С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 май 2019, 14:03, 9665 прочитания

British American Tobacco прехвърля Eva към международната си марка Vogue

Продажбите на цигари растат с 5% от началото на годината, а на бездимни продукти – с 32%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Две години след приключването на сделката по придобиването на марките на "Булгартабак" новият собственик – световният лидер British American Tobacco (ВАТ), вече продава на пазара само един от придобитите брандове - Victory. През миналата година клиентите на ММ, GD Blue, Tresor Blue, Bulgartabac One, Victory Code и "Средец" бяха пренасочени от компанията към марката Rothmans, която според нея има подобен вкус и съдържание на никотин. Така на пазара останаха двата най-популярни бранда от времето на "Булгартабак". В момента обаче тече миграция на предимно дамския бранд Eva и на Prestige във Vogue.

"Марките преминават към нашия международен бранд Vogue Unique, като запазват същия тютюнев бленд на различните разновидности в модерна и елегантна опаковка на Vogue Unique. ВАТ както за местните, така и за международните марки предлага на пазара у нас продукти с високо качество и характеристики и предложенията следват търсенето и тенденциите на пазара", коментираха от компанията. Оттам не уточниха дали ще увеличат цената на Vogue, а само отбелязаха, че "цените на пазара отговарят на регистрираните в публичния регистър и се определят според ценовата политика на компанията".


Според маркетинговите проучвания на световната компания АС Nielsen цигареният пазар през първите четири месеца на годината бележи ръст от 5% в стойност и 2% в обем. През тази година акцизите не са претърпели ново увеличение, което оставя цените на нива от миналата година. В същото време обаче контрабандните продажби са на исторически най-ниски нива от 2007 г. до момента, което подпомага легалните продажби.

Размествания сред най-продаваните цигари

Пазарен лидер продължава да бъде гръцкият бранд Karelia със 17.35%. Надолу в класацията на 10-те най-популярни бранда в България обаче настъпва голямо разместване. Преди продажбата на марките на "Булгартабак" на второ място дълги години беше Victory. През 2017 г. обаче той отстъпи мястото си на Мarlboro. Две години по-късно марката вече е четвърта и за една година бележи спад от два процентни пункта в пазарния си дял, което е забележим спад.
Засега собствениците на бранда от British American Tobacco не планират да мигрират Victory към някой от световноизвестните си брандове, като в тази марка има миграция от Victory Silver към Victory Gold.



"Брандът Victory" остава на пазара", коментират от ВАТ.
Най-бързорастящ за втора поредна година продължава да бъде Rothmans на British American Tobacco, което анализаторите обясняват, от една страна, с цената – тя е лидер в средния ценови сегмент, а от друга – с това, че придобитите марки на "Булгартабак" мигрираха масово към Rothmans. Пазарният лидер няма основание да е недоволен и от представянето на бранда си във високия ценови сегмент – Dunhill, който също бележи ръст и е първи по пазарен дял сред най-продаваните скъпи цигари.

В Топ 10 освен разместването и ръста при Davidoff има и нов играч – това е Sobranie, брандът на Japan Tobacco International. Компанията присъства сред най-продаваните цигари и с Winston, който е втората по популярност марка в света след Marlboro. За сметка на това единственият местен производител – КТ International (преди "Кингс табако") бележи спад в пазарния си дял и в продажбите на двата си най-популярни бранда – Merylin и The King (виж таблицата), като последният изпада от топ 10 и е заместен от Sobranie.

Ръст без дим

На фона на едноцифрения ръст в продажбите на конвенционални цигари категорията на бездимните продукти продължава да бележи двуцифрен растеж в търсенето на стикове за IQOS и glo.

"Ръстът за първите четири месеца в продажбите на стикове за бездимни устройства е 32%, като през последните месеци обаче се забавя", коментира Марко Наумов от АС Nielsen. Според него в момента пазарният дял на този сегмент е над 5%, а потребителите са 160 хил. души и продължават да се увеличават.

"Вярваме, че тази тенденция, водена от потенциално по-малко рискови продукти, ще продължи и занапред", коментираха от ВАТ. Тяхното устройство glo е на пазара от миналия ноември и от компанията отбелязват, че вече имат десетки хиляди клиенти.

Категорията в България беше развита от Philip Morris, които представиха IQOS в края на 2017 г. и България е един от най-бързоразвиващите се пазари на марката. По време на конференция на Philip Morris през миналата седмица беше съобщено, че в момента повече от 10 млн. души глобално са потребители на IQOS, а изделието се предлага на 47 пазара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предстоящият борсов дебют на WeWork може да притесни инвеститорите 1 Предстоящият борсов дебют на WeWork може да притесни инвеститорите

В документите за първично публично предлагане проличават потенциални конфликти на интереси и съмнителни финансови операции

18 авг 2019, 790 прочитания

Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите

Приходите на компанията са нараснали с 42% през второто тримесечие, докато тези на конкурента ѝ Tencent бяха под очакванията

18 авг 2019, 706 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Приходите и печалбата на "Теленор България" продължават да растат

Оборотът за първото тримесечие на годината се е увеличил с 5.4% до 179 млн. лв.

Обезлесяването в Бразилия: "Капитан Моторна резачка" срещу Амазонската гора

Бразилският президент Болсонаро отхвърля наложения му прякор, но при неговото управление загубата на дървесна покривка опасно се ускорява

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА