С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 май 2019, 11:49, 2959 прочитания

Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата

Ритейл гигантът ще представи предимствата на модела си на събитие в Ню Йорк следващата седмица

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският ритейл гигант Walmart ще се срещне за първи път с големи производители на потребителски стоки и рекламни агенции следващата седмица в Ню Йорк. Целта е да представи рекламния си бизнес, след като обнови уебсайта и магазините си. Компанията ги предоставя под формата на платформа за други компании, които се опитват да достигнат до потребителите.

Смело срещу конкурентите


Това е първата стъпка на Walmart в тази посока, припомня Reuters. Най-голямата верига за продажби на дребно в света се опитва да се пребори с конкуренцията на Google, Facebook и Amazon. Събитието е кръстено на един от магазините на компанията, който е известен като тестова лаборатория за иновации - "5620".

На него ще присъстват стотици компании от ранга на Procter&Gamble, Unilever, Coca Cola, NBC Universal, твърдят източници на изданието.
Водещите маркетингови и рекламни агенции в страната също ще присъстват на срещата, казват още те. Walmart обаче отказва да посочи кои са включени в списъка с гости.

Презентацията на търговеца на дребно ще съдържа съвсем просто послание. То ще е отправено към най-големите рекламни компании и ще има за цел да ги насърчи да инвестират в реклама в Walmart вместо в конкурентите му Google, Facebook и Amazon. Ритейл гигантът твърди, че предимството му е в огромната клиентска база и в данните за предпочитанията на потребителите.



Понеже потребителските вкусове се променят, голяма част от купувачите започнаха да търсят продукти направо в Amazon вместо в Google. Това принуждава компаниите да инвестират средствата си за реклама именно там. А това е значителна преориентация, която e в полза на Walmart.

На срещата с акционерите миналата година главният изпълнителен директор на компанията Дъг Макмилън обяви амбициите си за растеж на бизнеса с реклама, който според него не е достатъчно развит.

Кажете как се рекламирате

След това Walmart започна да набляга на рекламата в уебсайта си. В него тя пуска реклами на собствения си бранд, включително и на магазините си. Освен това се появяват и реклами на наскоро придобития от Walmart стартъп Polymorph Labs, които целят да засилят бизнеса.

Този ход може да помогне на Walmart да увеличи продажбите и маржовете си в момент, в който приходите вероятно ще бъдат под натиск заради тарифите върху китайския внос, а маржовете - свити от инвестираните милиарди долари в електронната търговия.

Стефани Джей, която е вицепрезидент и генерален мениджър на Walmart Media Group, заяви пред Reuters, че основното, което отличава компанията от конкурентите ѝ, е, че е рекламните предложения се формират не само на база поведението на потребителите в интернет, но и от данните за това, което хората са купували в магазините преди.

Възможността за Walmart

87% от потребителите в САЩ все още пазаруват от физически магазини, казва тя. Около 300 млн. души посещават магазините на Walmart всеки месец и 300 млн. са тези, които са пазарували онлайн от ритейл гиганта по данни за януари. Това са повече потребители от тези на Amazon, Google и Facebook, твърдят изследователски компании. "Фирмите винаги се опитват да получат цялостна картина, за да разберат къде да инвестират средствата си за реклама", казва Джей.

Рекламните предложения на Walmart ще включват спонсорирани реклами. Голяма част от тях ще се появяват под формата на известия, за да ангажират възможно най-много потребителите. Според Джей Walmart ще добави и видеореклами тази година.

Възможността пред Walmart е да се възползва от дела, който Google губи, казват консултантите. Разходите за реклами, които компаниите правят, за да се появява брандът им след търсене в Google, продължават да нарастват. Тази тенденция се очаква да се запази, като тази година технологичният гигант предвижда да спечели 40 млрд. долара от реклами, което е скок със 17%. Въпреки това пазарният дял на Google е вероятно да падне с до 71% до 2020 г. заради преднината, която има Amazon, показва проучване на Marketer.

Опасността Amazon


И така да е, Walmart е изправена пред тежка задача. Освен рекламите в мрежата за търсене Amazon предлага и изскачащи реклами, както и телевизионни - между предавания и в ефир. Освен това компанията на Джеф Безос таргетира потребителите, като ги следи, докато сърфират в интернет.

Очакванията са глобалните приходи от цифрови реклами на Amazon да нараснат с повече от 52% през 2019 г. до 14.03 млрд. долара според eMarketer. В същото време Pivotal Research изчислява, че до 2023 г. те ще достигнат сума от 38 млрд. долара. В САЩ Amazon е третият по големина посредник на цифрови реклами след Google и Facebook, които заедно притежават контрол на над 60% от разходите за онлайн реклама в страната. Делът на Amazon засега е 5.5%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 955 прочитания

Бизнесът и следващата рецесия Бизнесът и следващата рецесия

С промените в икономиките се променят и рецесиите. Как ще изглежда следващата?

28 фев 2020, 1437 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 18411 прочитания

28 фев 2020, 6238 прочитания

28 фев 2020, 3238 прочитания

28 фев 2020, 3236 прочитания

28 фев 2020, 2530 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Търговец на луксозни часовници ще се листва на борсата в Лондон

С този ход Watches of Switzerland търси оценка от над 600 млн. паунда, а с набраните средстава цели да намали дълга си

Още от Капитал
Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

"Уча.се" с лекота

Дарин Маджаров започва с любителски безплатни видеоуроци, днес регистрираните в платформата потребители са над 650 000

Тол-системата: Гафове вместо милиони

Тол-системата ще заработи на 1 март, но до 27 март има "гратисен период" без глоби

Потупване по рамото от Брюксел

С нетрадиционно позитивен доклад за икономическите дисбаланси Европейската комисия даде още един тласък на България по пътя към еврото

Кино: "Котка в стената"

Изчезващата милост към другия

Важни ли са дипломите днес

Връзката между образованието и бизнеса – it’s complicated

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10