С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 юни 2019, 12:10, 2610 прочитания

Toyota сключва стратегически сделки в САЩ и Китай

Японската автомобилна компания се опитва да балансира в търговската война между Вашингтон и Пекин

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бъдещото разрастване на Toyota е улеснено от размразяването на връзките между Китай и Япония, но усложнено от търговските политики на Тръмп. Това кара японската компания да балансира при вземането на инвестиционни решения. През миналия месец Toyota съобщи за две инвестиции в САЩ, които не са големи по размер, но много важни за стратегическото планиране.

След това автопроизводителят обяви, че ще създаде изследователски център за зелени технологии съвместно с китайския Tsinghua University. От Toyota казаха още, че ще осигурят на Foton, дъщерна на държавната автомобилна компания BAIC, технология за горивни клетки за автобуси, съобщава Reuters.


Мотивите

Снабдяването с тези технологии е жест на добра воля към Пекин от Toyota, която иска да продължи да се разраства в Китай, казва изпълнителният директор Акио Тойода.

Обявяването на инвестициите в САЩ пък е стратегия, чрез която се цели да се избегне гневът на американския президент Тръмп, отбелязва Reuters. В свое изявление Тойода признава, че "в световен мащаб трябва да постигнем добър баланс между Китай и САЩ. Трябва да избягваме създаването на врагове".



Анонимен източник описва тази стъпка като "значителен ход за насочване на фокуса към Китай" - пазар, на който Toyota е далеч зад лидерите в индустрията Volkswagen (VW) и General Motors (GM).

Търговската война между Вашингтон и Пекин

Тръмп заплаши да наложи мито от 25% при вноса на автомобили и през миналата седмица за пореден път обяви, че някои от тези превозни средства и части представляват заплаха за националната сигурност. Официално решение за митата ще бъде взето след 6 месеца.

В отговор от Toyota обявиха, че те са "основен резерв за американските потребители, работници и автомобилната индустрия".

Toyota и САЩ

На 14 март Тойода обяви инвестиция от 749 млн. долара в производствени мощности и работни места в САЩ, сделка, която той определя като "съществена" стъпка, преди да опита да се разшири в Китай. При представянето на проекта Тойода подчерта, че сумата е помогнала за увеличаване на петгодишния инвестиционен план от 2017 г. от 10 млрд. на 13 млрд. долара.

В деня след обявяването на инвестицията Тойода обеща на бизнес събитие във Вашингтон, че "без значение в каква посока ще ни води дискусията Toyota няма да напусне Америка".


Toyota и Китай

Toyota държи 14% от американския автомобилен пазар, в Китай изостава от лидерите VW и GM. На японската компания се падат 5.3% от пазара във втората по големина икономика в света. Тя е продала в Китай 1.49 млн. автомобила през миналата година, което е по-малко от половината от резултатите на VW и GM.

Японската компания цели да увеличава продажбите си с 10% всяка година през следващите пет или шест години - приблизително до 3 млн. автомобила годишно до средата на 2020 г., казва анонимен доставчик на части за Toyota.

Преди Китай беше труден пазар за японските компании поради дипломатическите проблеми, породени от спора за островите Сенкаку. Toyota започна плавно да разширява дейността си в Китай от май миналата година, когато беше официалното посещение на китайския премиер Ли Къциян в Япония.

Toyota си постави за цел да увеличи производството си до 120 хил. превозни средства в заводите си в Тиендзин и Гуанджоу. Освен това японската компания разширява дистрибуторската си мража в Китай.
"Ние имаме пълна подкрепа на китайското правителство, но не трябва да го приемаме за даденост и трябва да продължим да полагаме постоянни усилия", казва Тойода.

За разлика от обявените цели на автомобилопроизводителя в САЩ Toyota почти не съобщава за плановете си в Китай.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Директорът на ING поема управлението на UBS Директорът на ING поема управлението на UBS

Ралф Хамерс ще застане начело на швейцарската инвестиционна банка от есента

23 фев 2020, 789 прочитания

Собственикът на "Девин" ще инвестира 17 млн. евро през тази и следващата година Собственикът на "Девин" ще инвестира 17 млн. евро през тази и следващата година

Средствата са за изграждане на нов логистичен център и смяна на две от производствените линии в завода в гр. Девин

23 фев 2020, 1335 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Свързаната с Пеевски офшорка, която опита да завладее "Дунарит", не съществува отдавна

Viafot Limited, което по документи от Panama Papers е на адвокат Александър Ангелов, е заличено през ноември 2017 г.

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10