С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 14 май 2019, 12:00, 2671 прочитания

Boeing ще промени начина на сертифициране на самолети след кризата със 737 MAX

Целта на американския производител е да повиши безопасността

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Boeing предвижда "широкообхватни" промени в начина, по който сертифицира самолетите си, така че да затвърди безопасността при летене навсякъде по света. Главният изпълнителен директор Денис Муйленбург каза, че по този начин компанията ще изпълни регулаторните изисквания след двете фатални катастрофи в Етиопия и Индонезия. Тогава се разбра, че причината за тях е в производствен дефект на системата за увеличаване на маневрените характеристики (MCAS).

Друга мярка, която компанията предприе относно осигуряването на безопасността на самолета, е инсталирането на допълнителни алармени системи за сигурност в кабините на модела 737 Max, които индикират на пилотите, ако някой от сензорите не работи.


В края на март Boeing заяви, че ще предостави на компаниите, които са си закупили този модел, безплатни софтуерни ъпргейди и обучения на пилотите след подобренията на софтуера на MAX.

Маневри на директорите

Дейвид Калхун, независим директор в борда на най-големия производител на пътнически самолети, подкрепи Муйленбург по време на кризата след катастрофите, в които загинаха 346 души. След тях полетите на модела бяха забранени в цял свят, докато фирмата и регулаторите не стигнат до споразумение за системата за контрол на полета.



"Мисля, че лидерът ни свърши наистина добра работа, като продължи да поддържа компанията фокусирана върху намирането на решение на проблемите, а също и с планирането на дългосрочни промени, които ще се отразят не само на Boeing, а на индустрията като цяло", сподели Калхун пред Financial Times. Той добавя, че в дългосрочен план предстоят редица подобрения.

Калхун защити Муйленбург в решението му да посъветва американския регулатор да не приземява самолетите от този модел, докато и останалите световни регулатори не вземат решение. "Засега той е минал всички контролни тестове", каза той.

Неясноти между два континента

Коментарите на Калхун задълбочиха пропастта между американските и европейските регулатори, която се дължи на липсата на яснота за това кой отговаря за осигуряването на безопасността на модела, преди отново да получи разрешение за полети.

Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ) заяви, че провежда собствен "независим" преглед на техническото състояние на модела на Boeing и след пълното му завършване може да се очаква пускането на самолета отново в експлоатация.

Авиационни експерти отричат, че провеждането на независим преглед от ЕААБ е прецедент, но го определят като необичайно. Обикновено правилата са такива, че регулаторните органи трябва да следват ръководството на регулатора в страната, в която е бил произведен самолетът, в случая този на Федералното авиационно управление на САЩ (FАА).

FAA, която беше смятана за световен лидер в авиационната безопасност преди двете катастрофи, е под напрежение както заради начина, по който сертифицира самолети, така и поради това, че е била последният голям регулатор, който е забранил полетите със самолета.

Какво предстои


Новини относно разминаванията между американския и европейския регулатор се очакват тази седмица, след изслушването на Bоeing пред конгреса във Вашингтон в края на май - след срещата на 23-ти между FAA и останалите световни регулатори. Американският производител таи надежда след нея да получи разрешение моделът й отново да може да изпълнява полети.

Дейвид Калхун смята, че бъдещето на Boeing зависи от връщането на доверието на хората към безопасността на самолетите им, но добави, че няма да има никаква рекламна кампания, защото създаването на такава би било "усилие, хвърлено на вятъра" за вдъхване на доверие у пътниците.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд

Фондът за ускоряване и начално финансиране ще трябва да разпредели 35.6 млн. лв. публичен ресурс

23 юли 2019, 630 прочитания

"Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк "Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк

Компанията ще разшири капацитета си за складиране на суровината, която е основна за производството на азотни торове

23 юли 2019, 623 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Американски съд осъди Bayer да плати 2 млрд. долара заради хербицида Roundup

Препаратът се произвежда от Monsanto, която германската химическа компания купи миналата година в сделка за 63 млрд. долара

Фандъкова forever

Дори кметът на София да остане на власт, ГЕРБ ще има проблем с мнозинството в общинския съвет

Държавата с най-отворените данни в света

Как България неволно настигна скандинавските страни по публичност на доходите

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността