С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 юни 2019, 14:05, 3159 прочитания

Amazon ще превърне търговските центрове в свои складове

Това ще помогне на технологичния гигант да извършва по-бързи доставки, но може да промени градската среда в САЩ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като срина финансовите резултати на търговските центрове, Amazon се готви да ги доведе до окончателния им крах. Технологичният гигант на Джеф Безос сега има за цел да ги превърне в свои складове. Това става ясно от доклад, публикуван в Wall Street Journal , който разглежда развитието на компанията в последните години. Той показва, че Amazon продължава да превръща старите молове в свои центрове в североизточната част на щата Охайо.

Близостта е предимство


Тази стратегия е много важна за Amazon, тъй като извежда потребителските усещания до нови граници, твърди Шон Махарадж, който е мениджър в консултантската AArete."Повърхностно погледнато, това изглежда като усилие на компанията да укрепи веригата си за доставки. Но физическото позициониране на ритейл търговеца по-близо до клиентите (както в селските, така и в градските райони) за доставка в рамките на същия или на следващия ден е част от самото ДНК на компанията, "казва Махарадж. "Това е още един пример за иновативния ѝ начин на мислене. Предимствата са в най-различни форми, но най-важното е, че потребителският опит ще достигне ново ниво", добавя той.

Стратегията на Amazon да използва моловете за складове е друг ефективен начин за компанията да се конкурира с физическите гиганти като Walmart или Target, пише Forbes. "След като Walmart се опитва да настигне Amazon по технология, компанията на Безос се опитва да се докосне до физическия ноу-хау, след като локациите могат да се използват за доставки в срок до един ден", казва Ели Финкелщайн, главен изпълнителен директор и съосновател на Constructor.io.
Новата ера на доставките
Последните действия на Walmart показват стремежа ѝ да задмине технологичните гиганти. Американският ритейл търовец оптимизира онлайн търговията си, засилва бизнеса с реклама и предлага различни екстри за потребителите като например гласов асистент за поръчки. Компанията успешно таргетира клиенти и разполага с голяма база данни, която в служи за запомнянето на индивидуални предпочитания на всеки купувач.

"В момента Walmart се хвали с физическото си присъствие и новите възможности в електронната търговия, в която навлиза, a Аmazon усеща, че трябва да наваксва с физически локации", добавя тя.

Изпълнителният директор на Elastic Path Хари Шемко е на същото мнение, но смята решението за временно. "Нормално е да се обърне внимание на тези действия на компанията, която по ирония е голям фактор за неуспеха на много търговци центрове, но те не са нищо повече от едно лесно, бързо и временно решение за интернет гиганта", казва той.



Какво тогава е дългосрочното решение? Според Шемко то се крие в автономните камиони. "В бъдеще веригите за доставки ще се изправят пред проблем, за чието разрешаване складовете няма да са достатъчни. Автономните мини камиони не само ще транспортират продукти, но и ще създадат мрежа от движещи се складове. Това ще е значителна промяна в сферата на доставките.

Във всеки случай стратегията на Amazon е от полза за потребителите, твърди Финкелщайн. "В крайна сметка клиентите нямат много търпение и за тях е важно да са удовлетворени на мига, а наличието на физическо присъствие в близост до тях е от огромно значение за това", казва тя.

Новата американска градска среда

Има обаче един проблем. Местните общности няма да останат особено доволни от решението. Търговските центрове не са само места за купуване на разни неща. Те са и обществени центрове, които са част от традиционния американски начин на живот. Преди всичко е важна функцията им като удобно място за прекарване на свободното време с приятели и съседи през уикендите. Може да се каже, че това е нещо, към което американците имат слабост и с което са свикнали.

Превръщането на търговските центрове в складове ще промени характерната за САЩ среда. И все пак това може да не е толкова страшно, колкото звучи. Според Махарадж Amazon има възможност да използва местните търговски центрове, за да ги превърне във видими за потребителите пространства или центрове за опит и идеи, вместо в складове."Това е нещо, което всички клиенти и акционери очакват от Amazon, тъй като е безспорен лидер в стратегическото мислене във всяка индустрия, до която се докосва.", коментира той. Така че публичният пейзаж на САЩ ще се трансформира, за да се приспособи към новите технологии и потребителските изисквания, но няма да изчезне.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 991 прочитания

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 593 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Uber отчете загуба от 1 млрд. долара за първото тримесечие

Приходите се увеличават с 20%, показват данните от първия публичен отчет на компанията

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10