С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 17 май 2019, 11:00, 7547 прочитания

Платформа предлага безплатно достъп на малки БГ търговци до маркетплейси в ЕС

Условието е доставките да се осъществяват през нас, казват създателите от куриерските фирми Speedy и Rapido

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Имате сайт за дрехи, обувки или пък козметика. Българският пазар е хубав и познат, но бързо отеснява и искате да излезете в Централна и Източна Европа, където можете да продавате на по-високи цени. Но пред тази стъпка има редица спирачки. Маркетинговите разходи са високи, нямате идея как ще доставяте, не знаете езика, да не говорим за данъци или пък други местни законодателни специфики. А стои въпросът и как да продавате в унгарски форинти, полски злоти или чешки крони и да получите парите си в левове, без да загубите от курсови разлики.

Да създадеш бизнес за клиента си


Куриерските фирми Speedy и Rapido предлагат решение на тези проблеми пред презграничната търговия чрез продукта си Market Connect. "Платформата е предназначена да свърже всеки един търговец с всеки маркетплейс в Европа – автоматизирано и безплатно за него", обяснява Радослав Крумов. Той е търговски директор на Speedy, която миналата година придоби Rapido, чийто изпълнителен директор е също той. Така се създаде най-голямата куриерска компания в страната, с над 450 офиса. Мрежата ѝ е интегрирана с 13 подизпълнителя в девет европейски страни и достига до 60 000 офиса там. Платформата е разработена за шест месеца от "Лоджистикс Лаб" и ще бъде качена на домейн sellin.eu.

"Освен лидерите eBay и Amazon в Европа има и маркетплейси с огромни обороти във всяка страна и във всеки сегмент", казва Крумов. Засега Market Connect е свързана тестово с регионалния лидер еMag - за България, Румъния, Унгария и Полша. Текат преговори с полската Allegro и с eBay Германия. "Качихме три интернет магазина и за тестовата седмица получиха над 20 поръчки", казва Крумов.

За маркетплейсите Market Connect е търговец. Изплаща им комисиона, която удържа от продажбите на клиентите си. Клиентите й плащат куриерската услуга и имат задължение да изпращат през двете куриерски фирми. Процесите са автоматизирани и това позволява на платформата да не взема такса за услугата си. "Смятаме, че парите, които ще изкараме от трафика, ще ни бъдат достатъчни", добавя Крумов.



За да развиеш своя бизнес

Засега Market Connect е свързана тестово с регионалния лидер еMag - за България, Румъния, Унгария и Полша

Засега Market Connect е свързана тестово с регионалния лидер еMag - за България, Румъния, Унгария и Полша

Фотограф: Капитал
"Ние развиваме пазара на доставки с наложен платеж в Централна и Източна Европа от 2012 г. насам. Имаме по няколко хиляди пратки на ден за там. Но това са големи потребители, които имат силата да продават през граница. А малките искат да продават навън, но им е скъпо и трудно, затова и решихме да ги улесним. По този начин искаме да си разширим пазара и да сме дълго време лидери", казва Крумов. Той обяснява, че в България средната цена на малка пратка е над 4 лева, средата е много конкурентна и маржът на компанията е под 20%. Средната цена за Румъния и Гърция е около 9 лева, а за Централна Европа е около 11 лева и там маржовете са по-големи.

"Имаме интерес трафикът да нарасне, тъй като сме единствените, които в момента имат всекидневна совалка – всеки ден наш бус пътува и разнася пратките през Румъния, Унгария, Словакия, Чехия, Полша и обратно, като прави връзка с Хърватия и Словения от Братислава", казва Крумов. Според него проектът има потенциал да ускори и продажбите на българските търговци зад граница, и бизнеса на двете куриерски компании, и да разнообрази предлагането на маркетплейсите. Освен това решава и най-честите оплаквания на купувачите – дълго време за доставка, висока цена и трудности с проследяване на пратката. (Компаниите имат тракинг на пратките в реално време).

Как работи

Първо всеки продукт се "мапва" така, че да влезе в точната категория на маркетплейса. Не е лесно, защото няма стандарт за структурата на сайтовете и всеки има собствена, обяснява Крумов. След като сайтът бъде мапнат към структурата на платформата, продуктите автоматично се мапват и в структурата на всеки един маркетплейс. Платформата превежда и името на продукта, но описанието е грижа на търговеца и за негова сметка.

Продуктите се листват във валутата на съответната страна. Когато е в еврозоната, е лесно. Но когато не е, платформата тегли валутния курс, превалутира цената, цената на куриерската услуга, която е в лева, и влиза в крайната цена и веднъж дневно ги актуализира. Търговецът може да заложи и определени правила за ценови отстъпки преди листването. След като купувачът потвърди поръчката и се види, че в онлайн магазина има наличност, автоматично излиза и товарителница за куриер. Доставките се осъществяват за 48 часа.

След продажбата парите от наложения платеж минус комисионата на маркетплейса пристигат до банковата сметка на търговеца в лева. Това става най-късно до седмица. "По отношение на ДДС – ние сме посредник. Търговецът сам трябва да се регистрира, когато достигне прага за съответната страна", казва Крумов.

В момента се работи по автоматизиране на процеса при връщане на стока.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Летище София" увеличава приходите си с над 10% 2 "Летище София" увеличава приходите си с над 10%

Значително се влошават резултатите на аеропорта в Пловдив за деветмесечието

13 ное 2019, 934 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 719 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Лятното разписание на летище Бургас с нови дестинации

Пътуващите от Бургас ще могат да летят до 31 държави

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10