// K2: Бизнесът / Компании
Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата
Ритейл гигантът ще представи предимствата на модела си на събитие в Ню Йорк следващата седмица
Смело срещу конкурентите
На него ще присъстват стотици компании от ранга на Procter&Gamble, Unilever, Coca Cola, NBC Universal, твърдят източници на изданието. Водещите маркетингови и рекламни агенции в страната също ще присъстват на срещата, казват още те. Walmart обаче отказва да посочи кои са включени в списъка с гости.
Презентацията на търговеца на дребно ще съдържа съвсем просто послание. То ще е отправено към най-големите рекламни компании и ще има за цел да ги насърчи да инвестират в реклама в Walmart вместо в конкурентите му Google, Facebook и Amazon. Ритейл гигантът твърди, че предимството му е в огромната клиентска база и в данните за предпочитанията на потребителите.
Понеже потребителските вкусове се променят, голяма част от купувачите започнаха да търсят продукти направо в Amazon вместо в Google. Това принуждава компаниите да инвестират средствата си за реклама именно там. А това е значителна преориентация, която e в полза на Walmart.
На срещата с акционерите миналата година главният изпълнителен директор на компанията Дъг Макмилън обяви амбициите си за растеж на бизнеса с реклама, който според него не е достатъчно развит.
Кажете как се рекламирате
След това Walmart започна да набляга на рекламата в уебсайта си. В него тя пуска реклами на собствения си бранд, включително и на магазините си. Освен това се появяват и реклами на наскоро придобития от Walmart стартъп Polymorph Labs, които целят да засилят бизнеса.
Този ход може да помогне на Walmart да увеличи продажбите и маржовете си в момент, в който приходите вероятно ще бъдат под натиск заради тарифите върху китайския внос, а маржовете - свити от инвестираните милиарди долари в електронната търговия.
Стефани Джей, която е вицепрезидент и генерален мениджър на Walmart Media Group, заяви пред Reuters, че основното, което отличава компанията от конкурентите ѝ, е, че е рекламните предложения се формират не само на база поведението на потребителите в интернет, но и от данните за това, което хората са купували в магазините преди.
Възможността за Walmart
87% от потребителите в САЩ все още пазаруват от физически магазини, казва тя. Около 300 млн. души посещават магазините на Walmart всеки месец и 300 млн. са тези, които са пазарували онлайн от ритейл гиганта по данни за януари. Това са повече потребители от тези на Amazon, Google и Facebook, твърдят изследователски компании. "Фирмите винаги се опитват да получат цялостна картина, за да разберат къде да инвестират средствата си за реклама", казва Джей.
Рекламните предложения на Walmart ще включват спонсорирани реклами. Голяма част от тях ще се появяват под формата на известия, за да ангажират възможно най-много потребителите. Според Джей Walmart ще добави и видеореклами тази година.
Възможността пред Walmart е да се възползва от дела, който Google губи, казват консултантите. Разходите за реклами, които компаниите правят, за да се появява брандът им след търсене в Google, продължават да нарастват. Тази тенденция се очаква да се запази, като тази година технологичният гигант предвижда да спечели 40 млрд. долара от реклами, което е скок със 17%. Въпреки това пазарният дял на Google е вероятно да падне с до 71% до 2020 г. заради преднината, която има Amazon, показва проучване на Marketer.
Опасността Amazon
И така да е, Walmart е изправена пред тежка задача. Освен рекламите в мрежата за търсене Amazon предлага и изскачащи реклами, както и телевизионни - между предавания и в ефир. Освен това компанията на Джеф Безос таргетира потребителите, като ги следи, докато сърфират в интернет.
Очакванията са глобалните приходи от цифрови реклами на Amazon да нараснат с повече от 52% през 2019 г. до 14.03 млрд. долара според eMarketer. В същото време Pivotal Research изчислява, че до 2023 г. те ще достигнат сума от 38 млрд. долара. В САЩ Amazon е третият по големина посредник на цифрови реклами след Google и Facebook, които заедно притежават контрол на над 60% от разходите за онлайн реклама в страната. Делът на Amazon засега е 5.5%.
Още по темата
Amazon ще превърне търговските центрове в свои складове
Това ще помогне на технологичния гигант да извършва по-бързи доставки, но може да промени градската среда в САЩ
2 юни 2019Amazon обмисля да купи безжичната мобилна услуга Boost на T-Mobile
Компанията е известна с пробивите си в най-различни сектори, а потенциалната сделка се оценява на около 4.5 млрд. долара
1 юни 2019Британската верига супермаркети Asda обмисля дебюта си на борсата
Поделението на Walmаrt е третият по големина търговец на дребно във Великобритания след Tesco и Sainsbury
16 май 2019Йонут Гросу: Очаквам скоро платформите за онлайн доставка на храна да си партнират със супермаркети
Търговският и маркетинг директор в казахстанската верига за техника "Технодом" пред "Регал"
9 май 2019Най-динамичните ритейлъри: Още по-големи, още по-печеливши
Онлайн продажбите са двигател за бизнеса на бързо растящите търговци на дребно в света
5 май 2019Топ 250 в ритейла: Силните стават все по-силни
Добра година за най-големите глобални търговци на дребно въпреки новите икономически и геополитически предизвикателства
5 май 2019Amazon закрива онлайн платформата си в Китай
Компанията на Джеф Безос не успя да се справи с конкуренцията с Alibaba
23 апр 2019
Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт
11 дек 2019, 567 прочитания

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял
11 дек 2019, 760 прочитания
11 дек 2019, 12690 прочитания
11 дек 2019, 2488 прочитания
11 дек 2019, 1716 прочитания
11 дек 2019, 1522 прочитания
11 дек 2019, 1107 прочитания
С този ход Watches of Switzerland търси оценка от над 600 млн. паунда, а с набраните средстава цели да намали дълга си