С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 9 май 2019, 15:05, 16008 прочитания

Бордът на Volkswagen е оглеждал терени в България и Турция

Решението къде да бъде бъдещият завод на германския автогигант трябва да бъде взето до средата на май

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Тук беше бордът на директорите на някои от най-големите компании в Европа. Правителственият хеликоптер ходи до Раковски, тъй като тези, които дойдоха с частен самолет, искаха да облетят целия район, където евентуално би била инвестицията им - да видят съседите, комуникациите, града". Така министър-председателят Бойко Борисов описа вчера в предаването "Лице в лице" по bTV мистериозен голям инвеститор, който e оглеждал България за свой бъдещ завод.

Две държави на финала


Макар Борисов да не назова името на голямата компания, е ясно, че става дума за германския автогигант Volkswagen Group, който през последните месеци търси терен за бъдещето си мащабно производство в Източна Европа. България е една от проучваните държави, като според германската преса именно страната ни и Турция са останали последните два кандидата за проекта, а преди това са били Румъния, Сърбия, Северна Македония и други страни в региона.

По информация на "Капитал" в България инвеститорът оглежда два терена - индустриална зона Раковски (част от "Тракия икономическа зона") до Пловдив и бившия комбинат "Кремиковци". Решението за инвестицията от 1.4 млрд. евро трябва да бъде взето до средата на май.

Свиването на избора до България и Турция се доказва и от проверка на "Капитал" за полетите на един от корпоративните самолети на Volkswagen Group. Данни от сайта radarbox24.com показват, че Dassault Falcon 7X е излетял от Щутгарт на 5 май за Прага, след което е кацнал в Истанбул на път за Измир, а на следващия ден - 6 май, е летял от турския град до военното летище "Граф Игнатиево" край Пловдив. Там е престоял няколко часа, преди окончателно да отлети към Прага, а оттам и за Волфсбург, където е централата на Volkswagen.



Интересните терени

Eстествено тези данни не показват, че окончателният избор е направен, но посочват къде са интересните за германската компания терени. Край Измир се намира една от най-модерните индустриални зони в Турция с обща площ над 7.5 млн. кв.м, в която работят и много доставчици на автомобилни компоненти. А на 120 км от Истанбул - в Гьолчук пък се намира заводът на Ford за лекотоварни автомобили, където Volkswagen обмисля да произвежда ванове в партньорство с американския производител.

Теренът в Раковски пък е чист за строителство и близо до магистрала, докато този в "Кремиковци" покрива голяма част от предварителните изисквания на инвеститора за индустриален ток, газопреносна мрежа и железопътен транспорт.

Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да започне работа през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1.4 млрд. евро и включва откриването на около 5000 директно заети работни места плюс стотици инженерни, а впоследствие и още хиляди допълнителни като доставчици и обслужващи индустрии. Заводът ще е от т.нар. multi-brand тип, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други. Първоначално идеята е в него да се сглобяват два модела: Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чешката република. Капацитетът му ще е 1000 коли на ден, тоест над 360 000 на година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Компания от групата на "Химимпорт" купува двата германски магазина "Хит" в София 2 Компания от групата на "Химимпорт" купува двата германски магазина "Хит" в София

Новият собственик вече влезе в ритейла, като придоби и веригата "Хоуммакс"

21 юли 2019, 1700 прочитания

По-ниските лихви свиват маржовете на банките в САЩ По-ниските лихви свиват маржовете на банките в САЩ

Цената на акциите на Wells Fargo падна, тази на книжата на Goldman Sachs се повиши, докато инвеститорите се фокусират върху въздействието от решенията на Фед

21 юли 2019, 741 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Нестле България" отчете лек ръст на печалбата за 2018 г.

През тази година компанията ще инвестира 7 млн. швейцарски франка в софийската си фабрика

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

Дунав не ни вълнува

България не се възползва от реката и регионите там са сред най-бедните в цяла Европа

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността