Nestle преговаря с EQT за продажба на бизнеса с грижа за кожата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nestle преговаря с EQT за продажба на бизнеса с грижа за кожата

Марк Шнайдер

Nestle преговаря с EQT за продажба на бизнеса с грижа за кожата

Цената на сделката с инвестиционната компания може да достигне 10 млрд. долара

3272 прочитания

Марк Шнайдер

© Reuters


Nestle започва преговори с частната инвестиционна компания EQT за продажбата на линията си за грижа за кожата. Сделката може да е на стойност 10 млрд. долара, твърдят четирима души запознати с въпроса пред Financial Times. Швейцарският хранителен гигант получи оферти също така от инвестиционната компания KKR и от консорциум, воден от Advent International и Cinven. Unilever също е обмисляла оферти за дял от бизнеса, която включва продуктите Cetaphil и Proactiv.

Продажбата на поделението е част от усилията на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер да оптимизира бизнеса и да заложи на най-силните страни - производството на кафе, вода, грижа за домашни любимци и развойна дейност в сферата на науките за храните.

Предложената оферта от базираната в Швеция EQT е подкрепена от инвестиционния фонд на Абу Даби. EQT също така обмисля потенциално листване на поделението на борсата в Стокхолм. Ако сделката е успешна, вероятно ще бъде една от най-големите в Европа за частните капиталови инвестиции тази година. Източниците, запознати с преговорите, предупредиха, че изборът на EQT не гарантира сделка и че преговорите все още могат да пропаднат. Двете страни в потенциалната сделка отказват коментар.

Миналото на компанията

Потенциалната оттегляне на Nestle от бизнеса с козметични продукти е раздяла с миналото на компанията. През 2014 г. тя вложи допълнителни средства в бизнеса с грижа за кожата под ръководството на Шнайдер. Усилия влага и предшественикът му - Пол Бълк, който в момента е председател на групата.

Първоначално бизнесът е действал под бранда Galderma - швейцарска дерматологична група, която е била притежавана от Nestle и L’Оreal. Nestle пое пълен контрол, като изкупи срещу 2.6 млрд. евро акциите на партньора си. През 2017 г. приходите от този бизнес са били 2.7 млрд. евро според отчета на компанията, което представлява около 3% от годишните продажби на Nestle.

Когато Марк Шнайдер поема поста през 2017 г., той започва да продава периферните бизнеси и такива с по-бавно развитие. Nestle обяви наскоро, че обмисля продажбата на бизнеса с колбаси Herta, тъй като се наблюдава пренасочване на потребителите към алтернативни продукти на месото.

Nestle започва преговори с частната инвестиционна компания EQT за продажбата на линията си за грижа за кожата. Сделката може да е на стойност 10 млрд. долара, твърдят четирима души запознати с въпроса пред Financial Times. Швейцарският хранителен гигант получи оферти също така от инвестиционната компания KKR и от консорциум, воден от Advent International и Cinven. Unilever също е обмисляла оферти за дял от бизнеса, която включва продуктите Cetaphil и Proactiv.

Продажбата на поделението е част от усилията на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер да оптимизира бизнеса и да заложи на най-силните страни - производството на кафе, вода, грижа за домашни любимци и развойна дейност в сферата на науките за храните.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    selofia avatar :-?
    Селофия

    Реклама .. както когато гледате нещо по ютуб..

    Смята ли Капитал, ...и вие, Светлана Митрова, или каквото там ви е партизанското име,,, да огражда рекламните матрияли.... откровено? Напр.

    Да рекламирате безплатно продукта

    Ядлива кафе чаша, издържаща 40 мин. произведждаща се в Пловдив?

    Нема да и напиша марката, ама Нестле биха я глътнали както чичо Скрудж... Тия пичове е нужно да станат милиардери и да ви начукат протестантската гратова статия там отзад, дето сте заченати...
    Гиди рекламанти


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK