С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 май 2019, 11:55, 4284 прочитания

Джеф Хофман: Не парите, а правилният екип е най-оскъдният ресурс в един млад бизнес

Серийният предприемач и лектор на Digitalk 2019 пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил

Джеф Хофман e сериен предприемач, участвал в създаването на гиганти като Priceline.com (Booking.com) и uBid.com. Лектор на множество технологични конференции и събития. В борда на директорите е на редица компании в САЩ, Европа, Южна Америка и др. Като бизнес експерт често е канен във CNN, Bloomberg News, Fox Business, CNBC и др. Автор е в издания като Forbes, Inc., Time, Fast Company, Wall Street Journal и др. Отделно е продуцирал филми в Холивуд - с бюджет от 1.5 млн. долара Cabin Fever реализира приходи от над 30 млн. долара. Също така е продуцирал джаз албум с награда "Грами", телевизионно шоу и др. Хофман ще бъде един от лекторите на тазгодишното издание на конференцията DigitalK , организирана от "Капитал" и фондовете LAUNCHub Ventures и NEVEQ. Тя ще се проведе на 30 и 31 май в Sofia Event Center. Той ще бъде тук по покана на предприемаческата организация Entrepreneurs' Organization (EO) за Югоизточна Европа.

Ако трябваше да дадете само един съвет на бъдещ предприемач, какъв щеше да бъде той?

Уверете се, че решавате истински проблем. Твърде много стартиращи компании създават продукт, който се надяват, че хората искат, вместо да излязат от офисите си в реалния свят и да наблюдават реални проблеми, за които хората са готови да плащат, за да бъдат решени.


Хората раждат ли се с бизнес умения, или такива се изграждат?

Смятам, че и двете неща са верни. Хората с бизнес умения стават такива чрез поглъщане на всякакви уроци: от ментори, книги, статии, други предприемачи, университети и т.н. Но готовността да поемат рискове и характерът да са лидери са личностни черти, които някои хора имат в своята ДНК, а други просто нямат.

Как екипът зад priceline.com стигна до идеята и как изградихте компанията толкова бързо?



Идеята и оригиналната интелектуална собственост за priceline.com (известна като Booking.com в по-голямата част на света - това е една и съща компания) идва от създателя й Джей Уокър. Джей събра екип в Priceline (бях един от тях), който да реши как най-добре да приложим относително новата тогава технология на интернет за решаване на огромния глобален проблем за откриване и резервиране на евтини пътувания. Екипът разрасна бързо компанията, защото тя всъщност е онлайн алгоритъм, а не просто физически бизнес.

Кои са основните трудности за един предприемач, който развива компания, вече има пазар, но не и нужния опит?

Има две основни трудности, които повечето стартиращи фирми срещат при разрастване на бизнеса си. Първият е изграждането на правилния екип. Парите (финансирането) не са най-оскъдният ресурс - човешкият талант е. Отнема много време и упорита работа, за да се обградите с хора, които са по-умни от вас, след това да ги овластите, а след време и да можете да ги пуснете да си тръгнат, за да отнесат част от бизнеса и да го разраснат. Втората трудност е в маркетинга - да предадеш правилното послание на подходящата аудитория. Стартиращите компании трябва наистина да се фокусират върху това кой е най-добрият клиент за техния продукт и след това да разберат как най-добре да привлекат вниманието на този конкретен клиент.

Постигнали сте успехи и в шоубизнеса. Колко различен е той спрямо по-традиционните индустрии?

Голямата тайна е, че НЕ е толкова различен, колкото всички казват. Много хора в музикалната и филмовата индустрия не успяват да докарат песните и филмите си до пазара, защото са хора на изкуството, а не бизнесмени. Аз никога няма да изляза на сцена, за да пея, и по същия начин певци и режисьори не бива да се опитват да управляват бизнес. Ключът е да обедините заедно артисти и бизнесмени в една компания - и точно това направихме. Ние гледахме на песента или филма като на всеки друг продукт - всеки продукт, който създавате, трябва да определи своята целева аудитория. След като го създадете, той трябва да се хареса на тази аудитория, а след това е нужно да се продава и промотира този продукт ефективно на тази аудитория. Бяхме успешни, защото прилагахме принципите на дисциплинираното предприемачество и в развлекателната индустрия.

Повече за програмата и лекторите можете да научите на www.digitalk.bg и www.facebook.com/digitalkcon/.

Интервюто взе Константин Николов

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 27 прочитания

Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба

Компанията ще съкрати 100 души глобално, или 14% от персонала си

19 яну 2020, 353 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Бразилската Natura Cosméticos купува Аvon за 2 млрд. долара

С това компанията, която държи марката The Body Shop, ще търси нови пазари в Европа, Азия и Латинска Америка

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10