С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 3 юни 2019, 16:54, 8395 прочитания

"Олинеза премиум" е глобена с 37 хил. лв. за имитация на опаковка на майонеза "Краси"

Сумата е 0.1% от нетните приходи от продажби на дружеството за финансовата 2018, санкцията е наложена от КЗК

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с 37 086 лв. "Олинеза премиум" за имитация на опаковка на майонеза и постанови незабавно прекратяване на нарушението. Сумата е 0.1% от нетните приходи от продажби на дружеството за финансовата 2018 година. Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – София-област, в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

"Консул" ООД: Сходните елементи са подбрани нарочно


Производството е образувано по искане на "Консул" ООД – Пловдив - производител на майонеза под марката "Краси". Компанията смята, че за своите продукти от 125 и 200 г "Олинеза трапезна" и "Олинеза пушена" конкурентът - "Олинеза премиум" ООД, използва пластмасови кутии с форма, сходна на регистрирани от "Консул" марки и промишлен дизайн.

От пловдивската компания цитират експертиза, която е установила, че при сравнение на пластмасовите опаковки на двете фирми е установен сходен общ доминиращ елемент - триизмерна форма на паралелепипед, а разликата в дребните детайли не променя общото визуално впечатление за еднаквост. От Консул" твърдят, че "Олинеза премиум" е подбрала целенасочено сходни елементи на своите опаковки, което води или би могло да доведе до объркване на продуктите на двете конкурентни фирми. Това нарушава лоялната конкуренция и би могло да доведе до вреди за пловдивското дружество, пише още в сигнала до КЗК.

"Олинеза премиум": Искането е неоснователно



В отговора си до КЗК от "Олинеза премиум" - Костинброд, твърдят, че подаденото от "Консул" искане е напълно неоснователно и недоказано. От компанията подчертават, че и майонеза "Краси", и майонеза "Олинеза" са на пазара в продължения на близо 25 години и за този продължителен период са наложени на пазара и са добре разпознаваеми от потребителите.

Конкурентните продукти следва да се сравняват в цялост, и то по начина, по който потребителите обичайно ги възприемат, а не по отделни техни елементи, при това погледнати от точно определен ъгъл, твърдят от "Олинеза премиум".

Според производителя от Костинброд цялостният външен вид на майонеза "Олинеза" и майонеза "Краси", както и начинът на тяхното предлагане на крайните потребители в търговските обекти "по несъмнен начин изключват възможността за въвеждане на потребителите в заблуждение относно произхода или производителя на продукта".

От "Олинеза премиум" посочват също, че разликите между конкретните продукти "са многобройни и обхващат на практика всички съществени елементи на опаковката", което води до цялостно различно впечатление у информирания потребител.

КЗК: Има нарушение при опаковките от 125 г

КЗК установява, че при сравнение на пластмасовите опаковки от 200 г, предлагани от двете дружества, не е налице такова сходство, което би могло да въведе в заблуждение потребителите. Но при съпоставката на опаковките на "Олинеза премиум" за разфасовка от 125 г и на използваните от "Консул" ООД опаковки от 100 г е налице сходство до степен, която би могла да доведе до заблуда.

"Установените прилики в опаковките на двете конкурентни дружества са за съществени, водещи елементи, каквито са характерното оребряване на използваната от "Консул" ООД кутия, която е и регистрирана като триизмерна марка, както и сходната форма на пластмасовите кутии", констатира антимонополният орган.

Не без значение е и обстоятелството, че близкото позициониране в търговските обекти на два продукта, чийто външен вид е с висока степен на сходство, създава риск от заблуда за потребителя при избора му на дадена стока. Още повече че става въпрос за бързооборотни храни в нисък ценови клас, което според КЗК "създава предпоставка за намаляване бдителността на потребителя и фокусиране на вниманието му са̀мо към някои от характерните елементи на опаковката".

Битката е стара

Битката между двете дружества не е нова. През декември 2017 г. Върховният административен съд потвърди санкция от 253 960 лв. за заблуждаваща реклама на "Олинеза" ЕООД, наложена от Комисията за защита на конкуренцията през 2015 г. Тогава проучването на регулатора започна по искане на "Консул", а поводът бе рекламно послание за "-15%" отстъпка от доставната цена на трапезна майонеза "Олинеза" от 200 грама и препоръчителната й продажна цена от 1.09 лв.

През юли 2015 г. КЗК не откри нарушения във фразата «Най-добрата майонеза» - част от рекламна кампания на "Консул" - Пловдив. Решението на комисията бе, че посланието не нарушава правилата на лоялната конкуренция и не е заблуждаваща реклама. Антимонополният орган се произнесе след искане на "Олинеза" - Костинброд.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд

Фондът за ускоряване и начално финансиране ще трябва да разпредели 35.6 млн. лв. публичен ресурс

23 юли 2019, 434 прочитания

"Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк "Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк

Компанията ще разшири капацитета си за складиране на суровината, която е основна за производството на азотни торове

23 юли 2019, 452 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Търговската война ще свие печалбата на авиокомпаниите

Какви са прогнозите за печалба и разходи

Фандъкова forever

Дори кметът на София да остане на власт, ГЕРБ ще има проблем с мнозинството в общинския съвет

Още едни желаещи да строят небостъргач в София

Група пловдивско-джебелски строителни предприемачи с планове за 90-метрова сграда в "Дружба 2"

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми