С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
1 14 май 2019, 12:00, 2899 прочитания

Boeing ще промени начина на сертифициране на самолети след кризата със 737 MAX

Целта на американския производител е да повиши безопасността

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Boeing предвижда "широкообхватни" промени в начина, по който сертифицира самолетите си, така че да затвърди безопасността при летене навсякъде по света. Главният изпълнителен директор Денис Муйленбург каза, че по този начин компанията ще изпълни регулаторните изисквания след двете фатални катастрофи в Етиопия и Индонезия. Тогава се разбра, че причината за тях е в производствен дефект на системата за увеличаване на маневрените характеристики (MCAS).

Друга мярка, която компанията предприе относно осигуряването на безопасността на самолета, е инсталирането на допълнителни алармени системи за сигурност в кабините на модела 737 Max, които индикират на пилотите, ако някой от сензорите не работи.


В края на март Boeing заяви, че ще предостави на компаниите, които са си закупили този модел, безплатни софтуерни ъпргейди и обучения на пилотите след подобренията на софтуера на MAX.

Маневри на директорите

Дейвид Калхун, независим директор в борда на най-големия производител на пътнически самолети, подкрепи Муйленбург по време на кризата след катастрофите, в които загинаха 346 души. След тях полетите на модела бяха забранени в цял свят, докато фирмата и регулаторите не стигнат до споразумение за системата за контрол на полета.



"Мисля, че лидерът ни свърши наистина добра работа, като продължи да поддържа компанията фокусирана върху намирането на решение на проблемите, а също и с планирането на дългосрочни промени, които ще се отразят не само на Boeing, а на индустрията като цяло", сподели Калхун пред Financial Times. Той добавя, че в дългосрочен план предстоят редица подобрения.

Калхун защити Муйленбург в решението му да посъветва американския регулатор да не приземява самолетите от този модел, докато и останалите световни регулатори не вземат решение. "Засега той е минал всички контролни тестове", каза той.

Неясноти между два континента

Коментарите на Калхун задълбочиха пропастта между американските и европейските регулатори, която се дължи на липсата на яснота за това кой отговаря за осигуряването на безопасността на модела, преди отново да получи разрешение за полети.

Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ) заяви, че провежда собствен "независим" преглед на техническото състояние на модела на Boeing и след пълното му завършване може да се очаква пускането на самолета отново в експлоатация.

Авиационни експерти отричат, че провеждането на независим преглед от ЕААБ е прецедент, но го определят като необичайно. Обикновено правилата са такива, че регулаторните органи трябва да следват ръководството на регулатора в страната, в която е бил произведен самолетът, в случая този на Федералното авиационно управление на САЩ (FАА).

FAA, която беше смятана за световен лидер в авиационната безопасност преди двете катастрофи, е под напрежение както заради начина, по който сертифицира самолети, така и поради това, че е била последният голям регулатор, който е забранил полетите със самолета.

Какво предстои


Новини относно разминаванията между американския и европейския регулатор се очакват тази седмица, след изслушването на Bоeing пред конгреса във Вашингтон в края на май - след срещата на 23-ти между FAA и останалите световни регулатори. Американският производител таи надежда след нея да получи разрешение моделът й отново да може да изпълнява полети.

Дейвид Калхун смята, че бъдещето на Boeing зависи от връщането на доверието на хората към безопасността на самолетите им, но добави, че няма да има никаква рекламна кампания, защото създаването на такава би било "усилие, хвърлено на вятъра" за вдъхване на доверие у пътниците.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 1171 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 915 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Американски съд осъди Bayer да плати 2 млрд. долара заради хербицида Roundup

Препаратът се произвежда от Monsanto, която германската химическа компания купи миналата година в сделка за 63 млрд. долара

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света