С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
2 юни 2019, 12:10, 2419 прочитания

Toyota сключва стратегически сделки в САЩ и Китай

Японската автомобилна компания се опитва да балансира в търговската война между Вашингтон и Пекин

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бъдещото разрастване на Toyota е улеснено от размразяването на връзките между Китай и Япония, но усложнено от търговските политики на Тръмп. Това кара японската компания да балансира при вземането на инвестиционни решения. През миналия месец Toyota съобщи за две инвестиции в САЩ, които не са големи по размер, но много важни за стратегическото планиране.

След това автопроизводителят обяви, че ще създаде изследователски център за зелени технологии съвместно с китайския Tsinghua University. От Toyota казаха още, че ще осигурят на Foton, дъщерна на държавната автомобилна компания BAIC, технология за горивни клетки за автобуси, съобщава Reuters.


Мотивите

Снабдяването с тези технологии е жест на добра воля към Пекин от Toyota, която иска да продължи да се разраства в Китай, казва изпълнителният директор Акио Тойода.

Обявяването на инвестициите в САЩ пък е стратегия, чрез която се цели да се избегне гневът на американския президент Тръмп, отбелязва Reuters. В свое изявление Тойода признава, че "в световен мащаб трябва да постигнем добър баланс между Китай и САЩ. Трябва да избягваме създаването на врагове".



Анонимен източник описва тази стъпка като "значителен ход за насочване на фокуса към Китай" - пазар, на който Toyota е далеч зад лидерите в индустрията Volkswagen (VW) и General Motors (GM).

Търговската война между Вашингтон и Пекин

Тръмп заплаши да наложи мито от 25% при вноса на автомобили и през миналата седмица за пореден път обяви, че някои от тези превозни средства и части представляват заплаха за националната сигурност. Официално решение за митата ще бъде взето след 6 месеца.

В отговор от Toyota обявиха, че те са "основен резерв за американските потребители, работници и автомобилната индустрия".

Toyota и САЩ

На 14 март Тойода обяви инвестиция от 749 млн. долара в производствени мощности и работни места в САЩ, сделка, която той определя като "съществена" стъпка, преди да опита да се разшири в Китай. При представянето на проекта Тойода подчерта, че сумата е помогнала за увеличаване на петгодишния инвестиционен план от 2017 г. от 10 млрд. на 13 млрд. долара.

В деня след обявяването на инвестицията Тойода обеща на бизнес събитие във Вашингтон, че "без значение в каква посока ще ни води дискусията Toyota няма да напусне Америка".


Toyota и Китай

Toyota държи 14% от американския автомобилен пазар, в Китай изостава от лидерите VW и GM. На японската компания се падат 5.3% от пазара във втората по големина икономика в света. Тя е продала в Китай 1.49 млн. автомобила през миналата година, което е по-малко от половината от резултатите на VW и GM.

Японската компания цели да увеличава продажбите си с 10% всяка година през следващите пет или шест години - приблизително до 3 млн. автомобила годишно до средата на 2020 г., казва анонимен доставчик на части за Toyota.

Преди Китай беше труден пазар за японските компании поради дипломатическите проблеми, породени от спора за островите Сенкаку. Toyota започна плавно да разширява дейността си в Китай от май миналата година, когато беше официалното посещение на китайския премиер Ли Къциян в Япония.

Toyota си постави за цел да увеличи производството си до 120 хил. превозни средства в заводите си в Тиендзин и Гуанджоу. Освен това японската компания разширява дистрибуторската си мража в Китай.
"Ние имаме пълна подкрепа на китайското правителство, но не трябва да го приемаме за даденост и трябва да продължим да полагаме постоянни усилия", казва Тойода.

За разлика от обявените цели на автомобилопроизводителя в САЩ Toyota почти не съобщава за плановете си в Китай.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 680 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 650 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Свързаната с Пеевски офшорка, която опита да завладее "Дунарит", не съществува отдавна

Viafot Limited, което по документи от Panama Papers е на адвокат Александър Ангелов, е заличено през ноември 2017 г.

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света