"Кауфланд" откри втори IT център в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Кауфланд" откри втори IT център в България

"Кауфланд" откри втори IT център в България

Заетите разработчици са 110, а до края на 2020 г. броят им ще се удвои

Мара Георгиева
8252 прочитания

© Цветелина Белутова


Kaufland Service IT HUB откри своя втори офис в България. Компанията създава технологични решения за най-голямата европейска група в сектор търговия – Schwarz ("Шварц"), част от която са веригите "Кауфланд" и "Лидл".

От девет до 200

Началото на дейността на Kaufland Service IT HUB в страната е през 2017 г., след като преди това е направена оценка на IT сектора и възможностите на държавите от групата. При старта екипът е от девет софтуерни специалисти, които работят по направленията Mobile Development & SAP Development. През 2018 г. заетите вече са 55, направленията за работа също растат (SAP Basis, Java, SharePoint, BI, CA).

С втория офис разработчиците ще достигнат 110, а до края на 2020 г. броят им ще бъде удвоен, стана ясно при официалното откриване на офиса.

"В България има много талантливи хора, висококвалифицирани специалисти и добра инфраструктура. Тук успяхме да намерим специалисти, от които силно се нуждаем, за да продължим разширяването на нарастващия IT бизнес на групата", обясни избора Роко Геринг, член на управителния съвет на Schwarz IT.

За цял свят

Концепцията на Kaufland Service IT HUB не е на аутсорсинг компания, уточняват от българското дружество. Това е най-големият хъб на Schwarz IT. Фирмата работи по множество общи проекти и софтуерни продукти с колегите си в Германия и разработва технологии, които улесняват както клиентите в над 11 500 хипермаркета на Schwarz на три континента, така и над 400 хил. служители в групата.

"В София поддържаме бизнес на един световен играч с оборот от 100 млрд. евро за 2018 г., като предлагаме иновативни IT продукти и решения, подпомагащи развитието на основната дейност на групата Schwarz – ритейла. Това са услуги и продукти с голяма добавена стойност. Успяваме да сме конкурентоспособни в изключително бързо променяща се бизнес среда", заяви Михаил Петров, изпълнителен директор на "Kaufland Service IT HUB България".

Предизвикателствата към действащата IT компания са свързани с динамиката на IT пазара, бързо развиващите се технологии и нарастващите изисквания на клиентите, стана ясно по време на пресконференцията.

Още един IT център на Schwarz в България

През април 2018 г. другата компания от групата Schwarz - "Лидл", откри в София високотехнологичен IT център за развойна дейност, който отговаря за ключови IT проекти на международната верига. Основната му дейност е разработването на специфични платформи, системи и решения за онлайн търговията като нова и допълваща посока на сегашния стационарен бизнес на "Лидл".

Центърът е част от "Лидл България", но комуникира с централата на групата в Германия. "Лидл" има такива структури и в Германия, Испания и Румъния. Schwarz избра страната ни след надпревара между няколко европейски държави заради успешното присъствие на "Лидл България" в региона, наличието на висококвалифицирани български IT специалисти и динамичното развитие на IT сектора, обясниха при откриването от веригата.

Kaufland Service IT HUB откри своя втори офис в България. Компанията създава технологични решения за най-голямата европейска група в сектор търговия – Schwarz ("Шварц"), част от която са веригите "Кауфланд" и "Лидл".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    crusible avatar :-|
    crusible

    Това е добре!

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "crusible":

    Не просто добре. Това са 100 човека със средна заплата 3000 бруто. Това е потребление, това е и износ. Фактически този ИТ продукт е близо 100% износ с висока добавена стойност. Не знам дали го фактурират, но в подобни центрове за изнесени услуги е бъдещето на Българската икономика!

  • 3
    thedcv avatar :-|
    thedcv

    3000 бруто средна всъщност е ниска оценка.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK