С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 май 2019, 13:07, 5872 прочитания

Първи китайски стартъп за електромобили дебютира в Европа

Aiways ще предлага своите SUV модели чрез онлайн лизинг, за да засили представянето си на задграничните пазари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Базираният в Шанхай производител на електромобили Aiways ще започне да предлага изцяло електрическите си спортни автомобили в Европа в началото на следващата година, съобщава Financial Times. Така компанията, която е с частна собственост, ще се превърне в първата, която ще предлага китайски електрически спортни автомобили на Стария континент.

Целите


Aiways има за цел да започне да предлага своите спортни модели чрез онлайн лизинг през април 2020 г. в ЕС, Швейцария и Норвегия. Компанията се стреми да промени европейския пазар, който е доминиран от автомобили с вътрешно горене, произведени от германски, френски, американски, японски и корейски производители. Стартъпът, който е оценен на 1.6 млрд. долара, се надява цените на SUV моделите му да са конкурентни, както и да прескочи дилърите и да предлага автомобилите си предимно чрез онлайн лизинг.

"Ако подходим по традиционния начин, ще трябва да работим с дилъри, а това ще увеличи разходите ни. Така те вероятно ще са същите като на европейците – а ние не можем да си позволим да се конкурираме с двигателя с вътрешно горене", каза изпълнителният вицепрезидент за отвъдморските операции на Aiways и бивш главен изпълнителен директор на Volvo Cars China Александър Клозе. Той добави, че компанията все още не е определила каква ще е месечната вноска в рамките на лизинговия план за SUV моделите, но заяви, че "те определено ще струват по-малко от 40 хил. евро".

Пекин отдавна се стреми да насърчава местните автомобилни производители да се конкурират в световен мащаб, но на този етап продуктите им не са достатъчно добри. Great Wall например се опита да продава своите джипове в Италия, но успяваше да продаде едва няколкостотин бройки годишно.



"Качеството на китайските автомобили се е подобрило значително през последното десетилетие", каза анализаторът от Bernstein Робин Жу. Някои анализатори виждат електрически автомобили като game-changer за китайските компании, тъй като те са по-лесни за сглобяване и веригата за доставки на частите е съсредоточена в Азия.

Нови възможности

Милениълите използват услуги за споделено пътуване като Uber, но на тях им предстои да имат деца и ще имат нужда от кола. Чрез лизинговия си модел Aiways се стреми да достигне точно до тези клиенти. Китайският стартъп е в процес на преговори с германската компания, предлагаща онлайн лизинг услуги Vehiculum, за да избегне автомобилните дилъри.

"Европейските купувачи могат да бъдат предпазливи относно китайски марки, с които не са запознати. Въпреки това лизингът може да промени тази динамика, защото на клиентите не се налага да правят големи инвестиции наведнъж", каза главният изпълнителен директор на Vehiculum Лукас Щайнхилбер.

"Очаква се електромобилите да бъдат по-скъпи от бензиновите автомобили поне още няколко години, но главно поради причини, свързани с променливите разходи, а не заради модела на дистрибуция", каза Робин Жу.

Опитът на някои по-големи китайски компании предполага, че планът на Aiways за навлизане на западните пазари ще срещне много трудности. Базираната в Шанхай Nio например първоначално заяви, че ще пусне превозни средства в САЩ до 2020 г., но засега се е отказала от тези си намерения, за да се съсредоточи върху китайския пазар. "Влизането на един пазар е едно, но обслужването му е съвсем различно", каза главният изпълнителен директор на компанията Уилям Ли.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

КЗК ще разследва Apple по искане на БТК 1 КЗК ще разследва Apple по искане на БТК

Телекомът не предлага моделите на американския гигант, за разлика от конкурентите в България

15 юли 2019, 4555 прочитания

"БТЛ индъстрийз" е удвоила приходите си през първото полугодие "БТЛ индъстрийз" е удвоила приходите си през първото полугодие

Компанията за медицинско оборудване е произвела 12 хил. уреда през периода

15 юли 2019, 901 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Приходите на "Кока-Кола" в България са достигнали общо 524 млн. лв. през 2018 г.

Компанията продължава да намалява потреблението на вода и електроенергия в производството

Голямата енергийна измама

Защо борсовата цена на електроенергията в България е най-висока и как може да се поправи секторът

Мицотакис - наследникът на династия, който иска да е аутсайдер

Гръцкият премиер поддържа имидж на представител на ново поколение политици, но някои го виждат като част от статуквото, банкрутирало страната

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Тарантино и другите

По-интересните заглавия от ваканционния афиш

Ново място: "КО-ОП"

Коуъркинг пространството отваря врати с амбицията да среща различни професионалисти, публики и изкуства