Toyota сключва стратегически сделки в САЩ и Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Toyota сключва стратегически сделки в САЩ и Китай

Японската компания се стреми да запази добри позиции в Северна Америка и да се развива в Китай.

Toyota сключва стратегически сделки в САЩ и Китай

Японската автомобилна компания се опитва да балансира в търговската война между Вашингтон и Пекин

2810 прочитания

Японската компания се стреми да запази добри позиции в Северна Америка и да се развива в Китай.

© Reuters


Бъдещото разрастване на Toyota е улеснено от размразяването на връзките между Китай и Япония, но усложнено от търговските политики на Тръмп. Това кара японската компания да балансира при вземането на инвестиционни решения. През миналия месец Toyota съобщи за две инвестиции в САЩ, които не са големи по размер, но много важни за стратегическото планиране.

След това автопроизводителят обяви, че ще създаде изследователски център за зелени технологии съвместно с китайския Tsinghua University. От Toyota казаха още, че ще осигурят на Foton, дъщерна на държавната автомобилна компания BAIC, технология за горивни клетки за автобуси, съобщава Reuters.

Мотивите

Снабдяването с тези технологии е жест на добра воля към Пекин от Toyota, която иска да продължи да се разраства в Китай, казва изпълнителният директор Акио Тойода.

Обявяването на инвестициите в САЩ пък е стратегия, чрез която се цели да се избегне гневът на американския президент Тръмп, отбелязва Reuters. В свое изявление Тойода признава, че "в световен мащаб трябва да постигнем добър баланс между Китай и САЩ. Трябва да избягваме създаването на врагове".

Анонимен източник описва тази стъпка като "значителен ход за насочване на фокуса към Китай" - пазар, на който Toyota е далеч зад лидерите в индустрията Volkswagen (VW) и General Motors (GM).

Търговската война между Вашингтон и Пекин

Тръмп заплаши да наложи мито от 25% при вноса на автомобили и през миналата седмица за пореден път обяви, че някои от тези превозни средства и части представляват заплаха за националната сигурност. Официално решение за митата ще бъде взето след 6 месеца.

В отговор от Toyota обявиха, че те са "основен резерв за американските потребители, работници и автомобилната индустрия".

Toyota и САЩ

На 14 март Тойода обяви инвестиция от 749 млн. долара в производствени мощности и работни места в САЩ, сделка, която той определя като "съществена" стъпка, преди да опита да се разшири в Китай. При представянето на проекта Тойода подчерта, че сумата е помогнала за увеличаване на петгодишния инвестиционен план от 2017 г. от 10 млрд. на 13 млрд. долара.

В деня след обявяването на инвестицията Тойода обеща на бизнес събитие във Вашингтон, че "без значение в каква посока ще ни води дискусията Toyota няма да напусне Америка".

Toyota и Китай

Toyota държи 14% от американския автомобилен пазар, в Китай изостава от лидерите VW и GM. На японската компания се падат 5.3% от пазара във втората по големина икономика в света. Тя е продала в Китай 1.49 млн. автомобила през миналата година, което е по-малко от половината от резултатите на VW и GM.

Японската компания цели да увеличава продажбите си с 10% всяка година през следващите пет или шест години - приблизително до 3 млн. автомобила годишно до средата на 2020 г., казва анонимен доставчик на части за Toyota.

Преди Китай беше труден пазар за японските компании поради дипломатическите проблеми, породени от спора за островите Сенкаку. Toyota започна плавно да разширява дейността си в Китай от май миналата година, когато беше официалното посещение на китайския премиер Ли Къциян в Япония.

Toyota си постави за цел да увеличи производството си до 120 хил. превозни средства в заводите си в Тиендзин и Гуанджоу. Освен това японската компания разширява дистрибуторската си мража в Китай.

"Ние имаме пълна подкрепа на китайското правителство, но не трябва да го приемаме за даденост и трябва да продължим да полагаме постоянни усилия", казва Тойода.

За разлика от обявените цели на автомобилопроизводителя в САЩ Toyota почти не съобщава за плановете си в Китай.

Бъдещото разрастване на Toyota е улеснено от размразяването на връзките между Китай и Япония, но усложнено от търговските политики на Тръмп. Това кара японската компания да балансира при вземането на инвестиционни решения. През миналия месец Toyota съобщи за две инвестиции в САЩ, които не са големи по размер, но много важни за стратегическото планиране.

След това автопроизводителят обяви, че ще създаде изследователски център за зелени технологии съвместно с китайския Tsinghua University. От Toyota казаха още, че ще осигурят на Foton, дъщерна на държавната автомобилна компания BAIC, технология за горивни клетки за автобуси, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK