Volkswagen променя плана си за закупуване на батерии за 50 млрд. евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen променя плана си за закупуване на батерии за 50 млрд. евро

FILE PHOTO: Volkswagen's logos are pictured at the 45th Tokyo Motor Show in Tokyo, Japan October 25, 2017. REUTERS/Kim Kyung-Hoon/File Photo GLOBAL BUSINESS WEEK AHEAD SEARCH GLOBAL BUSINESS 30 OCT FOR ALL IMAGES

Volkswagen променя плана си за закупуване на батерии за 50 млрд. евро

Германската компания се притяснява от провал на сделката със Samsung SDI

3420 прочитания

FILE PHOTO: Volkswagen's logos are pictured at the 45th Tokyo Motor Show in Tokyo, Japan October 25, 2017. REUTERS/Kim Kyung-Hoon/File Photo GLOBAL BUSINESS WEEK AHEAD SEARCH GLOBAL BUSINESS 30 OCT FOR ALL IMAGES

© Kim Kyung Hoon


Volkswagen ще преосмисли своя план за закупуване на батерии за електромобили на стойност 50 млрд. евро (56 млрд. долара) заради опасенията от разпадане на сделката с доставчика Samsung SDI. Това съобщава Bloomberg, като се позовава на източници, запознати с темата.

Преговорите със Samsung

Samsung първоначално се съгласи да достави батерии с общ капацитет от малко над 20 гигаватчаса, достатъчни за захранването на 200 хил. автомобила с капацитет от 100 киловатчаса всеки. По време на преговорите обаче е имало противоречия, които са наложили и забавянето на доставките. Източници на агенцията твърдят, че до момента са договорени доставки за по-малко от 5 гигаватчаса, които са недостатъчни за VW, която се нуждае от 300 гигаватчаса за електромобилите си.

"Samsung продължава да бъде нашият доставчик на акумулаторни батерии за Европа", заявяват от германския производител в изявление, изпратено по имейл. Samsung отказва да коментира темата.

Електрическите модели

Достъпът до огромни количества батерии за задвижване на все по-голям брой електрически превозни средства се очертава като ново бойно поле за световните автомобилни производители в условията на ограничения в капацитета, затруднения при доставките и несигурен достъп до суровини. Производството на батерии, безопасни за използване в автомобили, е по-сложно от технологията, използвана за потребителски електронни устройства като смартфони.

"VW в крайна сметка се нуждае от 300 гигаватчаса годишно захранване на батерии и без големи договори това ще бъде невъзможно", казва Арндт Елингорст, старши управляващ директор и ръководещ световните автомобилни изследвания в Evercore.

VW инвестира над 30 млрд. евро в нова гама от автомобили, захранвани само от батерии, за да конкурира лидера на пазара за електромобили Tesla. Това е и най-големият залог в индустрията с електрически превозни средства на VW.

В същото време Tesla обвинява своя доставчик на батерии - Panasonic, за това, че не е реализирала печалба в резултат на слабото производство на достъпния Модел 3.

Перспективите за VW

По-рано този месец VW представи проект за изграждане на завод за вътрешни батерии в Германия заедно с шведския стартъп Northvolt . Стойността на проекта е почти 1 млрд. евро. Капацитетът ще е 10 гигаватчаса. VW планира да вземе окончателно решение по-късно тази година.

VW е избрала LG, Samsung и SK Innovation за доставчици на батерии за Европа заедно с Contemporary Amperex Technology за Китай. По-късно добави SK Innovation като партньор и за Северна Америка, който ще започне доставки от 2022 г.

Огромните инвестиции, необходими за увеличаване на производствения капацитет на батериите, разпалиха спорове, в резултат на което се стигна до съдебно дело - LG Chem подаде иск в САЩ срещу SK Innovation за предполагаеми кражби. SK Innovation отрича да действа незаконно.

Volkswagen ще преосмисли своя план за закупуване на батерии за електромобили на стойност 50 млрд. евро (56 млрд. долара) заради опасенията от разпадане на сделката с доставчика Samsung SDI. Това съобщава Bloomberg, като се позовава на източници, запознати с темата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK