С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 юни 2019, 14:05, 2863 прочитания

Amazon ще превърне търговските центрове в свои складове

Това ще помогне на технологичния гигант да извършва по-бързи доставки, но може да промени градската среда в САЩ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като срина финансовите резултати на търговските центрове, Amazon се готви да ги доведе до окончателния им крах. Технологичният гигант на Джеф Безос сега има за цел да ги превърне в свои складове. Това става ясно от доклад, публикуван в Wall Street Journal , който разглежда развитието на компанията в последните години. Той показва, че Amazon продължава да превръща старите молове в свои центрове в североизточната част на щата Охайо.

Близостта е предимство


Тази стратегия е много важна за Amazon, тъй като извежда потребителските усещания до нови граници, твърди Шон Махарадж, който е мениджър в консултантската AArete."Повърхностно погледнато, това изглежда като усилие на компанията да укрепи веригата си за доставки. Но физическото позициониране на ритейл търговеца по-близо до клиентите (както в селските, така и в градските райони) за доставка в рамките на същия или на следващия ден е част от самото ДНК на компанията, "казва Махарадж. "Това е още един пример за иновативния ѝ начин на мислене. Предимствата са в най-различни форми, но най-важното е, че потребителският опит ще достигне ново ниво", добавя той.

Стратегията на Amazon да използва моловете за складове е друг ефективен начин за компанията да се конкурира с физическите гиганти като Walmart или Target, пише Forbes. "След като Walmart се опитва да настигне Amazon по технология, компанията на Безос се опитва да се докосне до физическия ноу-хау, след като локациите могат да се използват за доставки в срок до един ден", казва Ели Финкелщайн, главен изпълнителен директор и съосновател на Constructor.io.
Новата ера на доставките
Последните действия на Walmart показват стремежа ѝ да задмине технологичните гиганти. Американският ритейл търовец оптимизира онлайн търговията си, засилва бизнеса с реклама и предлага различни екстри за потребителите като например гласов асистент за поръчки. Компанията успешно таргетира клиенти и разполага с голяма база данни, която в служи за запомнянето на индивидуални предпочитания на всеки купувач.

"В момента Walmart се хвали с физическото си присъствие и новите възможности в електронната търговия, в която навлиза, a Аmazon усеща, че трябва да наваксва с физически локации", добавя тя.

Изпълнителният директор на Elastic Path Хари Шемко е на същото мнение, но смята решението за временно. "Нормално е да се обърне внимание на тези действия на компанията, която по ирония е голям фактор за неуспеха на много търговци центрове, но те не са нищо повече от едно лесно, бързо и временно решение за интернет гиганта", казва той.



Какво тогава е дългосрочното решение? Според Шемко то се крие в автономните камиони. "В бъдеще веригите за доставки ще се изправят пред проблем, за чието разрешаване складовете няма да са достатъчни. Автономните мини камиони не само ще транспортират продукти, но и ще създадат мрежа от движещи се складове. Това ще е значителна промяна в сферата на доставките.

Във всеки случай стратегията на Amazon е от полза за потребителите, твърди Финкелщайн. "В крайна сметка клиентите нямат много търпение и за тях е важно да са удовлетворени на мига, а наличието на физическо присъствие в близост до тях е от огромно значение за това", казва тя.

Новата американска градска среда

Има обаче един проблем. Местните общности няма да останат особено доволни от решението. Търговските центрове не са само места за купуване на разни неща. Те са и обществени центрове, които са част от традиционния американски начин на живот. Преди всичко е важна функцията им като удобно място за прекарване на свободното време с приятели и съседи през уикендите. Може да се каже, че това е нещо, към което американците имат слабост и с което са свикнали.

Превръщането на търговските центрове в складове ще промени характерната за САЩ среда. И все пак това може да не е толкова страшно, колкото звучи. Според Махарадж Amazon има възможност да използва местните търговски центрове, за да ги превърне във видими за потребителите пространства или центрове за опит и идеи, вместо в складове."Това е нещо, което всички клиенти и акционери очакват от Amazon, тъй като е безспорен лидер в стратегическото мислене във всяка индустрия, до която се докосва.", коментира той. Така че публичният пейзаж на САЩ ще се трансформира, за да се приспособи към новите технологии и потребителските изисквания, но няма да изчезне.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

17 окт 2019, 112 прочитания

"Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност "Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност

Компанията системно е нарушавала задълженията си по оздравителния план и дължи на държавата над 102 млн. лв.

17 окт 2019, 339 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Uber отчете загуба от 1 млрд. долара за първото тримесечие

Приходите се увеличават с 20%, показват данните от първия публичен отчет на компанията

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10