С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 18 май 2019, 13:20, 2630 прочитания

Nestle преговаря с EQT за продажба на бизнеса с грижа за кожата

Цената на сделката с инвестиционната компания може да достигне 10 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Nestle започва преговори с частната инвестиционна компания EQT за продажбата на линията си за грижа за кожата. Сделката може да е на стойност 10 млрд. долара, твърдят четирима души запознати с въпроса пред Financial Times. Швейцарският хранителен гигант получи оферти също така от инвестиционната компания KKR и от консорциум, воден от Advent International и Cinven. Unilever също е обмисляла оферти за дял от бизнеса, която включва продуктите Cetaphil и Proactiv.

Продажбата на поделението е част от усилията на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер да оптимизира бизнеса и да заложи на най-силните страни - производството на кафе, вода, грижа за домашни любимци и развойна дейност в сферата на науките за храните.


Предложената оферта от базираната в Швеция EQT е подкрепена от инвестиционния фонд на Абу Даби. EQT също така обмисля потенциално листване на поделението на борсата в Стокхолм. Ако сделката е успешна, вероятно ще бъде една от най-големите в Европа за частните капиталови инвестиции тази година. Източниците, запознати с преговорите, предупредиха, че изборът на EQT не гарантира сделка и че преговорите все още могат да пропаднат. Двете страни в потенциалната сделка отказват коментар.

Миналото на компанията

Потенциалната оттегляне на Nestle от бизнеса с козметични продукти е раздяла с миналото на компанията. През 2014 г. тя вложи допълнителни средства в бизнеса с грижа за кожата под ръководството на Шнайдер. Усилия влага и предшественикът му - Пол Бълк, който в момента е председател на групата.



Първоначално бизнесът е действал под бранда Galderma - швейцарска дерматологична група, която е била притежавана от Nestle и L’Оreal. Nestle пое пълен контрол, като изкупи срещу 2.6 млрд. евро акциите на партньора си. През 2017 г. приходите от този бизнес са били 2.7 млрд. евро според отчета на компанията, което представлява около 3% от годишните продажби на Nestle.

Когато Марк Шнайдер поема поста през 2017 г., той започва да продава периферните бизнеси и такива с по-бавно развитие. Nestle обяви наскоро, че обмисля продажбата на бизнеса с колбаси Herta, тъй като се наблюдава пренасочване на потребителите към алтернативни продукти на месото.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"А1 България" отчита двуцифрен ръст на приходи и печалба през третото тримесечие "А1 България" отчита двуцифрен ръст на приходи и печалба през третото тримесечие

Силните резултати идват след по-добро представяне във всички сегменти от дейността на телекома

16 окт 2019, 267 прочитания

MGM продава комплексите Bellagio и Circus Circus в Лас Вегас за 5 млрд. долара MGM продава комплексите Bellagio и Circus Circus в Лас Вегас за 5 млрд. долара

Целта на американския казино оператор е да подобри баланса си

16 окт 2019, 433 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Baidu отчете загуба за пръв път от 2005 г.

"Китайският Google" е изправен пред множество предизвикателства

Още от Капитал
Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10