С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 13 май 2019, 14:56, 6557 прочитания

Huawei расте с 50% при продължаващ спад на глобалния смартфон пазар

Продажбите в индустрията намаляват за шесто поредно тримесечие, лидер по обем остава Samsung

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Спадът на глобалния смартфон пазар е продължил за шесто поредно тримесечие (на годишна база) през периода януари-март, показват данните на анализаторските компании International Data Corporation (IDC) и Canalys. Единственият производител, който бележи значителен растеж, е Huawei, като и според двете изследвания скокът на доставените телефони от китайската компания е 50%. Лидер остава Samsung, а най-голям спад сред водещите производители отчита Apple.

Едни от най-слабите продажби за последните пет години


През първото тримесечие на 2019 г. производителите са доставили 310.8 млн. смартфона, с 6.6% по-малко от същия период на предишната година, показват данните на IDC. Тези на Canalys пък отчитат 313.9 млн. пласирани телефона, спад от 6.8% спрямо първото тримесечие на 2018 г. и едни от най-слабите продажби за последните пет години.

На първата позиция по продажби продължава да е Samsung, като според IDC южнокорейската компания е доставила 71.9 млн. бройки за дял от 23.1% - спад от 8.1% спрямо предишната година. Гигантът обяви, че е отчел добри продажби през периода на пуснатата в края на февруари нова серия Galaxy S10, които продължават и през второто тримесечие, а в момента налага и новата A-серия, както и тази в по-ниския клас - M, с които от Samsung искат да отговорят на настъплението на Huawei във всички сегменти.

Китайският гигант Huawei се утвърди на втората позиция с пласираните 59.1 млн. смартфона за дял от 18.8% и растеж от 50.3% (50.2% според Canalys) за периода, показва изследването на IDC. Компанията от Шънджън пусна новата си флагманска серия P30 в края на март и очакванията са продажбите от нея да се отчетат по-силно през второто тримесечие. В същото време предложенията й във всички класове й донесоха рекорден дял от 34% на китайския пазар. Групата не крие амбициите си да стане пазарен лидер до 2020 г. при запазване на сегашните тенденции, и то без да продава мащабно в САЩ, където не може да работи с операторите.



Най-сериозен е спадът при Apple - американският гигант е отчел срив от 30.2% спрямо същия период на 2018 г. до 36.4 млн. бройки, показват данните на IDC. Според анализаторите предлаганите iPhone не са успели да спечелят търсените от компанията нови потребители, макар тя да намали цените в Китай и да предлага субсидии на някои от големите пазари. Въпреки трудностите Apple продължава да има лоялна потребителска база, която се очаква да затвърди с новите си модели по-късно през годината. Докладите не дават разбивка за продажбите на марките по държави.

"Все по-ясно е, че в Huawei са фокусирани върху утвърждаването на статута си в света на мобилните устройства, водени от смартфоните. Глобалният пазар продължава да среща трудности в почти всички области, но въпреки това Huawei успя да увеличи доставките си с 50%, не само утвърждавайки се като ясен номер 2, но и скъсявайки дистанцията до пазарния лидер Samsung. Това подреждане на Samsung, Huawei и Apple е много вероятно да остане през цялата 2019 г.", обяви в доклада си Райън Рейт, програмен вицепрезидент, Worldwide Mobile Device Trackers на IDC.

Бъдещето

От Canalys смятат, че пътят на китайския производител към лидерската позиция няма да е лесен. "За да измести Samsung, Huawei се нуждае от поне още 10 млн. нови доставки на тримесечие. Не е възможно да ги открие на един-единствен пазар като Китай или да се фокусира само върху бързо растящи държави като Русия и Индонезия. Ето защо трябва да се бори на всички фронтове, включително развити пазари като Западна Европа. Сгъваемият й смартфон Mate X беше отразен широко в медиите, но няма да е основният фактор в тази битка. Вместо него всичко зависи от възможностите на Huawei да привлече още клиенти в ниския и средния сегмент (цени между 100 и 300 долара), като конкурентите на компанията доставят между 130 и 140 млн. такива устройства на тримесечие в цял свят без САЩ", коментира анализаторът на Canalys Мо Джия.

В географски план най-предизвикателна ще е годината за китайския и американския пазар. Доставките в САЩ са намалели с 15% през първото тримесечие според IDC най-вече заради намалялото търсене на най-скъпите телефони. "Потребителите продължават да използват по-дълго смартфоните си отпреди, тъй като новите по-скъпи модели не ги привличат. В същото време очакваното навлизане на 5G модели ще накара клиентите да изчакат, докато устройствата и мрежите са готови през 2020 г.", коментира Антъни Скарсела, анализатор в IDC. В същото време пазарът продължава да се консолидира, като водещите пет производителя според Canalys - Samsung, Huawei, Apple, Xiaomi и Oppo, вече държат 72% от целия пазар спрямо 66.8% през 2018 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Новите инженери на "Бош" Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

18 окт 2019, 104 прочитания

В милиардната паяжина на Спайдърмен В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

18 окт 2019, 422 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Безплатно приложение помага при инциденти и издирване на изгубени в планината

E-SOS бе представено в лабораторията за иновации на ОББ - Surf Studio

Още от Капитал
Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10