Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 14 май 2019, 16:30, 3615 прочитания

Въвеждането на тол-системата ще оскъпи горивата с 3-4 стотинки

Разговорите по наредбата към новия секторен закон за петролните компании продължават

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Въвеждането на тол-системата ще оскъпи горивата с 3-4 стотинки на литър. Това обяви новият председател на Българската петролна и газова асоциация Живодар Терзиев по време на конференцията по случай 20-годишнината на браншовата организация. Причината е, че цистерните също ще заплащат новите тол-такси.

Освен в очакване на тол-системата браншът се подготвя и за новата наредба към новия секторен Закон за горивата. Според министъра на икономиката Емил Караниколов трябва да има ново обсъждане на наредбата. От Българската петролна и газова асоциация обаче не виждат проблеми с нея и видяха в протакането на приемането й опит за "сепаратизъм" и риск отново да се върнат в позицията да няма закон.


Нови разговори по наредбата

Секторният закон, регламентиращ новите правила за регистрация на фирмите в бранша, трябва да влезе в сила в края на юли, като към него трябваше да бъде приета наредба. Министърът на икономиката Емил Караниколов заяви, че в сряда предстоят нови срещи и разговори по нея. Според Живодар Терзиев обаче това ще е допълнителна загуба на време.

"Загубихме четири месеца в правене на нищо. Имам усещането, че ще загубим още два в правене на още повече нищо", заяви той. И допълни, че тя вече е била обсъждана няколко пъти, няма аргументи срещу нея и просто трябва да бъде обнародвана, което да даде началото на 3-месечния срок за регистрацията на компаниите по новия закон.



Според Терзиев страховете са повече, отколкото истинските проблеми. В края на януари от закона бяха премахнати текстовете, които притесняваха т.нар. малки търговци на горива.

По думите на Тихомир Безлов от Центъра за изследване на демокрацията сивият сектор на пазара на горива е между 14 и 30%, като това ощетява бюджета с 600 - 700 млн. лв. на година приходи от акциз и ДДС.

Тол-оскъпяване

Сметките към момента показват, че един товарен камион евро 4, 5 или 6, който превозва 30 хил. литра гориво, ще трябва да плати между 65 и 94 ст. на километър при преминаване по път с тол-такса. Сега компаниите заплащат за превоз 1.80 - 1.90 лв. на километър. Към тях ще се добави новата тол-такса, която на практика е нова тежест, която ще се плаща на държавата, без значение дали камионът пътува пълен или празен.

В момента тече и пререгистрация на електронните системи с фискална памет по бензиностанциите, информацията от които отива към НАП. Новото изискване в касовата бележка да има брутния си марж обаче среща несъгласието на асоциацията, като публикуването на покупните цени на едро е проблем по две направления за компаниите - има технически трудности как цената да бъде изчислена, какъв ще е ефектът върху конкуренцията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пазарът на техника: Застой за неопределено време Пазарът на техника: Застой за неопределено време

Секторът страда от забавени доставки и намалено потребление заради карантината

8 апр 2020, 670 прочитания

"Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца 1 "Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца

Дъщерно дружество е подало инвестиционно предложение за производство на биполярни батерии

8 апр 2020, 2304 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Volkswagen отложи решението си къде да е новият завод

Компанията започва "конкретни преговори" с останалите в състезанието кандидати, сред които и България

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10