Китайският интернет гигант Baidu отчете първата си загуба, откакто стана публична компания през 2005 г., съобщава Financial Times. Основна причина за това е спадът при рекламния бизнес на групата, който е сериозно засегнат от забавящата се китайска икономика. Анализаторите предупредиха, че засилващата се търговска война със САЩ ще повлияе допълнително на резултатите на компанията. Наред с по-слабите резултати групата, която някога е била един от трите гиганта на китайската технологична сцена наред с Alibaba и Tencent, обяви и напускането на ръководителя на бизнеса с търсачки Хайлон Сян.
Финансовите резултати
Китайската група отчете нетна загуба в размер на 327 млн. юана (49 млн. долара) за първото тримесечие на годината. Това е близо два пъти над очакваната от анализаторите загуба от 187.5 млн. юана. Приходите на компанията са нараснали с 15% до 24.1 млрд. юана, което е малко под очакваните 24.3 млрд. юана. Baidu заяви, че приходите за тримесечието, завършващо през юни, ще бъдат между 25.1 и 26.6 млрд. юана, или с 14% под прогнозата на анализаторите. През първите три месеца на годината цената на книжата на компанията е паднала с близо 10% въпреки факта, че Baidu обяви програма за обратно изкупуване на акции на стойност 1 млрд. долара.
Причините
"Като се имат предвид настоящите макроусловия и по-строгият контрол от страна на правителството върху съдържанието, ние смятаме, че онлайн маркетингът ще срещне предизвикателства в близкото бъдеще", коментира главният изпълнителен директор на Baidu Робин Ли.
Според анализаторите компанията, чиито приходи идват предимно от реклама, е изправена пред допълнителни трудности поради факта, че рекламодателите свиват разходите заради ескалиращата търговска война между двете най-големи световни икономики. В допълнение към това бизнесът с десктоп търсачки продължава да губи потребители заради смартфоните.
Въпреки че дава милиарди за нови технологии – от изкуствен интелект до автономни коли, най-спешната нужда на Baidu е да привлече по-младите потребители в своите приложения, така че приходите от реклама да продължат да растат. Конкурентите като Bytedance вече печелят рекламодатели с продукти, вариращи от нюзфийдове до приложения за кратки видеа. "Изглежда сякаш Baidu е изправена пред множество предизвикателства в допълнение към макроикономическата слабост", коментира анализаторът в Citigroup Алиша Яп.
Тази седмица САЩ забраниха на Huawei да продава технологии на американски компании. Само седмица по-рано САЩ наложиха мита от 25% за внос в размер на 200 млрд. долара от азиатската страна, а Китай отговори с тарифи между 5 и 25% върху американски внос на стойност 60 млрд. долара. "Търговската война е толкова голям проблем, че ще има незабавен ефект. Заради тази динамика рекламодателите ще променят плановете си за разходи", каза Реймънд Фън, старши анализатор в Pacific Epoch.
Китайският интернет гигант Baidu отчете първата си загуба, откакто стана публична компания през 2005 г., съобщава Financial Times. Основна причина за това е спадът при рекламния бизнес на групата, който е сериозно засегнат от забавящата се китайска икономика. Анализаторите предупредиха, че засилващата се търговска война със САЩ ще повлияе допълнително на резултатите на компанията. Наред с по-слабите резултати групата, която някога е била един от трите гиганта на китайската технологична сцена наред с Alibaba и Tencent, обяви и напускането на ръководителя на бизнеса с търсачки Хайлон Сян.
0 коментара