Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата

Walmart се прицелва и в дела, който Google губи

Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата

Ритейл гигантът ще представи предимствата на модела си на събитие в Ню Йорк следващата седмица

3049 прочитания

Walmart се прицелва и в дела, който Google губи

© Kamil Krzaczynski


Американският ритейл гигант Walmart ще се срещне за първи път с големи производители на потребителски стоки и рекламни агенции следващата седмица в Ню Йорк. Целта е да представи рекламния си бизнес, след като обнови уебсайта и магазините си. Компанията ги предоставя под формата на платформа за други компании, които се опитват да достигнат до потребителите.

Смело срещу конкурентите

Това е първата стъпка на Walmart в тази посока, припомня Reuters. Най-голямата верига за продажби на дребно в света се опитва да се пребори с конкуренцията на Google, Facebook и Amazon. Събитието е кръстено на един от магазините на компанията, който е известен като тестова лаборатория за иновации - "5620".

На него ще присъстват стотици компании от ранга на Procter&Gamble, Unilever, Coca Cola, NBC Universal, твърдят източници на изданието. Водещите маркетингови и рекламни агенции в страната също ще присъстват на срещата, казват още те. Walmart обаче отказва да посочи кои са включени в списъка с гости.

Презентацията на търговеца на дребно ще съдържа съвсем просто послание. То ще е отправено към най-големите рекламни компании и ще има за цел да ги насърчи да инвестират в реклама в Walmart вместо в конкурентите му Google, Facebook и Amazon. Ритейл гигантът твърди, че предимството му е в огромната клиентска база и в данните за предпочитанията на потребителите.

Понеже потребителските вкусове се променят, голяма част от купувачите започнаха да търсят продукти направо в Amazon вместо в Google. Това принуждава компаниите да инвестират средствата си за реклама именно там. А това е значителна преориентация, която e в полза на Walmart.

На срещата с акционерите миналата година главният изпълнителен директор на компанията Дъг Макмилън обяви амбициите си за растеж на бизнеса с реклама, който според него не е достатъчно развит.

Кажете как се рекламирате

След това Walmart започна да набляга на рекламата в уебсайта си. В него тя пуска реклами на собствения си бранд, включително и на магазините си. Освен това се появяват и реклами на наскоро придобития от Walmart стартъп Polymorph Labs, които целят да засилят бизнеса.

Този ход може да помогне на Walmart да увеличи продажбите и маржовете си в момент, в който приходите вероятно ще бъдат под натиск заради тарифите върху китайския внос, а маржовете - свити от инвестираните милиарди долари в електронната търговия.

Стефани Джей, която е вицепрезидент и генерален мениджър на Walmart Media Group, заяви пред Reuters, че основното, което отличава компанията от конкурентите ѝ, е, че е рекламните предложения се формират не само на база поведението на потребителите в интернет, но и от данните за това, което хората са купували в магазините преди.

Възможността за Walmart

87% от потребителите в САЩ все още пазаруват от физически магазини, казва тя. Около 300 млн. души посещават магазините на Walmart всеки месец и 300 млн. са тези, които са пазарували онлайн от ритейл гиганта по данни за януари. Това са повече потребители от тези на Amazon, Google и Facebook, твърдят изследователски компании. "Фирмите винаги се опитват да получат цялостна картина, за да разберат къде да инвестират средствата си за реклама", казва Джей.

Рекламните предложения на Walmart ще включват спонсорирани реклами. Голяма част от тях ще се появяват под формата на известия, за да ангажират възможно най-много потребителите. Според Джей Walmart ще добави и видеореклами тази година.

Възможността пред Walmart е да се възползва от дела, който Google губи, казват консултантите. Разходите за реклами, които компаниите правят, за да се появява брандът им след търсене в Google, продължават да нарастват. Тази тенденция се очаква да се запази, като тази година технологичният гигант предвижда да спечели 40 млрд. долара от реклами, което е скок със 17%. Въпреки това пазарният дял на Google е вероятно да падне с до 71% до 2020 г. заради преднината, която има Amazon, показва проучване на Marketer.

Опасността Amazon

И така да е, Walmart е изправена пред тежка задача. Освен рекламите в мрежата за търсене Amazon предлага и изскачащи реклами, както и телевизионни - между предавания и в ефир. Освен това компанията на Джеф Безос таргетира потребителите, като ги следи, докато сърфират в интернет.

Очакванията са глобалните приходи от цифрови реклами на Amazon да нараснат с повече от 52% през 2019 г. до 14.03 млрд. долара според eMarketer. В същото време Pivotal Research изчислява, че до 2023 г. те ще достигнат сума от 38 млрд. долара. В САЩ Amazon е третият по големина посредник на цифрови реклами след Google и Facebook, които заедно притежават контрол на над 60% от разходите за онлайн реклама в страната. Делът на Amazon засега е 5.5%.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK