След края на преговорите за сливане Commerzbank се сблъсква със старите проблеми
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

След края на преговорите за сливане Commerzbank се сблъсква със старите проблеми

Reuters

След края на преговорите за сливане Commerzbank се сблъсква със старите проблеми

Главният изпълнителен директор Зилке обеща да актуализира стратегията за развитие на банката след лятото

3064 прочитания

Reuters

© Reuters


След края на преговорите за сливане с Deutsche Bank, Commerzbank отново се сблъсква със старите проблеми, съобщава Bloomberg. Базираната във Франкфурт банка продължава да повишава броя на клиентите си и да увеличава кредитирането през първото тримесечие, като така нетният лихвен доход бележи ръст от 12%. Това се дължи отчасти и на факта, че след дългосрочното отслабване на сегмента на корпоративните клиенти тя започна да отпуска повече заеми. Но превръщането на този бизнес в истински пари остава предизвикателство за главния изпълнителен директор Мартин Зилке, тъй като печалбата продължава да спада.

Мерките

Две години след началото на четиригодишния стратегически план на Зилке, отрицателните лихвени проценти и конкуренцията продължават да подкопават рентабилността на банката, въпреки че се наблюдава ръст в броя на клиентите и обемите на кредитирането като признаци на напредък. Пет седмици преговори с Deutsche Bank за изграждане на по-голяма, по-конкурентоспособна банка чрез сливане се сринаха миналия месец, засилвайки спекулациите, че на фронта може да се появи друг купувач за Commerzbank.

"Бяхме самостоятелна единица, преди да започнат преговорите за сливането, сега също сме такава и не разбирам как неуспешното сливане поставя под въпрос самостоятелната ни стратегия", заяви главният финансов директор на банката Щефан Енгелс в интервю за Bloomberg.

Зилке, който насочи банката към кредитирането на корпоративни клиенти и далеч от инвестиционното банкиране, каза на служителите, че Commerzbank трябва да спечели пазарен дял, за да се изплатят скъпо струващи инвестиции, независимо дали това ще се случи чрез сливане или самостоятелно. Енгелс добави, че вътрешните сливания ще бъдат по-лесни за изпълнение от трансграничните сделки.

Стратегията за растеж на банката разчита на силен маркетинг, за да привлече клиенти, но това е скъпо и отнема време. След като призна, че е била твърде оптимистична при определянето на цели за растеж, сега банката цели да увеличава приходите си с 3% годишно, каза още Енгелс.

Финансовите резултати

Oперативната печалба е намаляла през първото тримесечие с 5.6% до 244 млн. евро. Чистата печалба спадна до от 262 до 120 млн. евро, след като банката се е възползвала през миналата година от необичайно ниската данъчна основа. Анализаторите обаче очакваха спадът да е по-голям. Приходите на кредитора са намалели с 1.2% до 2.19 млрд. евро. "Ние ще използваме сегашната инерция при клиентите си и ще продължим да прилагаме стратегията си, като фокусът ни е повишаване на рентабилността", каза Зилке. Бизнесът с частни клиенти банката е добавил 123 хил. нови клиенти - две трети от които са били привлечени от дъщерното дружество за директно банкиране Comdirect. За 2019 г. банката все още очаква разходи под 6.8 млрд. евро.

"Ние виждаме тези резултати като солидни. Те трябва да бъдат взети предвид в контекста на силното представяне на акциите на банката", отбелязаха в бележка анализаторите от Citigroup Никълъс Херман и Андрю Коумс.

Акциите на кредитора се повишиха с 32% тази година, като това е най-доброто представяне сред големите европейски банки. Прекъсването на преговорите по сливането предизвика спекулации, че други кредитори могат да търсят придобиване на Commerzbank. Широката търговска мрежа на банката и експозицията към германските средноголеми компании я превръщат в потенциална цел за придобиване от конкуренти, включително UniCredit и ING.

След края на преговорите за сливане с Deutsche Bank, Commerzbank отново се сблъсква със старите проблеми, съобщава Bloomberg. Базираната във Франкфурт банка продължава да повишава броя на клиентите си и да увеличава кредитирането през първото тримесечие, като така нетният лихвен доход бележи ръст от 12%. Това се дължи отчасти и на факта, че след дългосрочното отслабване на сегмента на корпоративните клиенти тя започна да отпуска повече заеми. Но превръщането на този бизнес в истински пари остава предизвикателство за главния изпълнителен директор Мартин Зилке, тъй като печалбата продължава да спада.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK