Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

Aéroport de Sofia

Френският кандидат Aéroports de Paris Group излетя към победата в концесията на софийското летище с изключително високо ценово и инвестиционно предложение

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Френският кандидат Aéroports de Paris Group излетя към победата в концесията на софийското летище с изключително високо ценово и инвестиционно предложение
  • До три месеца държавата трябва да подреди петте кандидата, но вероятно ще последва обжалване
  • Всички западноевропейски кандидати рисуват бляскаво бъдеще за софийския обект - нови терминали, утрояване на пътниците и още авиокомпании

Летище София никога не е било толкова близо до отдаването му на концесия. На 9 май обвързващите оферти на петте кандидата бяха отворени публично и изборът предстои до август.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
19 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    katapult avatar :-|
    Катапулт
    • - 14
    • + 11

    Много вдъхновено похвално слово за турците... И изобщо много тъпо написано, ВОНИ на поръчкова похвала.

    Нередност?
  • 2
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 7
    • + 12

    Наистина, ценовата оферта на французите и турците изглежда нереално надута спрямо останалите, като също още остава мистерията какво е процентното съотношение на французите и на турците в този консорциум. Но има още по-голям проблем в тяхната кандидатура, който не е споменат в статията, а именно че френското правителство обяви намерение да приватизира ADP преди няколко месеца. Това означава, че ако този кандидат спечели концесията за Летище София, никой не би могъл да знае кой реално ще стане концесионер на летището, след като самата ADP бъде приватизирана. За мен лично, "най-стабилният" кандидат с безупречна репутация и най-малко неизвестни, си остава Летище Мюнхен.

    Нередност?
  • 3
    vhv avatar :-|
    vhv
    • - 9
    • + 7

    Дано спечелят французите. Офертата им е +50% на тимаджии. 22 млн срещу почти 33 млн и 616 млн срещу 903 млн...

    Нередност?
  • 4
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 1
    • + 12

    Обаче остава големия риск и този опит за отдаване на концесия да се провали. Сега комисията за избор на концесионер с председател зам.министър-калинка (!!!!) ще умува цели 3 МЕСЕЦА кой да избере, след което изборът на кандидат ще бъде задължително обжалван от другите. Това ще продължи минимум до догодина, когато дори и Баба ви Ванга не би могла да знае каква ще бъде политическата ситуация в България. А ако и този конкурс се провали, помислете си само какъв знак би било това за западните инвеститори в нашата държава!

    Нередност?
  • 5
    ofy1558098470610380 avatar :-|
    Jenya Maneva
    • - 4
    • + 15

    Нов отчаян опит на турците да се представят като французи. ADP/TAV бяха избрани за концесионер на летището в Загреб през 2013 година чрез подобна агресивна и нереалистична оферта. Като резултат увеличиха авиационните такси, за да си спасят бизнес плана и резултатът е следния - авиокомпаниите не искат да летят то там. Пет години по-късно са в преговори с правителството да намалят годишната си концесионна такса...подобен сценарий ще се разиграе и в София. https://www.exyuaviation.com/2018/12/wizz-air-zagreb-airport-and-coast-too.html?m=1

    Силно се надявам не ги изберат и направят цялостен анализ на офертите на всички кандидати...

    Нередност?
  • 6
    cfu49610449 avatar :-(
    Gergana Hristova
    • - 9
    • + 4

    За съжаление е трябвало да напишат Havalimanı София (на турски), а не Aéroport de Sofia.

    Повече от ясно е, че тази статия е поръчана и е параван за турците ...а и има толкова неизвесни около "летящата" им оферта включително въпросителното изпълнение на "щедрото" им финансовото предложение, които сами си споменават в статията - малко като гузен негонен бяга. А предстоящата продажба на АДП?....реално след няколко месеца не знаем чия може да е тази компания?? Може да стане и 100% турска??

    Нередност?
  • 7
    oad18610472 avatar :-|
    oad18610472
    • - 4
    • + 4

    Според мен английската оферта е най-добра. Ако сметнете общото финансово възнаграждение с концесионната такса и инвестициите, на Манчестър предложението е на първо място. А е и време е да дадем път на китайска компания да стъпи на българския пазар и настигнем другите балкански държави, а в случая си партнират и с англичани, което звучи повече от обещаващо. България има нужда да разнообрази чуждестранните си инвеститори.

    Френско-турската оферта ми звучи нереалистично и съм съгласна с горните коментари..

    Нередност?
  • 8
    popopo avatar :-|
    popopo
    • - 1
    • + 6

    Когато има статия, касаеща дори косвено и ТИМ, има няколко коментара в тяхна защита и още няколко положителни оценки към тях. И след това започват коментарите на нормалните хора с нормални коментари и логика.

    Нередност?
  • 9
    vassilun avatar :-|
    vassilun
    • - 2
    • + 2


    До коментар [#] от "
    olga_kokoshkina
    ":

    Ясна е собственастта в кандидата. Поне за тези, които умеят да четат. ADP има 75% от консорциума и 46+% от турския акционер! ADP са с най-доброто предложение!

    Нередност?
  • 10
    geomilew avatar :-P
    Гео Милев
    • - 3
    • + 2

    Хвалебстевно ПР Слово за един кандидат е готино в уж нетенденциозна икономическа медия. Остават два гоеми въпроса въпроса:

    1. Тази нереалистична, от икономическа гледна точка оферта, как смятат да я изпълнят изобщо и с цената на какво.

    2. И още по-важния въпрос, как ще се справят с един терминал, като затворят първия, при положение, че и двата преливат към момента.

    Нередност?
Нов коментар