Huawei расте с 50% при продължаващ спад на глобалния смартфон пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Huawei расте с 50% при продължаващ спад на глобалния смартфон пазар

Huawei представи сгъваемия си смартфон Mate X през февруари, но очакванията на анализаторите са, че поне първоначално той няма да има съществено отражение върху продажбите на компанията

Huawei расте с 50% при продължаващ спад на глобалния смартфон пазар

Продажбите в индустрията намаляват за шесто поредно тримесечие, лидер по обем остава Samsung

Константин Николов
7497 прочитания

Huawei представи сгъваемия си смартфон Mate X през февруари, но очакванията на анализаторите са, че поне първоначално той няма да има съществено отражение върху продажбите на компанията

© Reuters


Спадът на глобалния смартфон пазар е продължил за шесто поредно тримесечие (на годишна база) през периода януари-март, показват данните на анализаторските компании International Data Corporation (IDC) и Canalys. Единственият производител, който бележи значителен растеж, е Huawei, като и според двете изследвания скокът на доставените телефони от китайската компания е 50%. Лидер остава Samsung, а най-голям спад сред водещите производители отчита Apple.

Едни от най-слабите продажби за последните пет години

През първото тримесечие на 2019 г. производителите са доставили 310.8 млн. смартфона, с 6.6% по-малко от същия период на предишната година, показват данните на IDC. Тези на Canalys пък отчитат 313.9 млн. пласирани телефона, спад от 6.8% спрямо първото тримесечие на 2018 г. и едни от най-слабите продажби за последните пет години.

На първата позиция по продажби продължава да е Samsung, като според IDC южнокорейската компания е доставила 71.9 млн. бройки за дял от 23.1% - спад от 8.1% спрямо предишната година. Гигантът обяви, че е отчел добри продажби през периода на пуснатата в края на февруари нова серия Galaxy S10, които продължават и през второто тримесечие, а в момента налага и новата A-серия, както и тази в по-ниския клас - M, с които от Samsung искат да отговорят на настъплението на Huawei във всички сегменти.

Китайският гигант Huawei се утвърди на втората позиция с пласираните 59.1 млн. смартфона за дял от 18.8% и растеж от 50.3% (50.2% според Canalys) за периода, показва изследването на IDC. Компанията от Шънджън пусна новата си флагманска серия P30 в края на март и очакванията са продажбите от нея да се отчетат по-силно през второто тримесечие. В същото време предложенията й във всички класове й донесоха рекорден дял от 34% на китайския пазар. Групата не крие амбициите си да стане пазарен лидер до 2020 г. при запазване на сегашните тенденции, и то без да продава мащабно в САЩ, където не може да работи с операторите.

Най-сериозен е спадът при Apple - американският гигант е отчел срив от 30.2% спрямо същия период на 2018 г. до 36.4 млн. бройки, показват данните на IDC. Според анализаторите предлаганите iPhone не са успели да спечелят търсените от компанията нови потребители, макар тя да намали цените в Китай и да предлага субсидии на някои от големите пазари. Въпреки трудностите Apple продължава да има лоялна потребителска база, която се очаква да затвърди с новите си модели по-късно през годината. Докладите не дават разбивка за продажбите на марките по държави.

"Все по-ясно е, че в Huawei са фокусирани върху утвърждаването на статута си в света на мобилните устройства, водени от смартфоните. Глобалният пазар продължава да среща трудности в почти всички области, но въпреки това Huawei успя да увеличи доставките си с 50%, не само утвърждавайки се като ясен номер 2, но и скъсявайки дистанцията до пазарния лидер Samsung. Това подреждане на Samsung, Huawei и Apple е много вероятно да остане през цялата 2019 г.", обяви в доклада си Райън Рейт, програмен вицепрезидент, Worldwide Mobile Device Trackers на IDC.

Бъдещето

От Canalys смятат, че пътят на китайския производител към лидерската позиция няма да е лесен. "За да измести Samsung, Huawei се нуждае от поне още 10 млн. нови доставки на тримесечие. Не е възможно да ги открие на един-единствен пазар като Китай или да се фокусира само върху бързо растящи държави като Русия и Индонезия. Ето защо трябва да се бори на всички фронтове, включително развити пазари като Западна Европа. Сгъваемият й смартфон Mate X беше отразен широко в медиите, но няма да е основният фактор в тази битка. Вместо него всичко зависи от възможностите на Huawei да привлече още клиенти в ниския и средния сегмент (цени между 100 и 300 долара), като конкурентите на компанията доставят между 130 и 140 млн. такива устройства на тримесечие в цял свят без САЩ", коментира анализаторът на Canalys Мо Джия.

В географски план най-предизвикателна ще е годината за китайския и американския пазар. Доставките в САЩ са намалели с 15% през първото тримесечие според IDC най-вече заради намалялото търсене на най-скъпите телефони. "Потребителите продължават да използват по-дълго смартфоните си отпреди, тъй като новите по-скъпи модели не ги привличат. В същото време очакваното навлизане на 5G модели ще накара клиентите да изчакат, докато устройствата и мрежите са готови през 2020 г.", коментира Антъни Скарсела, анализатор в IDC. В същото време пазарът продължава да се консолидира, като водещите пет производителя според Canalys - Samsung, Huawei, Apple, Xiaomi и Oppo, вече държат 72% от целия пазар спрямо 66.8% през 2018 г.

Автор: Canalys

Спадът на глобалния смартфон пазар е продължил за шесто поредно тримесечие (на годишна база) през периода януари-март, показват данните на анализаторските компании International Data Corporation (IDC) и Canalys. Единственият производител, който бележи значителен растеж, е Huawei, като и според двете изследвания скокът на доставените телефони от китайската компания е 50%. Лидер остава Samsung, а най-голям спад сред водещите производители отчита Apple.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    kratun.ko avatar :-|
    kratun.ko

    Самсунг загуби и мен като клиент. Следващият ми телефон ще е или Хуавей или Хонор (пак на Хуавей). Много добра функционалност на цена 2/3 от тази същата при Самсунг. Корейците се взеха много на сериозно и взеха да имитират Епъл в ценовата си политика. Хардуерът не струва много. Продават ти имидж. Аз нямам нужда да си помпам егото със скъпи телефончета.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK