Печалбата на Ryanair се е понижила с 30% заради по-високите разходи за гориво
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Печалбата на Ryanair се е понижила с 30% заради по-високите разходи за гориво

Reuters

Печалбата на Ryanair се е понижила с 30% заради по-високите разходи за гориво

Нискотарифната компания регистрира най-ниския си финансов резултат от четири години

2515 прочитания

Reuters

© Reuters


Най-големият нискотарифен авиопревозвач в Европа - ирландската Ryanair, отчете спад на печалбата от близо 30% за финансовата й година до март, съобщава Financial Times. Основната причина за това са все по-големите разходи за гориво и загубите от новото австрийско дъщерно дружество на компанията. Натиск оказват и по-ниските цени на билетите, както и несигурността около Brexit.

Миналата година ирландският превозвач купи по-малката Laudamotion. Това се случи на три части, като през март 2018 г. Ryanair взе 24.9% от компанията, като впоследствие делът беше увеличен до 75%, а обявената сума за сделката беше 50 млн. евро. Ирландската авиокомпания се задължи да достави и 6 самолета за новото си поделение, които да покрият обслужването на 21 дестинации в Германия, Австрия и Швейцария, като плановете към момента на сделката са самолетите да нараснат на 30.

Финансовите резултати

Чистата печалба за изтеклата в края на март финансова година, без да се отчита загубата на Laudamotion, възлиза на 1.02 млрд. евро. Това е в контраст с миналогодишните резултати, когато ирландската компания е генерирала печалба в размер на 1.45 млрд. евро. Спадът е от близо 30%, а това е най-ниската годишна печалба от четири години насам. Прогнозата на ръководството на превозвача беше за печалба между 1 и 1.1 млрд. евро, а анализаторите очакваха резултат 1.03 млрд. евро. Австрийското дъщерно дpyжecтвo Lаudаmotion oтчитa зaгyбa 880 млн. eвpo.

Причините

Разходите за гориво са нараснали с 23% през периода до 2.4 млрд. евро, а тези за персонал са се увеличили с 28% до 945 млн. евро, което се дължи на влезлите в сила нови договори за заплащане на пилоти и кабинен екипаж.

"Спадът на печалбата е заради по-ниските цени на билетите, дължащи се на силната конкуренция при полетите в Европа", заяви главният изпълнителен директор на компанията Майкъл О‘Лиъри. Средната цена на билет е спаднала през миналата фискална година с 6% до 37 евро. Финансовият отчет е пострадал също така заради късния Великден през тази година – трафикът за великденските празници не е бил отразен в данните за изминалата финансова година.

Въпреки това по-ниските цени на билетите и добрите приходи от допълнителни екстри по време на полети са допринесли за ръст от 6% на общите приходи до 7.7 млрд. евро. През изминалата година авиокомпанията е регистрирала и 9% повече клиенти, като общият им брой е достигнал 142 млн. пътници.

Наред с резултатите си групата обяви и програма за обратно изкупуване на акции в размер на 700 млн. евро, което прави общо близо 7 млрд. евро върнати на акционерите средства от 2008 г. насам. Това обаче не помогна много за цените на акциите, които първоначално паднаха с 5%, а по обед спадът се ограничи до 3.3%. Относно финансовата година до март 2020 г. О‘Лиъри каза, че Ryanair остава предпазлива по отношение на ценообразуването, както и че печалбата на групата ще бъде в диапазона 750 - 950 млн. евро, което ще е пореден спад. Той предупреди още, че разходите за гориво ще се увеличат с 460 млн. евро, или 19%, до 2.9 млрд. евро.

Най-големият нискотарифен авиопревозвач в Европа - ирландската Ryanair, отчете спад на печалбата от близо 30% за финансовата й година до март, съобщава Financial Times. Основната причина за това са все по-големите разходи за гориво и загубите от новото австрийско дъщерно дружество на компанията. Натиск оказват и по-ниските цени на билетите, както и несигурността около Brexit.

Миналата година ирландският превозвач купи по-малката Laudamotion. Това се случи на три части, като през март 2018 г. Ryanair взе 24.9% от компанията, като впоследствие делът беше увеличен до 75%, а обявената сума за сделката беше 50 млн. евро. Ирландската авиокомпания се задължи да достави и 6 самолета за новото си поделение, които да покрият обслужването на 21 дестинации в Германия, Австрия и Швейцария, като плановете към момента на сделката са самолетите да нараснат на 30.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK