Дългове до 10 хил. лв. се обслужват с най-малко просрочия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дългове до 10 хил. лв. се обслужват с най-малко просрочия

Shutterstock

Дългове до 10 хил. лв. се обслужват с най-малко просрочия

Според проучване на колекторската АСВ ниската безработица води до промяна в профила на добрия длъжник

Гергана Михайлова
2798 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Промяна в профила на добрия длъжник е засякло проучване на колекторската Агенция за събиране на вземания (АСВ), част от норвежката B2Holding. Анализът на база данни със задължения на 400 хил. физически лица за периода януари 2018 - януари 2019 година показва, че има изместване във възрастовата група и ако досега най-коректните платци са били между 50 и 60-годишни, то вече най-дисциплинирани са групата на 25 - 29-годишните. Жените са с 30% по-редовни в обслужване на задълженията си, а най-малко просрочия има при дълговете до 10 хил. лв.

Как изглежда добрият длъжник

Вътрешното проучване на АСВ показва, че вероятността за редовно плащане е по-голяма, ако длъжникът е от средноголям град и задълженията му идват по линия на стоков кредит, отпуснат за покупка на някакъв продукт. Все още задлъжнелите клиенти обслужват с най-нисък приоритет просрочените си сметки към телекомуникационните оператори, включващи мобилни услуги, телевизия, интернет, мобилни устройства, посочват в анализа си от компанията.

Оттам обясняват, че изместването на възрастовата група добри платци към по-младите се дължи на подобряващата се икономическа обстановка в страната и значителното намаляване на безработицата. Все по-важно за потребителите е и това, че навременното обслужване на задължения се отразява положително върху кредитния им профил.

Удобството има значение

Според АСВ един от факторите, които могат да повлияят върху поведението на длъжниците, е удобството при начините на изплащане. Поради тази причина компанията е разработила интернет платформа, през която длъжници могат да погасяват задължението си към нея онлайн по всяко време на денонощието без почивен ден.

Промяна в профила на добрия длъжник е засякло проучване на колекторската Агенция за събиране на вземания (АСВ), част от норвежката B2Holding. Анализът на база данни със задължения на 400 хил. физически лица за периода януари 2018 - януари 2019 година показва, че има изместване във възрастовата група и ако досега най-коректните платци са били между 50 и 60-годишни, то вече най-дисциплинирани са групата на 25 - 29-годишните. Жените са с 30% по-редовни в обслужване на задълженията си, а най-малко просрочия има при дълговете до 10 хил. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK