С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 май 2019, 10:55, 3123 прочитания

Volkswagen променя плана си за закупуване на батерии за 50 млрд. евро

Германската компания се притяснява от провал на сделката със Samsung SDI

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Volkswagen ще преосмисли своя план за закупуване на батерии за електромобили на стойност 50 млрд. евро (56 млрд. долара) заради опасенията от разпадане на сделката с доставчика Samsung SDI. Това съобщава Bloomberg, като се позовава на източници, запознати с темата.

Преговорите със Samsung


Samsung първоначално се съгласи да достави батерии с общ капацитет от малко над 20 гигаватчаса, достатъчни за захранването на 200 хил. автомобила с капацитет от 100 киловатчаса всеки. По време на преговорите обаче е имало противоречия, които са наложили и забавянето на доставките. Източници на агенцията твърдят, че до момента са договорени доставки за по-малко от 5 гигаватчаса, които са недостатъчни за VW, която се нуждае от 300 гигаватчаса за електромобилите си.

"Samsung продължава да бъде нашият доставчик на акумулаторни батерии за Европа", заявяват от германския производител в изявление, изпратено по имейл. Samsung отказва да коментира темата.

Електрическите модели



Достъпът до огромни количества батерии за задвижване на все по-голям брой електрически превозни средства се очертава като ново бойно поле за световните автомобилни производители в условията на ограничения в капацитета, затруднения при доставките и несигурен достъп до суровини. Производството на батерии, безопасни за използване в автомобили, е по-сложно от технологията, използвана за потребителски електронни устройства като смартфони.

"VW в крайна сметка се нуждае от 300 гигаватчаса годишно захранване на батерии и без големи договори това ще бъде невъзможно", казва Арндт Елингорст, старши управляващ директор и ръководещ световните автомобилни изследвания в Evercore.

VW инвестира над 30 млрд. евро в нова гама от автомобили, захранвани само от батерии, за да конкурира лидера на пазара за електромобили Tesla. Това е и най-големият залог в индустрията с електрически превозни средства на VW.

В същото време Tesla обвинява своя доставчик на батерии - Panasonic, за това, че не е реализирала печалба в резултат на слабото производство на достъпния Модел 3.

Перспективите за VW

По-рано този месец VW представи проект за изграждане на завод за вътрешни батерии в Германия заедно с шведския стартъп Northvolt . Стойността на проекта е почти 1 млрд. евро. Капацитетът ще е 10 гигаватчаса. VW планира да вземе окончателно решение по-късно тази година.

VW е избрала LG, Samsung и SK Innovation за доставчици на батерии за Европа заедно с Contemporary Amperex Technology за Китай. По-късно добави SK Innovation като партньор и за Северна Америка, който ще започне доставки от 2022 г.

Огромните инвестиции, необходими за увеличаване на производствения капацитет на батериите, разпалиха спорове, в резултат на което се стигна до съдебно дело - LG Chem подаде иск в САЩ срещу SK Innovation за предполагаеми кражби. SK Innovation отрича да действа незаконно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година

Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт

11 дек 2019, 542 прочитания

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г. 1 "Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял

11 дек 2019, 752 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Prada продължава "без кожа"

Модната къща се присъединява към марките, които се отказаха от използването на животинска кожа

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10