С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 17 май 2019, 11:00, 6431 прочитания

Платформа предлага безплатно достъп на малки БГ търговци до маркетплейси в ЕС

Условието е доставките да се осъществяват през нас, казват създателите от куриерските фирми Speedy и Rapido

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Имате сайт за дрехи, обувки или пък козметика. Българският пазар е хубав и познат, но бързо отеснява и искате да излезете в Централна и Източна Европа, където можете да продавате на по-високи цени. Но пред тази стъпка има редица спирачки. Маркетинговите разходи са високи, нямате идея как ще доставяте, не знаете езика, да не говорим за данъци или пък други местни законодателни специфики. А стои въпросът и как да продавате в унгарски форинти, полски злоти или чешки крони и да получите парите си в левове, без да загубите от курсови разлики.

Да създадеш бизнес за клиента си


Куриерските фирми Speedy и Rapido предлагат решение на тези проблеми пред презграничната търговия чрез продукта си Market Connect. "Платформата е предназначена да свърже всеки един търговец с всеки маркетплейс в Европа – автоматизирано и безплатно за него", обяснява Радослав Крумов. Той е търговски директор на Speedy, която миналата година придоби Rapido, чийто изпълнителен директор е също той. Така се създаде най-голямата куриерска компания в страната, с над 450 офиса. Мрежата ѝ е интегрирана с 13 подизпълнителя в девет европейски страни и достига до 60 000 офиса там. Платформата е разработена за шест месеца от "Лоджистикс Лаб" и ще бъде качена на домейн sellin.eu.

"Освен лидерите eBay и Amazon в Европа има и маркетплейси с огромни обороти във всяка страна и във всеки сегмент", казва Крумов. Засега Market Connect е свързана тестово с регионалния лидер еMag - за България, Румъния, Унгария и Полша. Текат преговори с полската Allegro и с eBay Германия. "Качихме три интернет магазина и за тестовата седмица получиха над 20 поръчки", казва Крумов.

За маркетплейсите Market Connect е търговец. Изплаща им комисиона, която удържа от продажбите на клиентите си. Клиентите й плащат куриерската услуга и имат задължение да изпращат през двете куриерски фирми. Процесите са автоматизирани и това позволява на платформата да не взема такса за услугата си. "Смятаме, че парите, които ще изкараме от трафика, ще ни бъдат достатъчни", добавя Крумов.



За да развиеш своя бизнес

Засега Market Connect е свързана тестово с регионалния лидер еMag - за България, Румъния, Унгария и Полша

Засега Market Connect е свързана тестово с регионалния лидер еMag - за България, Румъния, Унгария и Полша

Фотограф: Капитал
"Ние развиваме пазара на доставки с наложен платеж в Централна и Източна Европа от 2012 г. насам. Имаме по няколко хиляди пратки на ден за там. Но това са големи потребители, които имат силата да продават през граница. А малките искат да продават навън, но им е скъпо и трудно, затова и решихме да ги улесним. По този начин искаме да си разширим пазара и да сме дълго време лидери", казва Крумов. Той обяснява, че в България средната цена на малка пратка е над 4 лева, средата е много конкурентна и маржът на компанията е под 20%. Средната цена за Румъния и Гърция е около 9 лева, а за Централна Европа е около 11 лева и там маржовете са по-големи.

"Имаме интерес трафикът да нарасне, тъй като сме единствените, които в момента имат всекидневна совалка – всеки ден наш бус пътува и разнася пратките през Румъния, Унгария, Словакия, Чехия, Полша и обратно, като прави връзка с Хърватия и Словения от Братислава", казва Крумов. Според него проектът има потенциал да ускори и продажбите на българските търговци зад граница, и бизнеса на двете куриерски компании, и да разнообрази предлагането на маркетплейсите. Освен това решава и най-честите оплаквания на купувачите – дълго време за доставка, висока цена и трудности с проследяване на пратката. (Компаниите имат тракинг на пратките в реално време).

Как работи

Първо всеки продукт се "мапва" така, че да влезе в точната категория на маркетплейса. Не е лесно, защото няма стандарт за структурата на сайтовете и всеки има собствена, обяснява Крумов. След като сайтът бъде мапнат към структурата на платформата, продуктите автоматично се мапват и в структурата на всеки един маркетплейс. Платформата превежда и името на продукта, но описанието е грижа на търговеца и за негова сметка.

Продуктите се листват във валутата на съответната страна. Когато е в еврозоната, е лесно. Но когато не е, платформата тегли валутния курс, превалутира цената, цената на куриерската услуга, която е в лева, и влиза в крайната цена и веднъж дневно ги актуализира. Търговецът може да заложи и определени правила за ценови отстъпки преди листването. След като купувачът потвърди поръчката и се види, че в онлайн магазина има наличност, автоматично излиза и товарителница за куриер. Доставките се осъществяват за 48 часа.

След продажбата парите от наложения платеж минус комисионата на маркетплейса пристигат до банковата сметка на търговеца в лева. Това става най-късно до седмица. "По отношение на ДДС – ние сме посредник. Търговецът сам трябва да се регистрира, когато достигне прага за съответната страна", казва Крумов.

В момента се работи по автоматизиране на процеса при връщане на стока.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 1428 прочитания

Пробуждането на къмпингите Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

23 авг 2019, 1826 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Лятното разписание на летище Бургас с нови дестинации

Пътуващите от Бургас ще могат да летят до 31 държави

Летен лихвопад

Условията на банките стават все по-изгодни, а отпуснатите ипотеки и потребителски заеми продължават да растат.

Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица