С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 май 2019, 15:59, 3121 прочитания

Приходите на "Кока-Кола" в България са достигнали общо 524 млн. лв. през 2018 г.

Компанията продължава да намалява потреблението на вода и електроенергия в производството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Кока-кола" в България, в която влизат пет дружества, отчита общо 524 млн. лв. приходи за 2018 г. "Плащанията към доставчици се равняват на 251 млн. лв., от които 59% са към български партньори и остават в страната", съобщи на пресконференция Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" в България.

Влияние върху икономиката


Заетите в петте фирми (виж карето) са общо 2300, като само през миналата година са открити 543 нови работни места (528 през 2017 г.). За заплати през 2018 г. са изплатени общо 102 млн. лв., а осигуровките надхвърлят 10 млн. лв., уточни Юрг Буркхалтер. С всяко работно място се поддържат още седем по веригата – от производителите на суровини и съставки до хората, които продават напитките в заведения и магазини.

През миналата година са произведени над 300 млн. литра напитки в двата центъра на компанията в страната – в Костинброд (за безалкохолни напитки) и Банкя (за бутилиране на натурална минерална вода).

По-малко вода и енергия



През последните седем години компанията е понижила с 5% потреблението на вода, достигайки до 1.76 литра вода, необходими за производството на 1 литър напитка. В резултат са спестени повече от 29 млн. литра вода, което се равнява на средното годишно потребление на питейна вода на 800 българи, става ясно от официално представения доклад за устойчиво развитие на "Кока-Кола" в България за 2018 г.

"През 2018 г. намалихме разходите за енергия до 0.41 MJ за литър произведена напитка. За сравнение - с енергията, която ни е била необходима преди 10 години, за да произведем литър напитка, днес вече можем да произведем не само този литър напитка, но и да ни остане достатъчно, за да си стоплим вода за чаша чай", коментира Милена Завалова, директор по производствената част в "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани".

Делът на енергията от възобновяеми източници в общия микс на електроенергията, която се доставя за производството, се увеличава и вече е 17% от цялото потребление. Целта за 2019 г. е количеството "зелена електроенергия" в Костинброд да бъде увеличено двойно. "Благодарение на всички тези усилия през 2018 г. емисиите ни на въглероден диоксид намаляха и сега са 43.4 грама за всеки литър произведена напитка", уточни Завалова.

Опаковки, калории, етикети

През 2018 г. "Кока- Кола ХБК" намали теглото на РЕТ опаковката на минералната вода "Банкя" от 2.5 литра до 51 грама, или със 7 грама по-малко (колкото тежи монета от 1 лев). Пластмасовите бутилки на минерална вода "Банкя" от 0.330 л до 1.5 л са от типа PlantBottle - създадени с до 30% растителни материали, което води до по-малко количество въглеродни емисии, отделяни при производството им.

"През последните години успяхме да намалим калориите в напитките си средно с 6%. От 2006 г. на предната страна на етикетите на всички безалкохолни напитки в портфолиото на компанията присъства схема с точно количество на калориите в дадената напитка. А от края на 2018 г. дружеството въведе доброволно и цветови код върху опаковките на Coca-Cola, Fanta и Sprite, който помага на потребителите да добият представа какво е процентното съдържание на захар, сол, мазнини и наситени мазнини, съдържащи се в продуктите", съобщи Евелин де Лирснайдер, изпълнителен директор на "Кока-Кола България".

Стъклените опаковки са малко над 35% от опаковките, които "Кока-Кола НБК" пуска на пазара. Всяка бутилка се използва средно 2.7 пъти за година, а целият ѝ "живот", преди да бъде рециклирана, е около 4-5 години, става ясно от доклада за устойчиво развитие.

"Ние сме първата компания в страната, която през 2017 въведе рециклиране на мокрите етикети от напитките в стъклени бутилки. Благодарение на тази инициатива и оползотворяването на утайките от пречистването на отпадъчни води в производствения ни център в Костинброд успяваме да рециклираме 95% от генерираните отпадъци в производството", обобщи Милена Завалова.
Системата на "Кока-Кола" в България
Системата на "Кока-Кола" в България се състои от пет юридически лица.

"Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани България" е част от групата на "Кока-Кола Хеленик" и е в България от 1992 г. Разполага с два производствени центъра в Костинброд и Банкя и със 7 дистрибуционни центъра в страната.

"Кока-Кола България" ЕООД е местното дъщерно дружество на The Coca-Cola Company и отговаря за маркетинга на продуктите, за разработването на нови безалкохолни напитки и за сиропите и концентратите, влизащи в състава на напитките с марка "Кока-Кола". През 2018 г. компанията откри Развоен център за информационни технологии в София, който предоставя бизнес решения за "Кока-Кола" на глобално ниво със силен фокус върху Европа, Близкия изток и Африка. Звеното е част от световната структура за информационни технологии на The Coca-Cola Company, която обединява 5 развойни центъра в САЩ, Мексико, Индия, Сингапур и Япония.

Coca-Cola European Partners Shared Services - Coca-Cola European Partners е бутилиращото предприятие на "Кока-Кола" за 13 европейски страни в Западна Европа, включително Андора, Белгия, Франция, Германия, Великобритания, Исландия, Люксембург, Монако, Холандия, Норвегия, Португалия, Испания и Швеция. Компанията не бутилира и не продава в България, но разработи своя споделен финансов център в страната, а през 2018 г. отвори финансов офис и във Варна.

Coca-Cola Hellenic Business Services Organization – център за бизнес услуги, създаден през 2011 г. в София, който подпомага групата "Кока-Кола Хеленик" чрез централизирани дейности в областта на финанси и счетоводство, човешки ресурси и управлението на основни бази данни. В компанията работят над 600 професионалисти, които годишно обслужват 67 хил. клиенти, обработват над 500 хил. фактури от 43 хил. доставчици и над 120 хил. поръчки за покупка и изготвят вътрешните финансови отчети за 37 компании в групата.

Coca-Cola Hellenic Group IT Services е част от организацията за Business Solutions and Systems (BSS). Ролята на компанията е да улеснява нарастващите транзакции чрез технологии. През май 2018 г. групата откри в София тех-парк лаборатория за технологични иновации, която предоставя обща платформа за представяне на съществуващи решения за бизнеса и създава мост между "Кока-Кола Хеленик", университети и стартиращи компании. Компанията получи и инвестиционен сертификат "клас А" за допълнителен проект "Плиска", който цели разширяване на IT активностите, прехвърляне и централизиране на услугите, които се предоставят от България на всички компании в 28-те държави от групата "Кока-Кола Хеленик".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой взима летище София Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта.

19 юли 2019, 2211 прочитания

Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина

Дъщерно дружество на "Маркан холдинг" ще инвестира около 60 млн. евро само в първия етап на проекта

18 юли 2019, 3908 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Volkswagen променя плана си за закупуване на батерии за 50 млрд. евро

Германската компания се притяснява от провал на сделката със Samsung SDI

Канабисът ли е новият bitcoin

Легализацията в Канада и САЩ създаде пазар за милиарди. Инвестицията обаче е все още доста рискова, но интересна

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото