С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 юли 2019, 12:00, 3319 прочитания

Катерина Шопова: Търсим целенасочени, отговорни и сърцати хора

Директорът "Човешки ресурси" в "Лидл България" за добрите работодателски практики и предпочитанията на младите хора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Според резултатите от Graduate Survey за най-желаните работодатели сред студентите "Лидл България" се изкачва до 15-о място. На какво се дължи тази оценка?
- Щастливи сме да получим потвърждение, че работим в правилната посока за позиционирането ни сред младите хора. Според проучването те ни разпознават като стойностен и модерен бранд, но и като отговорна компания и динамично развиващ се работодател. Имаме и още едно признание – според националното проучване Employer of Choice "Лидл България" заема 5-о място в класацията за най-желаните работодатели сред работещите хора в страната. Зад тези високи оценки стои цялостна силна стратегия за управление на човешкия капитал – най-ключовото конкурентно предимство за една компания. За нас обаче e важно позиционирането ни във всички работещи възрастови групи - от практиканти през студенти и млади специалисти до обследване на реалните възможности за интегриране на профила 50+ в работния процес на ритейл сектора.

Изследването показва, че основната мотивация на младите са работещите стажантски програми. Какви са вашите програми и кое прави една програма работеща?
- За един млад човек изборът с какво да се занимава е сериозно предизвикателство, особено при толкова много информация. Ето защо това, което прави една програма атрактивна, е практическата й насоченост. Такива са и нашите програми - практикантската ни програма за ученици в 11 и 12 клас, благодарение на която получават атрактивно заплащане и правят първите си стъпки в кариерата, както и платената ни trainee програма за току-що завършили студенти, която дава възможност за развитие до средно мениджърско ниво. Подкрепяме и дуалното обучение, като предоставяме места за практическо обучение на ученици от дуалните паралелки.


Дуалното обучение е сравнително нова форма – как се възприема от младите и най-вече от техните родители?
- Дуалната форма на обучение е иновативен и практичен подход за интегриране на младите хора. Ние сме сред инициаторите на дуалната форма на обучение в България, като към момента работим с 4 училища, или общо 45 деца от 4 випуска. Много е важна подкрепата на родителите за дуалната форма на обучение - то не влиза в противоречие с общообразователната подготовка на децата, а напротив, ние им предлагаме сигурно и модерно работно място с реални шансове за кариерно развитие.

Може ли българският работодател да се конкурира с европейския?
- 20% от ръководния състав в "Лидл България" е от българи, върнали се от чужбина. Вярваме, че тази цифра е показателна – като международна верига даваме на служителите си възможността да черпят от световни практики, но им осигуряваме и най-добрите условия, за да се чувстват добре в България. Отлично възнаграждение и реални кариерни шансове – всеки пети е получил кариерно развитие при нас. Това ни прави предпочитан и конкурентоспособен работодател. С развитието на икономиката ни непрекъснато се отварят нови работни места и се търсят специалисти в почти всички сфери. Това привлича все повече млади хора, които получават образование в чужбина, но избират да приложат наученото и да се реализират в родината.

Какъв е профилът на кандидатите, които търсите в Lidl?
- Има много експертни характеристики, нужни за различните позиции, но това, което е ключово, са личностните качества и ценности, които да резонират с нашия ценностен модел – ние сме целенасочени, динамични, коректни, отговорни и сърцати. Именно тези качества търсим във всеки кандидат. С искрена мотивация и желание човек може да постигне много. Редица са примерите на колеги, започнали от стартова позиция и стигнали до най-високите нива.



Имате ли НR практики, които бихте определили като иновативни?
- Гордеем се с много HR практики. Наскоро първи сред хранителните вериги обявихме трети официален почивен ден за служителите в магазините на официални празници – Великденска неделя, наред с 25 декември и 1 януари. За повечето хора това може би не е нищо особено, но за България, където сме свикнали магазинът да работи по всяко време, вярвам, че това е много стойностна работодателска практика. Ние сме и първият ритейлър с позитивно електронно отчитане на работното време, с което коректно отчитаме и заплащаме всяка изработена минута. Имаме програма за здравен мениджмънт, както и иновативна дигитална платформа за обучение и квалификация за хората в магазините. Иновативна практика са и нашите доверени лица – неутрални хора за контакт, към които служителите могат да се обръщат при проблеми и при пълна конфиденциалност. Не на последно място е атрактивната ни система за заплащане, която гарантира прозрачност и финансова стабилност в планирането на личните доходи в краткосрочен и средносрочен план.

Капитал #28

Текстът е част от седмичния Капитал. В новия брой ще прочетете още:

  • Защо се срина морският туризъм
  • Как F-16 полетя към парламента
  • Новите въпросителни пред Исторически парк

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари

Компаниите от сектора може да се оттеглят от дългогодишни мултимилионни сделки

19 окт 2019, 765 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 1310 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Услугата за стрийминг на музика на Amazon e най-бързоразвиващата се

Ръстът на абонатите й е по-голям от този на Spotify и Apple

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10