С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 май 2019, 15:59, 5564 прочитания

Приходите на "Кока-Кола" в България са достигнали общо 524 млн. лв. през 2018 г.

Компанията продължава да намалява потреблението на вода и електроенергия в производството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Кока-кола" в България, в която влизат пет дружества, отчита общо 524 млн. лв. приходи за 2018 г. "Плащанията към доставчици се равняват на 251 млн. лв., от които 59% са към български партньори и остават в страната", съобщи на пресконференция Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" в България.

Влияние върху икономиката


Заетите в петте фирми (виж карето) са общо 2300, като само през миналата година са открити 543 нови работни места (528 през 2017 г.). За заплати през 2018 г. са изплатени общо 102 млн. лв., а осигуровките надхвърлят 10 млн. лв., уточни Юрг Буркхалтер. С всяко работно място се поддържат още седем по веригата – от производителите на суровини и съставки до хората, които продават напитките в заведения и магазини.

През миналата година са произведени над 300 млн. литра напитки в двата центъра на компанията в страната – в Костинброд (за безалкохолни напитки) и Банкя (за бутилиране на натурална минерална вода).

По-малко вода и енергия



През последните седем години компанията е понижила с 5% потреблението на вода, достигайки до 1.76 литра вода, необходими за производството на 1 литър напитка. В резултат са спестени повече от 29 млн. литра вода, което се равнява на средното годишно потребление на питейна вода на 800 българи, става ясно от официално представения доклад за устойчиво развитие на "Кока-Кола" в България за 2018 г.

"През 2018 г. намалихме разходите за енергия до 0.41 MJ за литър произведена напитка. За сравнение - с енергията, която ни е била необходима преди 10 години, за да произведем литър напитка, днес вече можем да произведем не само този литър напитка, но и да ни остане достатъчно, за да си стоплим вода за чаша чай", коментира Милена Завалова, директор по производствената част в "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани".

Делът на енергията от възобновяеми източници в общия микс на електроенергията, която се доставя за производството, се увеличава и вече е 17% от цялото потребление. Целта за 2019 г. е количеството "зелена електроенергия" в Костинброд да бъде увеличено двойно. "Благодарение на всички тези усилия през 2018 г. емисиите ни на въглероден диоксид намаляха и сега са 43.4 грама за всеки литър произведена напитка", уточни Завалова.

Опаковки, калории, етикети

През 2018 г. "Кока- Кола ХБК" намали теглото на РЕТ опаковката на минералната вода "Банкя" от 2.5 литра до 51 грама, или със 7 грама по-малко (колкото тежи монета от 1 лев). Пластмасовите бутилки на минерална вода "Банкя" от 0.330 л до 1.5 л са от типа PlantBottle - създадени с до 30% растителни материали, което води до по-малко количество въглеродни емисии, отделяни при производството им.

"През последните години успяхме да намалим калориите в напитките си средно с 6%. От 2006 г. на предната страна на етикетите на всички безалкохолни напитки в портфолиото на компанията присъства схема с точно количество на калориите в дадената напитка. А от края на 2018 г. дружеството въведе доброволно и цветови код върху опаковките на Coca-Cola, Fanta и Sprite, който помага на потребителите да добият представа какво е процентното съдържание на захар, сол, мазнини и наситени мазнини, съдържащи се в продуктите", съобщи Евелин де Лирснайдер, изпълнителен директор на "Кока-Кола България".

Стъклените опаковки са малко над 35% от опаковките, които "Кока-Кола НБК" пуска на пазара. Всяка бутилка се използва средно 2.7 пъти за година, а целият ѝ "живот", преди да бъде рециклирана, е около 4-5 години, става ясно от доклада за устойчиво развитие.

"Ние сме първата компания в страната, която през 2017 въведе рециклиране на мокрите етикети от напитките в стъклени бутилки. Благодарение на тази инициатива и оползотворяването на утайките от пречистването на отпадъчни води в производствения ни център в Костинброд успяваме да рециклираме 95% от генерираните отпадъци в производството", обобщи Милена Завалова.
Системата на "Кока-Кола" в България
Системата на "Кока-Кола" в България се състои от пет юридически лица.

"Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани България" е част от групата на "Кока-Кола Хеленик" и е в България от 1992 г. Разполага с два производствени центъра в Костинброд и Банкя и със 7 дистрибуционни центъра в страната.

"Кока-Кола България" ЕООД е местното дъщерно дружество на The Coca-Cola Company и отговаря за маркетинга на продуктите, за разработването на нови безалкохолни напитки и за сиропите и концентратите, влизащи в състава на напитките с марка "Кока-Кола". През 2018 г. компанията откри Развоен център за информационни технологии в София, който предоставя бизнес решения за "Кока-Кола" на глобално ниво със силен фокус върху Европа, Близкия изток и Африка. Звеното е част от световната структура за информационни технологии на The Coca-Cola Company, която обединява 5 развойни центъра в САЩ, Мексико, Индия, Сингапур и Япония.

Coca-Cola European Partners Shared Services - Coca-Cola European Partners е бутилиращото предприятие на "Кока-Кола" за 13 европейски страни в Западна Европа, включително Андора, Белгия, Франция, Германия, Великобритания, Исландия, Люксембург, Монако, Холандия, Норвегия, Португалия, Испания и Швеция. Компанията не бутилира и не продава в България, но разработи своя споделен финансов център в страната, а през 2019 г. отвори финансов офис и във Варна.

Coca-Cola Hellenic Business Services Organization – център за бизнес услуги, създаден през 2011 г. в София, който подпомага групата "Кока-Кола Хеленик" чрез централизирани дейности в областта на финанси и счетоводство, човешки ресурси и управлението на основни бази данни. В компанията работят над 600 професионалисти, които годишно обслужват 67 хил. клиенти, обработват над 500 хил. фактури от 43 хил. доставчици и над 120 хил. поръчки за покупка и изготвят вътрешните финансови отчети за 37 компании в групата.

Coca-Cola Hellenic Group IT Services е част от организацията за Business Solutions and Systems (BSS). Ролята на компанията е да улеснява нарастващите транзакции чрез технологии. През май 2018 г. групата откри в София тех-парк лаборатория за технологични иновации, която предоставя обща платформа за представяне на съществуващи решения за бизнеса и създава мост между "Кока-Кола Хеленик", университети и стартиращи компании. Компанията получи и инвестиционен сертификат "клас А" за допълнителен проект "Плиска", който цели разширяване на IT активностите, прехвърляне и централизиране на услугите, които се предоставят от България на всички компании в 28-те държави от групата "Кока-Кола Хеленик".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година 1 Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година

Ако обжалването потвърди държавното решение, Meridiam трябва дотогава да е построил трети терминал. Следва карго терминал и хотел

14 окт 2019, 602 прочитания

Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP

Американският мениджър управлява германската софтуерна компания повече от десетилетие и утрои пазарната й оценка

14 окт 2019, 692 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Volkswagen променя плана си за закупуване на батерии за 50 млрд. евро

Германската компания се притяснява от провал на сделката със Samsung SDI

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма