С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 14 май 2019, 12:00, 2468 прочитания

Boeing ще промени начина на сертифициране на самолети след кризата със 737 MAX

Целта на американския производител е да повиши безопасността

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Boeing предвижда "широкообхватни" промени в начина, по който сертифицира самолетите си, така че да затвърди безопасността при летене навсякъде по света. Главният изпълнителен директор Денис Муйленбург каза, че по този начин компанията ще изпълни регулаторните изисквания след двете фатални катастрофи в Етиопия и Индонезия. Тогава се разбра, че причината за тях е в производствен дефект на системата за увеличаване на маневрените характеристики (MCAS).

Друга мярка, която компанията предприе относно осигуряването на безопасността на самолета, е инсталирането на допълнителни алармени системи за сигурност в кабините на модела 737 Max, които индикират на пилотите, ако някой от сензорите не работи.


В края на март Boeing заяви, че ще предостави на компаниите, които са си закупили този модел, безплатни софтуерни ъпргейди и обучения на пилотите след подобренията на софтуера на MAX.

Маневри на директорите

Дейвид Калхун, независим директор в борда на най-големия производител на пътнически самолети, подкрепи Муйленбург по време на кризата след катастрофите, в които загинаха 346 души. След тях полетите на модела бяха забранени в цял свят, докато фирмата и регулаторите не стигнат до споразумение за системата за контрол на полета.



"Мисля, че лидерът ни свърши наистина добра работа, като продължи да поддържа компанията фокусирана върху намирането на решение на проблемите, а също и с планирането на дългосрочни промени, които ще се отразят не само на Boeing, а на индустрията като цяло", сподели Калхун пред Financial Times. Той добавя, че в дългосрочен план предстоят редица подобрения.

Калхун защити Муйленбург в решението му да посъветва американския регулатор да не приземява самолетите от този модел, докато и останалите световни регулатори не вземат решение. "Засега той е минал всички контролни тестове", каза той.

Неясноти между два континента

Коментарите на Калхун задълбочиха пропастта между американските и европейските регулатори, която се дължи на липсата на яснота за това кой отговаря за осигуряването на безопасността на модела, преди отново да получи разрешение за полети.

Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ) заяви, че провежда собствен "независим" преглед на техническото състояние на модела на Boeing и след пълното му завършване може да се очаква пускането на самолета отново в експлоатация.

Авиационни експерти отричат, че провеждането на независим преглед от ЕААБ е прецедент, но го определят като необичайно. Обикновено правилата са такива, че регулаторните органи трябва да следват ръководството на регулатора в страната, в която е бил произведен самолетът, в случая този на Федералното авиационно управление на САЩ (FАА).

FAA, която беше смятана за световен лидер в авиационната безопасност преди двете катастрофи, е под напрежение както заради начина, по който сертифицира самолети, така и поради това, че е била последният голям регулатор, който е забранил полетите със самолета.

Какво предстои


Новини относно разминаванията между американския и европейския регулатор се очакват тази седмица, след изслушването на Bоeing пред конгреса във Вашингтон в края на май - след срещата на 23-ти между FAA и останалите световни регулатори. Американският производител таи надежда след нея да получи разрешение моделът й отново да може да изпълнява полети.

Дейвид Калхун смята, че бъдещето на Boeing зависи от връщането на доверието на хората към безопасността на самолетите им, но добави, че няма да има никаква рекламна кампания, защото създаването на такава би било "усилие, хвърлено на вятъра" за вдъхване на доверие у пътниците.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС

Причината е, че не е могла да придобие отличителен характер на територията на Европейския съюз

19 юни 2019, 4734 прочитания

Частният сектор започва да налага достъпни смартфони в Африка Частният сектор започва да налага достъпни смартфони в Африка

Операционната система KaiOS ще свали цените на устройствата за хора от слабо развитите страни

19 юни 2019, 779 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Американски съд осъди Bayer да плати 2 млрд. долара заради хербицида Roundup

Препаратът се произвежда от Monsanto, която германската химическа компания купи миналата година в сделка за 63 млрд. долара

Garitage Park и казахските милиони

Големият имотен проект в София е собственост семейството на Аслан Мусин, който до 2012 г. е считан за дясна ръка на Назарбаев

Как се режат рогата на "Биволъ"

Под патронажа на прокуратурата тече координирана институционална и медийна атака срещу журналистите Атанас Чобанов и Асен Йорданов

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това