С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 18 май 2019, 13:20, 2854 прочитания

Nestle преговаря с EQT за продажба на бизнеса с грижа за кожата

Цената на сделката с инвестиционната компания може да достигне 10 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Nestle започва преговори с частната инвестиционна компания EQT за продажбата на линията си за грижа за кожата. Сделката може да е на стойност 10 млрд. долара, твърдят четирима души запознати с въпроса пред Financial Times. Швейцарският хранителен гигант получи оферти също така от инвестиционната компания KKR и от консорциум, воден от Advent International и Cinven. Unilever също е обмисляла оферти за дял от бизнеса, която включва продуктите Cetaphil и Proactiv.

Продажбата на поделението е част от усилията на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер да оптимизира бизнеса и да заложи на най-силните страни - производството на кафе, вода, грижа за домашни любимци и развойна дейност в сферата на науките за храните.


Предложената оферта от базираната в Швеция EQT е подкрепена от инвестиционния фонд на Абу Даби. EQT също така обмисля потенциално листване на поделението на борсата в Стокхолм. Ако сделката е успешна, вероятно ще бъде една от най-големите в Европа за частните капиталови инвестиции тази година. Източниците, запознати с преговорите, предупредиха, че изборът на EQT не гарантира сделка и че преговорите все още могат да пропаднат. Двете страни в потенциалната сделка отказват коментар.

Миналото на компанията

Потенциалната оттегляне на Nestle от бизнеса с козметични продукти е раздяла с миналото на компанията. През 2014 г. тя вложи допълнителни средства в бизнеса с грижа за кожата под ръководството на Шнайдер. Усилия влага и предшественикът му - Пол Бълк, който в момента е председател на групата.



Първоначално бизнесът е действал под бранда Galderma - швейцарска дерматологична група, която е била притежавана от Nestle и L’Оreal. Nestle пое пълен контрол, като изкупи срещу 2.6 млрд. евро акциите на партньора си. През 2017 г. приходите от този бизнес са били 2.7 млрд. евро според отчета на компанията, което представлява около 3% от годишните продажби на Nestle.

Когато Марк Шнайдер поема поста през 2017 г., той започва да продава периферните бизнеси и такива с по-бавно развитие. Nestle обяви наскоро, че обмисля продажбата на бизнеса с колбаси Herta, тъй като се наблюдава пренасочване на потребителите към алтернативни продукти на месото.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 373 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси 1 Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 723 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Baidu отчете загуба за пръв път от 2005 г.

"Китайският Google" е изправен пред множество предизвикателства

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10