С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
13 май 2019, 16:29, 2624 прочитания

Собствените марки на Lidl са 76% от всички продукти във веригата

За 2018 г. износът на българските производители - партньори на компанията, се е удвоил до 30 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Собствените марки на Lidl са в основата на бизнес модела на компанията. "През 2018 г. в постоянния асортимент на веригата в България е имало 2530 продукта, а заедно с аукционните предложения достигат 5000, като 76% от тях са собствени марки." Това посочи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България", на пресконференция за представяне на резултати от проучване, проведено от международната компания за маркетингови изследвания IPSOS.

Ползите


Един от плюсовете на собствените марки е, че компанията контролира целия процес по производството – от рецептата и суровините до представянето на продуктите в магазина.

"Освен това чрез собствените марки можем да инициираме продуктови иновации", коментира Драгийска и даде примери със серията Clean Label (без консерванти, овкусители, оцветители), колбасите без механично отделено месо (което позволява по-малко употреба на подобрители и сгъстители), храните със суровини от собствената ферма.

"Собствените марки ни позволяват да оптимизираме цената заради големите обеми и липсата на разходи за реклама и маркетинг", посочи Боян Георгиев, ръководител "Стоково снабдяване" в "Лидл България".



Сред плюсовете е и възможността за експорт на продукти под собствени марки за магазини в други държави, в които веригата оперира. "Съвместната работа с местните производители им позволява да растат заедно с нас, да продават зад граница, защото вече имат визитна картичка при нас. Освен това при продуктите под собствени марки не може да се говори за двоен стандарт. Във всяка от 30-те държави, в които Lidl оперира, те се продават с едно и също качество", обобщи Милена Драгийска.

По данни на компанията 22 български продукта под собствени марки на Lidl са в постоянния асортимент на магазините на веригата в чужбина, а за 2018 г. износът на българските производители - партньори на Lidl, се е удвоил до 30 млн. лв.

Проучването

"Обобщените резултати по време на вкусовия тест показват, че 86% от българите одобряват вкуса на собствените марки на Lidl, 82% потвърждават качеството им, а 81% биха препоръчали на свои близки, познати и приятели да опитат тествания от тях продукт", съобщи Виолета Танчева, ръководител на отдел "Стратегически пазарни проучвания" в "IPSOS България".

Проучването е проведено от 18 февруари до 24 март т.г. с 4600 участници на възраст от 25 до 65 години от шест областни града – Монтана, Велико Търново, Варна, София, Пловдив и Бургас. Участниците са тествали 199 продукта от 24 собствени марки на Lidl в пет категории: млечни, месо (грил и зимен асортимент) и риба, колбаси, бира и сладолед.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Компания от групата на "Химимпорт" купува двата германски магазина "Хит" в София 5 Компания от групата на "Химимпорт" купува двата германски магазина "Хит" в София

Новият собственик вече влезе в ритейла, като придоби и веригата "Хоуммакс"

21 юли 2019, 2673 прочитания

По-ниските лихви свиват маржовете на банките в САЩ По-ниските лихви свиват маржовете на банките в САЩ

Цената на акциите на Wells Fargo падна, тази на книжата на Goldman Sachs се повиши, докато инвеститорите се фокусират върху въздействието от решенията на Фед

21 юли 2019, 1015 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Агрия" купува две фирми за търговия с растителни препарати

Пловдивският производител планира да придобие акционера си "Кампо 2007" и дружество от Лихтенщайн

Още едни желаещи да строят небостъргач в София

Група пловдивско-джебелски строителни предприемачи с планове за 90-метрова сграда в "Дружба 2"

Дунав не ни вълнува

България не се възползва от реката и регионите там са сред най-бедните в цяла Европа

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото