С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 май 2019, 13:07, 8009 прочитания

Първи китайски стартъп за електромобили дебютира в Европа

Aiways ще предлага своите SUV модели чрез онлайн лизинг, за да засили представянето си на задграничните пазари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Базираният в Шанхай производител на електромобили Aiways ще започне да предлага изцяло електрическите си спортни автомобили в Европа в началото на следващата година, съобщава Financial Times. Така компанията, която е с частна собственост, ще се превърне в първата, която ще предлага китайски електрически спортни автомобили на Стария континент.

Целите


Aiways има за цел да започне да предлага своите спортни модели чрез онлайн лизинг през април 2020 г. в ЕС, Швейцария и Норвегия. Компанията се стреми да промени европейския пазар, който е доминиран от автомобили с вътрешно горене, произведени от германски, френски, американски, японски и корейски производители. Стартъпът, който е оценен на 1.6 млрд. долара, се надява цените на SUV моделите му да са конкурентни, както и да прескочи дилърите и да предлага автомобилите си предимно чрез онлайн лизинг.

"Ако подходим по традиционния начин, ще трябва да работим с дилъри, а това ще увеличи разходите ни. Така те вероятно ще са същите като на европейците – а ние не можем да си позволим да се конкурираме с двигателя с вътрешно горене", каза изпълнителният вицепрезидент за отвъдморските операции на Aiways и бивш главен изпълнителен директор на Volvo Cars China Александър Клозе. Той добави, че компанията все още не е определила каква ще е месечната вноска в рамките на лизинговия план за SUV моделите, но заяви, че "те определено ще струват по-малко от 40 хил. евро".

Пекин отдавна се стреми да насърчава местните автомобилни производители да се конкурират в световен мащаб, но на този етап продуктите им не са достатъчно добри. Great Wall например се опита да продава своите джипове в Италия, но успяваше да продаде едва няколкостотин бройки годишно.



"Качеството на китайските автомобили се е подобрило значително през последното десетилетие", каза анализаторът от Bernstein Робин Жу. Някои анализатори виждат електрически автомобили като game-changer за китайските компании, тъй като те са по-лесни за сглобяване и веригата за доставки на частите е съсредоточена в Азия.

Нови възможности

Милениълите използват услуги за споделено пътуване като Uber, но на тях им предстои да имат деца и ще имат нужда от кола. Чрез лизинговия си модел Aiways се стреми да достигне точно до тези клиенти. Китайският стартъп е в процес на преговори с германската компания, предлагаща онлайн лизинг услуги Vehiculum, за да избегне автомобилните дилъри.

"Европейските купувачи могат да бъдат предпазливи относно китайски марки, с които не са запознати. Въпреки това лизингът може да промени тази динамика, защото на клиентите не се налага да правят големи инвестиции наведнъж", каза главният изпълнителен директор на Vehiculum Лукас Щайнхилбер.

"Очаква се електромобилите да бъдат по-скъпи от бензиновите автомобили поне още няколко години, но главно поради причини, свързани с променливите разходи, а не заради модела на дистрибуция", каза Робин Жу.

Опитът на някои по-големи китайски компании предполага, че планът на Aiways за навлизане на западните пазари ще срещне много трудности. Базираната в Шанхай Nio например първоначално заяви, че ще пусне превозни средства в САЩ до 2020 г., но засега се е отказала от тези си намерения, за да се съсредоточи върху китайския пазар. "Влизането на един пазар е едно, но обслужването му е съвсем различно", каза главният изпълнителен директор на компанията Уилям Ли.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 783 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дотком балона 2 Акциите на Intel достигат върха от дотком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 1065 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Приходите на "Кока-Кола" в България са достигнали общо 524 млн. лв. през 2018 г.

Компанията продължава да намалява потреблението на вода и електроенергия в производството

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10