С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
29 май 2019, 10:55, 3032 прочитания

Volkswagen променя плана си за закупуване на батерии за 50 млрд. евро

Германската компания се притяснява от провал на сделката със Samsung SDI

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Volkswagen ще преосмисли своя план за закупуване на батерии за електромобили на стойност 50 млрд. евро (56 млрд. долара) заради опасенията от разпадане на сделката с доставчика Samsung SDI. Това съобщава Bloomberg, като се позовава на източници, запознати с темата.

Преговорите със Samsung


Samsung първоначално се съгласи да достави батерии с общ капацитет от малко над 20 гигаватчаса, достатъчни за захранването на 200 хил. автомобила с капацитет от 100 киловатчаса всеки. По време на преговорите обаче е имало противоречия, които са наложили и забавянето на доставките. Източници на агенцията твърдят, че до момента са договорени доставки за по-малко от 5 гигаватчаса, които са недостатъчни за VW, която се нуждае от 300 гигаватчаса за електромобилите си.

"Samsung продължава да бъде нашият доставчик на акумулаторни батерии за Европа", заявяват от германския производител в изявление, изпратено по имейл. Samsung отказва да коментира темата.

Електрическите модели



Достъпът до огромни количества батерии за задвижване на все по-голям брой електрически превозни средства се очертава като ново бойно поле за световните автомобилни производители в условията на ограничения в капацитета, затруднения при доставките и несигурен достъп до суровини. Производството на батерии, безопасни за използване в автомобили, е по-сложно от технологията, използвана за потребителски електронни устройства като смартфони.

"VW в крайна сметка се нуждае от 300 гигаватчаса годишно захранване на батерии и без големи договори това ще бъде невъзможно", казва Арндт Елингорст, старши управляващ директор и ръководещ световните автомобилни изследвания в Evercore.

VW инвестира над 30 млрд. евро в нова гама от автомобили, захранвани само от батерии, за да конкурира лидера на пазара за електромобили Tesla. Това е и най-големият залог в индустрията с електрически превозни средства на VW.

В същото време Tesla обвинява своя доставчик на батерии - Panasonic, за това, че не е реализирала печалба в резултат на слабото производство на достъпния Модел 3.

Перспективите за VW

По-рано този месец VW представи проект за изграждане на завод за вътрешни батерии в Германия заедно с шведския стартъп Northvolt . Стойността на проекта е почти 1 млрд. евро. Капацитетът ще е 10 гигаватчаса. VW планира да вземе окончателно решение по-късно тази година.

VW е избрала LG, Samsung и SK Innovation за доставчици на батерии за Европа заедно с Contemporary Amperex Technology за Китай. По-късно добави SK Innovation като партньор и за Северна Америка, който ще започне доставки от 2022 г.

Огромните инвестиции, необходими за увеличаване на производствения капацитет на батериите, разпалиха спорове, в резултат на което се стигна до съдебно дело - LG Chem подаде иск в САЩ срещу SK Innovation за предполагаеми кражби. SK Innovation отрича да действа незаконно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 665 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 644 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Prada продължава "без кожа"

Модната къща се присъединява към марките, които се отказаха от използването на животинска кожа

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов