С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 май 2019, 12:37, 2547 прочитания

"Транспорт груп България" инвестира 3 млн. лв. в нова база край Пловдив

Компанията на белгийския предприемач Герт Бернард обаче планира да се разширява с умерен оптимизъм

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Белгийският предприемач Герт Бернард приключи първия етап от инвестиционен проект в с. Царацово, Пловдивско, на стойност над 3 млн. лв. Тези средства са вложени в изграждането на нова база за транспортните му компании и за покупка на 11 нови камиона от висок екологичен клас. Чрез своята "Транспорт груп България" Герт Бернард управлява общо 13 компании. Четири от тях са изцяло негова собственост. Всички те са регистрирани в България, като дъщерни на белгийски компании. Част от фирмите имат и клонове в Португалия и Испания. В тях Бернард е в съдружие с международни предприемачи в областта на транспортните услуги. Той обяснява икономическата логика на изградената от него фирмена структура с това, че работи с интернационални инвеститори, така че с всеки от тях има отделна фирма с отделен бизнес и отделно счетоводство.

Камионите на белгийския предприемач извършват специализирани превози с контейнери и брезенти до Англия и Ирландия, други превозват прясно месо в Европа. Третото направление на бизнеса във фирмите под шапката на "Транспорт груп България" е транспорт с ремаркета тип "гондола" и "сило". С тях се превозват пластмасови гранули от Белгия до Германия, а по обратния маршрут тировете са натоварени с цимент. В компаниите на "Транспорт груп България" ООД работят общо 380 души, 150 са заетите в България.


Размерът на активите, които управлява управляващата фирма, е 25.583 млн. лв., а общият размер на печалбата за 2018 г. е 625 хил. лв. Най-важният актив на тринадесетте компании, в които Герт Бернард е собственик или съдружник, са 330 камиона, от които 109 са превозните средства в България. Активите включват също сгради, ремонтни работилници, складове.

Инвестиция в Царацово

За новата си транспортна база в Царацово Герт Бернард закупува 6 декара земя и през септември 2018 година получава разрешително за строеж. "В момента сме почти готови с първия етап на инвестиционния ни проект. Построихме офис сграда и паркинг за камионите. В строителството дотук сме вложили около 1 млн. лева. Второто ни инвестиционно направление в този проект е покупка на 11 нови камиона, 6 от които вече работят, а през юни ще пристигнат още пет. В края на година вероятно ще закупим и още една партида от 5 нови камиониа. Размерът на инвестицията ни в камиони досега през тази година е 960 000 евро. Част от машините купуваме от Белгия, друга част от местни дилъри. За мен 2019 година е запомняща се с инвестициите в строителството, но за транспорта искам още да добавя", коментира Герт Бернард. Той е финансирал инвестицията в сграда и паркинг за камиони със свои средства и кредит. Покупката на новите камиони е финансирал чрез лизинг от българска лизингова компания.



Вторият етап

"Следващият етап от инвестиционния ми проект до голяма степен ще зависи от последствията за Европa от "Пакет Мобилност I". Заради неяснотите, които очакваме на пазара, мисля да диверсифицирам бизнеса си, като създам складове в базата в Царацово", коментира управителят на "Транспорт груп България". Той се притеснява от неразумни инвестиции, защото има усещането, че икономиката в Европа започна леко да изстива и да се свива. Белгийският предприемач още не може да прогнозира с точност и как ще се отрази върху бизнеса му и излизането на Великобритания от ЕС.

Вторият етап от инвестиционния проект на Герт Бернард ще бъде финансиран в началото с продажбата на досегашните му офиси в центъра на Пловдив. Целта му е да развие пазарни отношения с директни за българския пазар клиенти, защото досега работи основно спедиция на товари. И вече има своя ниша в специфичен транспорт на добавки към храни за животни от Белгия към България. Засега става дума само за 2 заявки месечно, но белгийската фирма производител има намерение да увеличава пазарния си дял у нас, а това ще означава и повече превози към страната ни.

През 2018 г. Герт Бернард основава "Джи Енд Ви Лоджистикс" с идеята да увеличи работата си на българския пазар и закупува за нея 3 нови EURO-6 камиона. През 2019 година компанията вече постига много добри резултати - всяка седмица прави експорт на 3 товара от България към Европа и 3 товара от Европа към България.

Инвестиция в училище за шофьори

В края на месец май Герт Бернард има работно посещение в Украйна, за да проучи пазара на транспорта и на работната ръка. "Ще търся възможности за превоз към тази страна. Бих искал да се запозная с иновативни продукти, технологии и системи свързани с международния транспорт, както и възможност за развитие на бизнеса", обяснява Герт Бернард. В българските му фирми работят общо 124 шофьори. И не достигат. Затова той мисли на втория етап от инвестиционния си проект в Царацово да направи фирмено училище за шофьори, които да обучава по стандартите на работа в своите фирми.

Влиянието "Макрон"

"Влиянието на "закона Макрон" върху българската част на транспортния бизнес и върху западноевропейската част на бизнеса на "Транспорт груп България" не е едно и също. В Белгия можем все още да намерим решения – например да назначим чуждестранни шофьори в белгийските фирми. В България няма как да го направим. Не можем да вземем шофьори от Украйна или Русия и да ги докараме тук да работят. Макрон показа на българските шофьори, че вече не са добре дошли. Въпреки че и в Източна и Западна Европа шофьорите не достигат. Не можем да намерим шофьори в Белгия, Холандия, Германия. Просто тази работа е тежка и хората не искат да работят като шофьори на камиони", коментира Бернард. Неговата прогноза е, че може да се получи преразпределение на товари от автомобилния към железопътния транспорт. Но няма как железопътният транспорт да измести автомобилния.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Реалният добив от златното находище край Крумовград започна Реалният добив от златното находище край Крумовград започна

Преработвателната фабрика ще достигне пълния си капацитет до три месеца

18 юни 2019, 844 прочитания

Американската AtScale инвестира 25 млн. долара в българския си бизнес 1 Американската AtScale инвестира 25 млн. долара в българския си бизнес

Компанията цели 60% от продуктите да се изграждат в София

18 юни 2019, 944 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Google ограничи Huawei в използването на Android

Китайската компания няма да може да използва мобилния софтуер в бъдещи телефони

Как се режат рогата на "Биволъ"

Под патронажа на прокуратурата тече координирана институционална и медийна атака срещу журналистите Атанас Чобанов и Асен Йорданов

Случаят "Голунов": Делото е закрито, последствията остават

Обратният завой по аферата с арестувания журналист е сигнал за нарастващата нервност в Кремъл от всякакво надигане на недоволство

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Пътят към голотата

Изложба с актова фотография на Георги Ст. Георгиев от началото на ХХ век