводи, в които се произвеждат всички товарни ванове бипър, немо и фиорино на пежо, ситроен, фиат? Всички автобуси в Турция са местно производство. Имат инфраструктура, инженери, квалифицирана работна ръка.
    Седалките на БМВ защо ги спряха и затвориха завода си до София? Просто няма кой да работи... А корупцията?
    Турция ще е. Слагам 5 лв.

    Нередност?
  • 7
    goofy avatar :-|
    goofy
    • - 1
    • + 10

    След като само седмица преди решението им още сме в играта, значи си имаме и предимства спрямо действително установилата са в бранша Турция. Сами се прецакахме с Ровърите във Варна през 90-те, дано тук нещата се развията успешно. Говорим за 5000 заети в самият завод, а за колко други фирми ще се отвори работа може да гадаем. Страхотен ефект би имало.

    Нередност?
  • 8
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 10
    • + 4

    Разбира се, всички стискаме палци за България. Единственият минус би бил, че идването на Volkswagen в България би гарантирало поне още един мандат на Мутрата от Банкя.

    Нередност?
  • 9
    mihomen avatar :-|
    mihomen
    • - 11

    Този завод ще е за бензинови и дизелови автомобили, които ще бъдат забранени за шофиране и производството в ЕС в близко бъдеще. В тази стъпка на VW, ключа е излизане заради бъдещи екологични стандарти на ЕС. Ако тази инвестиция се случи в БГ, значи, си оставяме бананова република!

    Нередност?
  • 10
    izt21595181 avatar :-|
    izt21595181
    • - 7
    • + 4

    След всичкия слугинаж към Германия и подкрепата за Северен Поток 2, ще бъде истинска подигравка с България ако построят завода във "враждебната и недемократична" Турция.

    Нередност?
Нов коментар