С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
24 май 2019, 11:49, 2747 прочитания

Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата

Ритейл гигантът ще представи предимствата на модела си на събитие в Ню Йорк следващата седмица

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският ритейл гигант Walmart ще се срещне за първи път с големи производители на потребителски стоки и рекламни агенции следващата седмица в Ню Йорк. Целта е да представи рекламния си бизнес, след като обнови уебсайта и магазините си. Компанията ги предоставя под формата на платформа за други компании, които се опитват да достигнат до потребителите.

Смело срещу конкурентите


Това е първата стъпка на Walmart в тази посока, припомня Reuters. Най-голямата верига за продажби на дребно в света се опитва да се пребори с конкуренцията на Google, Facebook и Amazon. Събитието е кръстено на един от магазините на компанията, който е известен като тестова лаборатория за иновации - "5620".

На него ще присъстват стотици компании от ранга на Procter&Gamble, Unilever, Coca Cola, NBC Universal, твърдят източници на изданието.
Водещите маркетингови и рекламни агенции в страната също ще присъстват на срещата, казват още те. Walmart обаче отказва да посочи кои са включени в списъка с гости.

Презентацията на търговеца на дребно ще съдържа съвсем просто послание. То ще е отправено към най-големите рекламни компании и ще има за цел да ги насърчи да инвестират в реклама в Walmart вместо в конкурентите му Google, Facebook и Amazon. Ритейл гигантът твърди, че предимството му е в огромната клиентска база и в данните за предпочитанията на потребителите.



Понеже потребителските вкусове се променят, голяма част от купувачите започнаха да търсят продукти направо в Amazon вместо в Google. Това принуждава компаниите да инвестират средствата си за реклама именно там. А това е значителна преориентация, която e в полза на Walmart.

На срещата с акционерите миналата година главният изпълнителен директор на компанията Дъг Макмилън обяви амбициите си за растеж на бизнеса с реклама, който според него не е достатъчно развит.

Кажете как се рекламирате

След това Walmart започна да набляга на рекламата в уебсайта си. В него тя пуска реклами на собствения си бранд, включително и на магазините си. Освен това се появяват и реклами на наскоро придобития от Walmart стартъп Polymorph Labs, които целят да засилят бизнеса.

Този ход може да помогне на Walmart да увеличи продажбите и маржовете си в момент, в който приходите вероятно ще бъдат под натиск заради тарифите върху китайския внос, а маржовете - свити от инвестираните милиарди долари в електронната търговия.

Стефани Джей, която е вицепрезидент и генерален мениджър на Walmart Media Group, заяви пред Reuters, че основното, което отличава компанията от конкурентите ѝ, е, че е рекламните предложения се формират не само на база поведението на потребителите в интернет, но и от данните за това, което хората са купували в магазините преди.

Възможността за Walmart

87% от потребителите в САЩ все още пазаруват от физически магазини, казва тя. Около 300 млн. души посещават магазините на Walmart всеки месец и 300 млн. са тези, които са пазарували онлайн от ритейл гиганта по данни за януари. Това са повече потребители от тези на Amazon, Google и Facebook, твърдят изследователски компании. "Фирмите винаги се опитват да получат цялостна картина, за да разберат къде да инвестират средствата си за реклама", казва Джей.

Рекламните предложения на Walmart ще включват спонсорирани реклами. Голяма част от тях ще се появяват под формата на известия, за да ангажират възможно най-много потребителите. Според Джей Walmart ще добави и видеореклами тази година.

Възможността пред Walmart е да се възползва от дела, който Google губи, казват консултантите. Разходите за реклами, които компаниите правят, за да се появява брандът им след търсене в Google, продължават да нарастват. Тази тенденция се очаква да се запази, като тази година технологичният гигант предвижда да спечели 40 млрд. долара от реклами, което е скок със 17%. Въпреки това пазарният дял на Google е вероятно да падне с до 71% до 2020 г. заради преднината, която има Amazon, показва проучване на Marketer.

Опасността Amazon


И така да е, Walmart е изправена пред тежка задача. Освен рекламите в мрежата за търсене Amazon предлага и изскачащи реклами, както и телевизионни - между предавания и в ефир. Освен това компанията на Джеф Безос таргетира потребителите, като ги следи, докато сърфират в интернет.

Очакванията са глобалните приходи от цифрови реклами на Amazon да нараснат с повече от 52% през 2019 г. до 14.03 млрд. долара според eMarketer. В същото време Pivotal Research изчислява, че до 2023 г. те ще достигнат сума от 38 млрд. долара. В САЩ Amazon е третият по големина посредник на цифрови реклами след Google и Facebook, които заедно притежават контрол на над 60% от разходите за онлайн реклама в страната. Делът на Amazon засега е 5.5%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 246 прочитания

Потребителите на Revolut в България надхвърлиха 100 хил. души 2 Потребителите на Revolut в България надхвърлиха 100 хил. души

Компанията е наела JP Morgan и планира да проведе нов кръг от финансиране за 1.5 млрд. долара

15 окт 2019, 1343 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Търговец на луксозни часовници ще се листва на борсата в Лондон

С този ход Watches of Switzerland търси оценка от над 600 млн. паунда, а с набраните средстава цели да намали дълга си

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов