С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
19 май 2019, 11:27, 1804 прочитания

Baidu отчете загуба за пръв път от 2005 г.

"Китайският Google" е изправен пред множество предизвикателства

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският интернет гигант Baidu отчете първата си загуба, откакто стана публична компания през 2005 г., съобщава Financial Times. Основна причина за това е спадът при рекламния бизнес на групата, който е сериозно засегнат от забавящата се китайска икономика. Анализаторите предупредиха, че засилващата се търговска война със САЩ ще повлияе допълнително на резултатите на компанията. Наред с по-слабите резултати групата, която някога е била един от трите гиганта на китайската технологична сцена наред с Alibaba и Tencent, обяви и напускането на ръководителя на бизнеса с търсачки Хайлон Сян.

Финансовите резултати


Китайската група отчете нетна загуба в размер на 327 млн. юана (49 млн. долара) за първото тримесечие на годината. Това е близо два пъти над очакваната от анализаторите загуба от 187.5 млн. юана. Приходите на компанията са нараснали с 15% до 24.1 млрд. юана, което е малко под очакваните 24.3 млрд. юана. Baidu заяви, че приходите за тримесечието, завършващо през юни, ще бъдат между 25.1 и 26.6 млрд. юана, или с 14% под прогнозата на анализаторите. През първите три месеца на годината цената на книжата на компанията е паднала с близо 10% въпреки факта, че Baidu обяви програма за обратно изкупуване на акции на стойност 1 млрд. долара.

Причините

"Като се имат предвид настоящите макроусловия и по-строгият контрол от страна на правителството върху съдържанието, ние смятаме, че онлайн маркетингът ще срещне предизвикателства в близкото бъдеще", коментира главният изпълнителен директор на Baidu Робин Ли.



Според анализаторите компанията, чиито приходи идват предимно от реклама, е изправена пред допълнителни трудности поради факта, че рекламодателите свиват разходите заради ескалиращата търговска война между двете най-големи световни икономики. В допълнение към това бизнесът с десктоп търсачки продължава да губи потребители заради смартфоните.

Въпреки че дава милиарди за нови технологии – от изкуствен интелект до автономни коли, най-спешната нужда на Baidu е да привлече по-младите потребители в своите приложения, така че приходите от реклама да продължат да растат. Конкурентите като Bytedance вече печелят рекламодатели с продукти, вариращи от нюзфийдове до приложения за кратки видеа. "Изглежда сякаш Baidu е изправена пред множество предизвикателства в допълнение към макроикономическата слабост", коментира анализаторът в Citigroup Алиша Яп.

Тази седмица САЩ забраниха на Huawei да продава технологии на американски компании. Само седмица по-рано САЩ наложиха мита от 25% за внос в размер на 200 млрд. долара от азиатската страна, а Китай отговори с тарифи между 5 и 25% върху американски внос на стойност 60 млрд. долара. "Търговската война е толкова голям проблем, че ще има незабавен ефект. Заради тази динамика рекламодателите ще променят плановете си за разходи", каза Реймънд Фън, старши анализатор в Pacific Epoch.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 531 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 580 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г.

Компанията представи новия си "умен" бойлер с управление през интернет

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов