С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 май 2019, 12:37, 3964 прочитания

"Транспорт груп България" инвестира 3 млн. лв. в нова база край Пловдив

Компанията на белгийския предприемач Герт Бернард обаче планира да се разширява с умерен оптимизъм

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Белгийският предприемач Герт Бернард приключи първия етап от инвестиционен проект в с. Царацово, Пловдивско, на стойност над 3 млн. лв. Тези средства са вложени в изграждането на нова база за транспортните му компании и за покупка на 11 нови камиона от висок екологичен клас. Чрез своята "Транспорт груп България" Герт Бернард управлява общо 13 компании. Четири от тях са изцяло негова собственост. Всички те са регистрирани в България, като дъщерни на белгийски компании. Част от фирмите имат и клонове в Португалия и Испания. В тях Бернард е в съдружие с международни предприемачи в областта на транспортните услуги. Той обяснява икономическата логика на изградената от него фирмена структура с това, че работи с интернационални инвеститори, така че с всеки от тях има отделна фирма с отделен бизнес и отделно счетоводство.

Камионите на белгийския предприемач извършват специализирани превози с контейнери и брезенти до Англия и Ирландия, други превозват прясно месо в Европа. Третото направление на бизнеса във фирмите под шапката на "Транспорт груп България" е транспорт с ремаркета тип "гондола" и "сило". С тях се превозват пластмасови гранули от Белгия до Германия, а по обратния маршрут тировете са натоварени с цимент. В компаниите на "Транспорт груп България" ООД работят общо 380 души, 150 са заетите в България.


Размерът на активите, които управлява управляващата фирма, е 25.583 млн. лв., а общият размер на печалбата за 2018 г. е 625 хил. лв. Най-важният актив на тринадесетте компании, в които Герт Бернард е собственик или съдружник, са 330 камиона, от които 109 са превозните средства в България. Активите включват също сгради, ремонтни работилници, складове.

Инвестиция в Царацово

За новата си транспортна база в Царацово Герт Бернард закупува 6 декара земя и през септември 2018 година получава разрешително за строеж. "В момента сме почти готови с първия етап на инвестиционния ни проект. Построихме офис сграда и паркинг за камионите. В строителството дотук сме вложили около 1 млн. лева. Второто ни инвестиционно направление в този проект е покупка на 11 нови камиона, 6 от които вече работят, а през юни ще пристигнат още пет. В края на година вероятно ще закупим и още една партида от 5 нови камиониа. Размерът на инвестицията ни в камиони досега през тази година е 960 000 евро. Част от машините купуваме от Белгия, друга част от местни дилъри. За мен 2019 година е запомняща се с инвестициите в строителството, но за транспорта искам още да добавя", коментира Герт Бернард. Той е финансирал инвестицията в сграда и паркинг за камиони със свои средства и кредит. Покупката на новите камиони е финансирал чрез лизинг от българска лизингова компания.



Вторият етап

"Следващият етап от инвестиционния ми проект до голяма степен ще зависи от последствията за Европa от "Пакет Мобилност I". Заради неяснотите, които очакваме на пазара, мисля да диверсифицирам бизнеса си, като създам складове в базата в Царацово", коментира управителят на "Транспорт груп България". Той се притеснява от неразумни инвестиции, защото има усещането, че икономиката в Европа започна леко да изстива и да се свива. Белгийският предприемач още не може да прогнозира с точност и как ще се отрази върху бизнеса му и излизането на Великобритания от ЕС.

Вторият етап от инвестиционния проект на Герт Бернард ще бъде финансиран в началото с продажбата на досегашните му офиси в центъра на Пловдив. Целта му е да развие пазарни отношения с директни за българския пазар клиенти, защото досега работи основно спедиция на товари. И вече има своя ниша в специфичен транспорт на добавки към храни за животни от Белгия към България. Засега става дума само за 2 заявки месечно, но белгийската фирма производител има намерение да увеличава пазарния си дял у нас, а това ще означава и повече превози към страната ни.

През 2018 г. Герт Бернард основава "Джи Енд Ви Лоджистикс" с идеята да увеличи работата си на българския пазар и закупува за нея 3 нови EURO-6 камиона. През 2019 година компанията вече постига много добри резултати - всяка седмица прави експорт на 3 товара от България към Европа и 3 товара от Европа към България.

Инвестиция в училище за шофьори

В края на месец май Герт Бернард има работно посещение в Украйна, за да проучи пазара на транспорта и на работната ръка. "Ще търся възможности за превоз към тази страна. Бих искал да се запозная с иновативни продукти, технологии и системи свързани с международния транспорт, както и възможност за развитие на бизнеса", обяснява Герт Бернард. В българските му фирми работят общо 124 шофьори. И не достигат. Затова той мисли на втория етап от инвестиционния си проект в Царацово да направи фирмено училище за шофьори, които да обучава по стандартите на работа в своите фирми.

Влиянието "Макрон"

"Влиянието на "закона Макрон" върху българската част на транспортния бизнес и върху западноевропейската част на бизнеса на "Транспорт груп България" не е едно и също. В Белгия можем все още да намерим решения – например да назначим чуждестранни шофьори в белгийските фирми. В България няма как да го направим. Не можем да вземем шофьори от Украйна или Русия и да ги докараме тук да работят. Макрон показа на българските шофьори, че вече не са добре дошли. Въпреки че и в Източна и Западна Европа шофьорите не достигат. Не можем да намерим шофьори в Белгия, Холандия, Германия. Просто тази работа е тежка и хората не искат да работят като шофьори на камиони", коментира Бернард. Неговата прогноза е, че може да се получи преразпределение на товари от автомобилния към железопътния транспорт. Но няма как железопътният транспорт да измести автомобилния.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Трудни времена за SoftBank Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

15 ное 2019, 369 прочитания

Галактиките IaaS и Smart Server Галактиките IaaS и Smart Server

Или защо облачните услуги са неизбежни за бъдещето на всяка компания

15 ное 2019, 434 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Google ограничи Huawei в използването на Android

Китайската компания няма да може да използва мобилния софтуер в бъдещи телефони

Още от Капитал
30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10