Baidu отчете загуба за пръв път от 2005 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Baidu отчете загуба за пръв път от 2005 г.

Reuters

Baidu отчете загуба за пръв път от 2005 г.

"Китайският Google" е изправен пред множество предизвикателства

2174 прочитания

Reuters

© Reuters


Китайският интернет гигант Baidu отчете първата си загуба, откакто стана публична компания през 2005 г., съобщава Financial Times. Основна причина за това е спадът при рекламния бизнес на групата, който е сериозно засегнат от забавящата се китайска икономика. Анализаторите предупредиха, че засилващата се търговска война със САЩ ще повлияе допълнително на резултатите на компанията. Наред с по-слабите резултати групата, която някога е била един от трите гиганта на китайската технологична сцена наред с Alibaba и Tencent, обяви и напускането на ръководителя на бизнеса с търсачки Хайлон Сян.

Финансовите резултати

Китайската група отчете нетна загуба в размер на 327 млн. юана (49 млн. долара) за първото тримесечие на годината. Това е близо два пъти над очакваната от анализаторите загуба от 187.5 млн. юана. Приходите на компанията са нараснали с 15% до 24.1 млрд. юана, което е малко под очакваните 24.3 млрд. юана. Baidu заяви, че приходите за тримесечието, завършващо през юни, ще бъдат между 25.1 и 26.6 млрд. юана, или с 14% под прогнозата на анализаторите. През първите три месеца на годината цената на книжата на компанията е паднала с близо 10% въпреки факта, че Baidu обяви програма за обратно изкупуване на акции на стойност 1 млрд. долара.

Причините

"Като се имат предвид настоящите макроусловия и по-строгият контрол от страна на правителството върху съдържанието, ние смятаме, че онлайн маркетингът ще срещне предизвикателства в близкото бъдеще", коментира главният изпълнителен директор на Baidu Робин Ли.

Според анализаторите компанията, чиито приходи идват предимно от реклама, е изправена пред допълнителни трудности поради факта, че рекламодателите свиват разходите заради ескалиращата търговска война между двете най-големи световни икономики. В допълнение към това бизнесът с десктоп търсачки продължава да губи потребители заради смартфоните.

Въпреки че дава милиарди за нови технологии – от изкуствен интелект до автономни коли, най-спешната нужда на Baidu е да привлече по-младите потребители в своите приложения, така че приходите от реклама да продължат да растат. Конкурентите като Bytedance вече печелят рекламодатели с продукти, вариращи от нюзфийдове до приложения за кратки видеа. "Изглежда сякаш Baidu е изправена пред множество предизвикателства в допълнение към макроикономическата слабост", коментира анализаторът в Citigroup Алиша Яп.

Тази седмица САЩ забраниха на Huawei да продава технологии на американски компании. Само седмица по-рано САЩ наложиха мита от 25% за внос в размер на 200 млрд. долара от азиатската страна, а Китай отговори с тарифи между 5 и 25% върху американски внос на стойност 60 млрд. долара. "Търговската война е толкова голям проблем, че ще има незабавен ефект. Заради тази динамика рекламодателите ще променят плановете си за разходи", каза Реймънд Фън, старши анализатор в Pacific Epoch.

Китайският интернет гигант Baidu отчете първата си загуба, откакто стана публична компания през 2005 г., съобщава Financial Times. Основна причина за това е спадът при рекламния бизнес на групата, който е сериозно засегнат от забавящата се китайска икономика. Анализаторите предупредиха, че засилващата се търговска война със САЩ ще повлияе допълнително на резултатите на компанията. Наред с по-слабите резултати групата, която някога е била един от трите гиганта на китайската технологична сцена наред с Alibaba и Tencent, обяви и напускането на ръководителя на бизнеса с търсачки Хайлон Сян.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Игри без граници

Игри без граници

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK