Американската пощенска служба започва тестове с автономни камиони
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Американската пощенска служба започва тестове с автономни камиони

Американската пощенска служба започва тестове с автономни камиони

Очаква се с тях времето за доставка и разходите да бъдат намалени

3543 прочитания

© Handout


Пощенската служба на САЩ започна миналия вторник двуседмичен тест за транспортиране на пратки в три югозападни щата, използвайки камиони, които се движат самостоятелно. Това е стъпка напред в усилията за комерсиализиране на автономната технология за превоз на товари.

Тестът

Стартиращата компания TuSimple, базирана в Сан Диего, заяви, че камионите, които се управляват самостоятелно, ще започнат да превозват поща между съоръженията на USPS (Пощенската служба на САЩ) във Финикс и Далас, за да проследят как зараждащата се технология може да намали времето за доставка и разходите. За да се гарантира безопасността, зад волана ще седи водач, а на мястото до него – инженер, предава Reuters.

Ако тестът бъде успешен, това би било огромно постижение за индустрията за автономно шофиране, а също така и възможно решение на проблема с недостига на водачи и регулаторните ограничения, пред които са изправени превозвачите на товари в цялата страна.

Тестът включва пет обиколни пътувания, всяко с обща дължина над 3200 км, или около 45 часа шофиране. Камионите ще се придвижват по главните магистрали и ще преминават през Аризона, Ню Мексико и Тексас. Не е ясно дали доставката на поща с автономните камиони ще продължи след двуседмичния период.

"Работата с TuSimple е първата ни инициатива в автономния транспорт на дълги разстояния", заяви говорителят на USPS Ким Фрум. "Ние провеждаме изследвания и тестове като част от усилията ни да оперираме с бъдещ клас превозни средства, които ще включват нови технологии."

TuSimple и USPS отказаха да разкрият цената на програмата, но Фрум каза, че агенцията разчита на приходи от продажби на пощенски и други продукти. TuSimple е спечелил 178 милиона долара частно финансиране, включително от производителя на чипове Nvidia и китайската онлайн медийна компания Sina.

Необходимостта от автономни камиони

"Ние вярваме, че автономните камиони ще бъдат използвани", каза главният продуктов директор на TuSimple Чък Прайс. "Тези дълги пробези са извън обхвата на един човешки шофьор, което означава, че днес, ако направят това, трябва да намерят как да съберат много водачи в превозното средство."

Целта е да се премахне необходимостта от водач, тъй като в момента в страната има огромен недостиг на кадри. Американската транспортна асоциация съобщава, че до 2024 г. ще има недостиг от 174 500 шофьори поради застаряващата работна сила и трудността да се привлекат по-млади шофьори.

Нов закон за безопасността, който изисква от шофьорите на камиони да регистрират по електронно изминатото разстояние, допълнително ограничава колко бързо и ефективно стоките могат да бъдат превозвани.

Сравнения

Свързването на TuSimple с USPS бележи постижение за нововъзникващата индустрия за камиони и следва шведската компания Einride за доставка на товари с електрически камиони без шофьори, за която стана ясно миналата седмица.

Развитието на автономните камиони контрастира с премахването на трудностите, пред които са изправени компаниите, разработващи роботаксита, като General Motors, Cruise, Uber Technologies и стартиращия Drive.ai. Голямо изпитание за тях представлява изграждането на автомобили, които могат и реагират на хората и да се движат в градските райони, което скъпо и технологично предизвикателство.

Камионите със самостоятелно управление имат предимства пред леките автомобили, включително относителната лекота на работата по междущатските линии, тъй като картографирането е по-лесно в сравнение с градските условия, в които се движат роботакситата. Освен това предизвикателствата, свързани с безопасността на пешеходците и велосипедистите, са преодолени.

Пощенската служба на САЩ започна миналия вторник двуседмичен тест за транспортиране на пратки в три югозападни щата, използвайки камиони, които се движат самостоятелно. Това е стъпка напред в усилията за комерсиализиране на автономната технология за превоз на товари.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK