Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 май 2019, 13:07, 8494 прочитания

Първи китайски стартъп за електромобили дебютира в Европа

Aiways ще предлага своите SUV модели чрез онлайн лизинг, за да засили представянето си на задграничните пазари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Базираният в Шанхай производител на електромобили Aiways ще започне да предлага изцяло електрическите си спортни автомобили в Европа в началото на следващата година, съобщава Financial Times. Така компанията, която е с частна собственост, ще се превърне в първата, която ще предлага китайски електрически спортни автомобили на Стария континент.

Целите


Aiways има за цел да започне да предлага своите спортни модели чрез онлайн лизинг през април 2020 г. в ЕС, Швейцария и Норвегия. Компанията се стреми да промени европейския пазар, който е доминиран от автомобили с вътрешно горене, произведени от германски, френски, американски, японски и корейски производители. Стартъпът, който е оценен на 1.6 млрд. долара, се надява цените на SUV моделите му да са конкурентни, както и да прескочи дилърите и да предлага автомобилите си предимно чрез онлайн лизинг.

"Ако подходим по традиционния начин, ще трябва да работим с дилъри, а това ще увеличи разходите ни. Така те вероятно ще са същите като на европейците – а ние не можем да си позволим да се конкурираме с двигателя с вътрешно горене", каза изпълнителният вицепрезидент за отвъдморските операции на Aiways и бивш главен изпълнителен директор на Volvo Cars China Александър Клозе. Той добави, че компанията все още не е определила каква ще е месечната вноска в рамките на лизинговия план за SUV моделите, но заяви, че "те определено ще струват по-малко от 40 хил. евро".

Пекин отдавна се стреми да насърчава местните автомобилни производители да се конкурират в световен мащаб, но на този етап продуктите им не са достатъчно добри. Great Wall например се опита да продава своите джипове в Италия, но успяваше да продаде едва няколкостотин бройки годишно.



"Качеството на китайските автомобили се е подобрило значително през последното десетилетие", каза анализаторът от Bernstein Робин Жу. Някои анализатори виждат електрически автомобили като game-changer за китайските компании, тъй като те са по-лесни за сглобяване и веригата за доставки на частите е съсредоточена в Азия.

Нови възможности

Милениълите използват услуги за споделено пътуване като Uber, но на тях им предстои да имат деца и ще имат нужда от кола. Чрез лизинговия си модел Aiways се стреми да достигне точно до тези клиенти. Китайският стартъп е в процес на преговори с германската компания, предлагаща онлайн лизинг услуги Vehiculum, за да избегне автомобилните дилъри.

"Европейските купувачи могат да бъдат предпазливи относно китайски марки, с които не са запознати. Въпреки това лизингът може да промени тази динамика, защото на клиентите не се налага да правят големи инвестиции наведнъж", каза главният изпълнителен директор на Vehiculum Лукас Щайнхилбер.

"Очаква се електромобилите да бъдат по-скъпи от бензиновите автомобили поне още няколко години, но главно поради причини, свързани с променливите разходи, а не заради модела на дистрибуция", каза Робин Жу.

Опитът на някои по-големи китайски компании предполага, че планът на Aiways за навлизане на западните пазари ще срещне много трудности. Базираната в Шанхай Nio например първоначално заяви, че ще пусне превозни средства в САЩ до 2020 г., но засега се е отказала от тези си намерения, за да се съсредоточи върху китайския пазар. "Влизането на един пазар е едно, но обслужването му е съвсем различно", каза главният изпълнителен директор на компанията Уилям Ли.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета

Сривът при новите камиони е още по-голям: 65%

2 апр 2020, 852 прочитания

Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения

Засега няма съкращения на работещи в бранша

2 апр 2020, 675 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Приходите на "Кока-Кола" в България са достигнали общо 524 млн. лв. през 2018 г.

Компанията продължава да намалява потреблението на вода и електроенергия в производството

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10