Приходите на My Day са се повишили с 13% до над 55 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Приходите на My Day са се повишили с 13% до над 55 млн. лв.

"Кремио"

Приходите на My Day са се повишили с 13% до над 55 млн. лв.

Производителят на млечни продукти "Кремио" планира нов ръст на продажбите

Мара Георгиева
5998 прочитания

"Кремио"

© "Кремио"


Софийската фирма "Кремио" - производител на млечни продукти с марката My Day и на растителни сметани, отчита над 55 млн. лв. приходи през 2018, което е 12.8 % ръст спрямо предходната година. Нетната печалба на дружеството расте с 48.6% до 1.437 млн. лв. "За тази година планираният ръст на продажбите е 6.6%, но на практика за първите четири месеца той е над 8%", съобщи за "Капитал" Георги Гановски, изпълнителен директор на компанията.

От нови инсталации към нова фабрика

Скокът на продажбите е резултат от направената в края на 2017 г. инвестиция за над 1.5 млн. лв. в нова УХТ инсталция. През 2018 към нея са добавени миксираща станция и допълнителна хладилна инсталация на обща стойност 500 хил. лв. Резултатът е продължаващо успешно развитие в категориите "сметани за сладкарството и готварството на растителна основа" и създаването на нови продукти за готвене на основата на българско слънчогледово олио с 0% трансмазнини, обясниха от дружеството.

"Инвестициите позволиха рязък ръст в категорията "сметани за готвене", при която приходите от 6 млн. лв. през 2016 скочиха на 9.5 млн. лв. през 2017 до 12.5 млн. лв. през 2018", уточни Георги Гановски.

В инвестиционната програма на компанията за тази година е включена автоматизация на производството и подмяна на съществуващо оборудване за около 1.5 млн. лв., което ще доведе до по-висока производителност. Ако темповете на развитие се задържат през тази и следващата година, ръководството на "Кремио" предвижда строеж на нова фабрика за 10 млн. лв. през 2021.

Георги Гановски
Източник: "Кремио"

Четвърти с My Day, лидер при растителните сметани

"Кремио" е производител на млечни продукти с марката My Day, които се продават предимно на българския пазар, но малки количества се изнасят и в Гърция, Кипър и Румъния. Дружеството е единствен производител в страната на растителни сметани за сладкарството и готварството. По данни на компанията сметаните за сладкарството формират около една трета от производствения й обем и се продават в 30 държави (в магазини, хорека канала, големи сладкарски цехове).

Растителните сметани за готварството също са предназначени основно за експорт към клиенти от 28 страни. Освен това компанията извършва търговски операции като закупува различни стоки под нейни брандове, които продава на българския пазар и зад граница.

"В категорията "прясно мляко" My Day заема 4-о място със 7.1 % пазарен дял в стойност. В категорията "овкусени млека" (с добавки) My Day заема 2-о място със 7.5 % пазарен дял. Останалите категории за съжаление не се измерват официално, но според вътрешни калкулации и като единствен производител в България на подобни продукти в категориите "растителни сметани за сладкарство и готварство" "Кремио" е абсолютен лидер", коментира Георги Гановски.

Компанията работи основно с български ферми за доставка на сурово мляко, но при липсата му внася от съседни държави. "Цените на тази суровина се влияят от изключително много фактори като пазар, метеорологични условия и политика. Поради това в миналото се е случвало да скочат почти двойно. Напоследък обаче са сравнително стабилни, като все пак отбелязват малък ръст всяка година", обобщи Георги Гановски. Той обясни, че основната суровина за растителните сметани е напълно хидрогенирана палмово-ядкова мазнина. Тя се внася от Малайзия и се рафинира в Гърция и Италия. "Цената тук също е сравнително стабилна последните 3-4 години, но в миналото имаше изменения от порядъка на 40% до 60%", казва Гановски.

Пазари в 40 държави

Над 57% от произведената от "Кремио" продукция е предназначен за експорт в 40 държави в Европа, Африка и Азия. Зад граница се продават основно растителни сметани за готвене и разбиване. В Румъния и бившите югославски републики продава под свои марки, на някои пазари присъства предимно с т.нар private labels (собствени марки на възложители).

"Компанията има солидно присъствие на румънския пазар, където след рекламна кампания нашите марки Cucina D`Oro и Montare D`Oro са в топ 3 на пазара за растителни сметани за готварство и сладкарство", посочи Георги Гановски.

По данни на дружеството през 2018 г. експортът на "Кремио" нараства с 24% до 34.5 млн. лв., а плановете за 2019 година включват нови над 10% ръст.

Веган портфолио

В средносрочен план "Кремио" възнамерява да развите веган портфолио във всички продуктови категории, в които оперира.

"Веган продуктите бележат изключителен ръст в глобален мащаб - за последните три години те имат над 600% ръст в САЩ и над 400% - в Португалия. Всички глобални млечни компании се ориентират към неживотински млека. Ние също вече имаме два продукта в тази категория, произведени за нас под наша марка в Италия, с 0% трансмазнини. Твърдим, че сме пионерите в България и на Балканския полуостров с наши собствени предложения в категориите на неживотинските млека и здравословни веган продукти, следвайки световните тенденции", обобщи Георги Гановски.

"Кремио" е основана като "Мегле Ем Джей" ООД и до юли 2006 г. е собственост на "MEGGLE Германия" и ливанската MJ Pack. След това е преименувана на "Май Дей" ЕООД и до 2008 г. е собственост на MJ Pack. После отново сменя името и собствеността си – от 2008 до 2010 г. е "Кодап" ООД (собственост на CO.DA.P. S.p.A. Италия и MJ Pack), а през декември 2010 - "Кодап" ЕООД (собственост на CO.DA.P. S.p.A. - Cola Dairy Products S.pA.).

От декември 2015 се нарича "Кремио" и е с нов собственик - дългогодишния мениджър Георги Гановски, който получава финансиране от фонда Empower на Елвин Гури и компанията "Юнийда индъстрис" на Георги Стоименов (мениджър на най-добрия български тенисист Григор Димитров). През март 2018 Empower и "Юнийда индъстрис" излязоха от сделката, като продадоха миноритарния си дял на мажоритарния собственик на "Кремио" Георги Гановски.

Производството е позиционирано в София. Заетите в компанията са 168.

Софийската фирма "Кремио" - производител на млечни продукти с марката My Day и на растителни сметани, отчита над 55 млн. лв. приходи през 2018, което е 12.8 % ръст спрямо предходната година. Нетната печалба на дружеството расте с 48.6% до 1.437 млн. лв. "За тази година планираният ръст на продажбите е 6.6%, но на практика за първите четири месеца той е над 8%", съобщи за "Капитал" Георги Гановски, изпълнителен директор на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK