С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 май 2019, 11:27, 1942 прочитания

Baidu отчете загуба за пръв път от 2005 г.

"Китайският Google" е изправен пред множество предизвикателства

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският интернет гигант Baidu отчете първата си загуба, откакто стана публична компания през 2005 г., съобщава Financial Times. Основна причина за това е спадът при рекламния бизнес на групата, който е сериозно засегнат от забавящата се китайска икономика. Анализаторите предупредиха, че засилващата се търговска война със САЩ ще повлияе допълнително на резултатите на компанията. Наред с по-слабите резултати групата, която някога е била един от трите гиганта на китайската технологична сцена наред с Alibaba и Tencent, обяви и напускането на ръководителя на бизнеса с търсачки Хайлон Сян.

Финансовите резултати


Китайската група отчете нетна загуба в размер на 327 млн. юана (49 млн. долара) за първото тримесечие на годината. Това е близо два пъти над очакваната от анализаторите загуба от 187.5 млн. юана. Приходите на компанията са нараснали с 15% до 24.1 млрд. юана, което е малко под очакваните 24.3 млрд. юана. Baidu заяви, че приходите за тримесечието, завършващо през юни, ще бъдат между 25.1 и 26.6 млрд. юана, или с 14% под прогнозата на анализаторите. През първите три месеца на годината цената на книжата на компанията е паднала с близо 10% въпреки факта, че Baidu обяви програма за обратно изкупуване на акции на стойност 1 млрд. долара.

Причините

"Като се имат предвид настоящите макроусловия и по-строгият контрол от страна на правителството върху съдържанието, ние смятаме, че онлайн маркетингът ще срещне предизвикателства в близкото бъдеще", коментира главният изпълнителен директор на Baidu Робин Ли.



Според анализаторите компанията, чиито приходи идват предимно от реклама, е изправена пред допълнителни трудности поради факта, че рекламодателите свиват разходите заради ескалиращата търговска война между двете най-големи световни икономики. В допълнение към това бизнесът с десктоп търсачки продължава да губи потребители заради смартфоните.

Въпреки че дава милиарди за нови технологии – от изкуствен интелект до автономни коли, най-спешната нужда на Baidu е да привлече по-младите потребители в своите приложения, така че приходите от реклама да продължат да растат. Конкурентите като Bytedance вече печелят рекламодатели с продукти, вариращи от нюзфийдове до приложения за кратки видеа. "Изглежда сякаш Baidu е изправена пред множество предизвикателства в допълнение към макроикономическата слабост", коментира анализаторът в Citigroup Алиша Яп.

Тази седмица САЩ забраниха на Huawei да продава технологии на американски компании. Само седмица по-рано САЩ наложиха мита от 25% за внос в размер на 200 млрд. долара от азиатската страна, а Китай отговори с тарифи между 5 и 25% върху американски внос на стойност 60 млрд. долара. "Търговската война е толкова голям проблем, че ще има незабавен ефект. Заради тази динамика рекламодателите ще променят плановете си за разходи", каза Реймънд Фън, старши анализатор в Pacific Epoch.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите

Начинът на живот дава предимство на страната, но проблем остава привличането на кадри, показва глобалният индекс GTCI

28 яну 2020, 770 прочитания

"Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика "Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика

Германско-българската камара връчва своите награди за 16-а поредна година

28 яну 2020, 1511 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г.

Компанията представи новия си "умен" бойлер с управление през интернет

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10