С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 май 2019, 11:55, 2374 прочитания

Alibaba ще търси 20 млрд. долара чрез второ листване в Хонконг

Компанията на Джак Ма ще се доближи до местните инвеститори в момент на напрежение между САЩ и Китай

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Alibaba Group обмисля да набере 20 млрд. долара чрез второ листване на борсата в Хонконг, след като през 2014 г. направи рекорден дебют в Ню Йорк и си осигури 25 млрд. долара. По този начин създадената от Джак Ма най-голяма компания в Китай ще даде възможност на местните инвеститори да насочат средства към нея в момент на високо напрежение в отношенията между Пекин и Вашингтон. Това съобщават Bloomberg и Reuters, като се позовават на източници с познания по темата. Според тях конкурентът на Amazon в сферата на електронната търговия работи с финансови съветници за планираното публично предлагане. Източниците отбелязват, че много подробности все още не са ясни, включително крайният планиран размер за IPO-то.

Кратък срок


Alibaba има за цел да подаде заявка за листване през втората половина на годината. Един от източниците твърди, че по този начин компанията на Джак Ма се стреми да разнообрази каналите за финансиране и да увеличи ликвидността. Плановете обаче могат да претърпят промени, отбелязва той. Ако потенциалната сделка се осъществи, тя ще се конкурира с най-успешното публично предлагане в Хонконг - на AIA Group през 2010 г.

Намерението на компанията идва на фона на нарастващото напрежение между САЩ и Китай, както и санкциите, наложени от Вашингтон на Huawei. Тази година гигантът в сферата на поточни игри Douyu International отложи листването си заради пазарната волатилност, причинена от търговската война.

Докато консултанти и други, близки до сделката, омаловажават търговската война за този ход на китайската компания, анализатори твърдят, че този контекст не може да бъде пренебрегнат.



"Решението е отчасти политическо, особено поради тайминга", казва Дейвид Дай от Bernstein. "Друга част от сделката е заради потенциално по-добра оценка на пазара в Хонконг."

Според Хао Хон от BOCOM International китайските компании, чиито акции се търгуват в САЩ, трябва да подготвят план за непредвидени ситуации. "Като се има предвид, че повечето от инвеститорите в Alibaba са в Азия, има смисъл компанията да се доближи до тях и да им даде възможност да търгуват в една и съща часова зона", отбелязва той.

Миналата седмица китайският производител на чипове SMIC заяви, че сваля акциите си от борсата в Ню Йорк и ги насочва към тази в Хонконг.

Без коментар

Alibaba отказа да коментира темата. Търгуваните в Ню Йорк акции на групата са загубили над 21% от началото на годината, но въпреки това с пазарна оценка от около 400 млрд. долара компанията продължава да е сред 10-те най-големи публично търгувани в света.

Компанията се разрасна на фона на растящата китайска онлайн търговия заедно с все по-богатата средна класа. Сега обаче се затруднява да поддържа растежа, тъй като втората световна икономика продължава да се забавя.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

<strike>Българска</strike> Балканска телекомуникационна компания Българска Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на компанията вече е оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

18 окт 2019, 33 прочитания

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

17 окт 2019, 906 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Първи китайски стартъп за електромобили дебютира в Европа

Aiways ще предлага своите SUV модели чрез онлайн лизинг, за да засили представянето си на задграничните пазари

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10