Google комбинира всичките си инструменти за планиране на пътувания в един сайт, наречен Trips. Това включва Google Flights, Google Hotels и функции от мобилното приложение Google Trips.
Новината дойде от статия в блога на Google, публикувана от Ричард Холдън - вицепрезидент на продуктовата политика в категория пътувания, пише Inc. Също става ясно, че по сравнително незабележим до този момент начин Google вече превзема сериозен дял от пазара за организиране на международен туризъм и с новата платформа има потенциала да увеличи дела си.
Google твърди, че сайтът Trips е подобен на мобилното приложение Google Trips, което компанията създаде в края на 2016 г. Приложението съставя препоръчителни маршрути на забележителностите, които трябва да бъдат видени от туристите.
Как работи?
Сайтът Trips дава препоръки на потребителите за потенциални пътувания въз основа на "скорошни търсения, запазвания и друга активност". Сайтът показва и предишните пътувания, които се създават автоматично от потвържденията на резервациите, изпратени до профила в Gmail.
Той също така организира на едно място всички резервации, включително и от ресторанти, и запазва проучванията, направени преди пътуването. Единственото условие е потребителят да се логне в своя Google профил. Една от главните критики на платформата идва от ревю на Google Trips на New York Times от 2016 г. - с времето услугата става все по-удобна, но количеството данни, агрегирани за пътуванията и плановете на всеки един потребител, е притеснително.
След резервиране на пътуването, независимо дали чрез Google Trips, сайтът ще събере всичките разписки за резервации, кодовете за потвърждение и цялата информация за пътуването на едно място. В допълнение, сайтът дава информация и за прогнозата за времето в избраната дестинация.
След няколко месеца се очаква всички тези функции да бъдат достъпни и през Google Maps.
Печеливша индустрия
Google притежава няколко предимства пред основните си конкуренти Booking и TripAdvisor - обема и мащаба на данните, идващи от огромния брой потребители, и обширния брой услуги, които Trips събира на едно място.
Туризмът не е първата пазарна сфера, която идва наум, когато човек си мисли за Google, но компанията заема все по-сериозен световен дял и има капацитета да превземе индустрията. Анализ на Skift Research от 2016 г. показва, че туристическият бизнес на Google е оценен на около 100 млрд. долара и съставлява 15% от общите приходи на компанията.
Доклад на World U.N. Tourism Organisation изчислява, че приходите от международния туризъм възлизат на 830 млрд. долара годишно, без да се броят пътуванията в родната страна и бизнес пътуванията.
Google комбинира всичките си инструменти за планиране на пътувания в един сайт, наречен Trips. Това включва Google Flights, Google Hotels и функции от мобилното приложение Google Trips.
Новината дойде от статия в блога на Google, публикувана от Ричард Холдън - вицепрезидент на продуктовата политика в категория пътувания, пише Inc. Също става ясно, че по сравнително незабележим до този момент начин Google вече превзема сериозен дял от пазара за организиране на международен туризъм и с новата платформа има потенциала да увеличи дела си.
3 коментара
Даже се забавиха с подобна инициатива
Много хубаво, всяко нещо, което улеснява пътуванията и ги стимулира, го подкрепям. Колкото повече, толкова повече е принципът ми, когато става дума за пътуване.
след като google спряха Inbox, за да върнат дебилния Gmail, предпочитам да използвам приложения и сайтове на други компании, ограничавайки гугълските такива до минимум, разбирай търсачката и youtube.
Абсолютно не ми харесва идеята за една-компания-всички-услуги, която да използва мащаба си, за да подчинява и пречи на конкуренцията и независимите малки.