С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 13 май 2019, 14:56, 5910 прочитания

Huawei расте с 50% при продължаващ спад на глобалния смартфон пазар

Продажбите в индустрията намаляват за шесто поредно тримесечие, лидер по обем остава Samsung

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Спадът на глобалния смартфон пазар е продължил за шесто поредно тримесечие (на годишна база) през периода януари-март, показват данните на анализаторските компании International Data Corporation (IDC) и Canalys. Единственият производител, който бележи значителен растеж, е Huawei, като и според двете изследвания скокът на доставените телефони от китайската компания е 50%. Лидер остава Samsung, а най-голям спад сред водещите производители отчита Apple.

Едни от най-слабите продажби за последните пет години


През първото тримесечие на 2019 г. производителите са доставили 310.8 млн. смартфона, с 6.6% по-малко от същия период на предишната година, показват данните на IDC. Тези на Canalys пък отчитат 313.9 млн. пласирани телефона, спад от 6.8% спрямо първото тримесечие на 2018 г. и едни от най-слабите продажби за последните пет години.

На първата позиция по продажби продължава да е Samsung, като според IDC южнокорейската компания е доставила 71.9 млн. бройки за дял от 23.1% - спад от 8.1% спрямо предишната година. Гигантът обяви, че е отчел добри продажби през периода на пуснатата в края на февруари нова серия Galaxy S10, които продължават и през второто тримесечие, а в момента налага и новата A-серия, както и тази в по-ниския клас - M, с които от Samsung искат да отговорят на настъплението на Huawei във всички сегменти.

Китайският гигант Huawei се утвърди на втората позиция с пласираните 59.1 млн. смартфона за дял от 18.8% и растеж от 50.3% (50.2% според Canalys) за периода, показва изследването на IDC. Компанията от Шънджън пусна новата си флагманска серия P30 в края на март и очакванията са продажбите от нея да се отчетат по-силно през второто тримесечие. В същото време предложенията й във всички класове й донесоха рекорден дял от 34% на китайския пазар. Групата не крие амбициите си да стане пазарен лидер до 2020 г. при запазване на сегашните тенденции, и то без да продава мащабно в САЩ, където не може да работи с операторите.



Най-сериозен е спадът при Apple - американският гигант е отчел срив от 30.2% спрямо същия период на 2018 г. до 36.4 млн. бройки, показват данните на IDC. Според анализаторите предлаганите iPhone не са успели да спечелят търсените от компанията нови потребители, макар тя да намали цените в Китай и да предлага субсидии на някои от големите пазари. Въпреки трудностите Apple продължава да има лоялна потребителска база, която се очаква да затвърди с новите си модели по-късно през годината. Докладите не дават разбивка за продажбите на марките по държави.

"Все по-ясно е, че в Huawei са фокусирани върху утвърждаването на статута си в света на мобилните устройства, водени от смартфоните. Глобалният пазар продължава да среща трудности в почти всички области, но въпреки това Huawei успя да увеличи доставките си с 50%, не само утвърждавайки се като ясен номер 2, но и скъсявайки дистанцията до пазарния лидер Samsung. Това подреждане на Samsung, Huawei и Apple е много вероятно да остане през цялата 2019 г.", обяви в доклада си Райън Рейт, програмен вицепрезидент, Worldwide Mobile Device Trackers на IDC.

Бъдещето

От Canalys смятат, че пътят на китайския производител към лидерската позиция няма да е лесен. "За да измести Samsung, Huawei се нуждае от поне още 10 млн. нови доставки на тримесечие. Не е възможно да ги открие на един-единствен пазар като Китай или да се фокусира само върху бързо растящи държави като Русия и Индонезия. Ето защо трябва да се бори на всички фронтове, включително развити пазари като Западна Европа. Сгъваемият й смартфон Mate X беше отразен широко в медиите, но няма да е основният фактор в тази битка. Вместо него всичко зависи от възможностите на Huawei да привлече още клиенти в ниския и средния сегмент (цени между 100 и 300 долара), като конкурентите на компанията доставят между 130 и 140 млн. такива устройства на тримесечие в цял свят без САЩ", коментира анализаторът на Canalys Мо Джия.

В географски план най-предизвикателна ще е годината за китайския и американския пазар. Доставките в САЩ са намалели с 15% през първото тримесечие според IDC най-вече заради намалялото търсене на най-скъпите телефони. "Потребителите продължават да използват по-дълго смартфоните си отпреди, тъй като новите по-скъпи модели не ги привличат. В същото време очакваното навлизане на 5G модели ще накара клиентите да изчакат, докато устройствата и мрежите са готови през 2020 г.", коментира Антъни Скарсела, анализатор в IDC. В същото време пазарът продължава да се консолидира, като водещите пет производителя според Canalys - Samsung, Huawei, Apple, Xiaomi и Oppo, вече държат 72% от целия пазар спрямо 66.8% през 2018 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ДНК "Строител" ДНК "Строител"

Симеон, Камен и Калин Пешови се занимават активно с бизнеса и са тези, които чертаят визията на компанията "Главболгарстрой"

26 юни 2019,

Общият пазар на IT и телеком услуги достига 5.5 млрд. лв. Общият пазар на IT и телеком услуги достига 5.5 млрд. лв.

Специализираното издание ICT Media нареди най-големите софтуерни и харудерни компании в страната

26 юни 2019, 698 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Безплатно приложение помага при инциденти и издирване на изгубени в планината

E-SOS бе представено в лабораторията за иновации на ОББ - Surf Studio

Обратно броене в БСП

Корнелия Нинова има по-малко от година, за да покаже, че линията й в партията е успешна

Климатичният завой на България

София влиза, макар и с някои уговорки, в лагера на страните в ЕС, които искат по-бързо свиване на парниковите емисии

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Хубаво е, но е фалшиво

Как изложба с фалшификати почти предизвика дебат за черния пазар на изкуство у нас

Power to the Robots

Албена Баева, артист и куратор на първата изложба в България на произведения, създадени в колаборация с изкуствен интелект