Apple спира iTunes

Компанията се насочва към повече поверителност, а САЩ – към регулаторни проверки

Изпълнителният директор на Apple Тим Кук по време на представянето на новия Mac
Изпълнителният директор на Apple Тим Кук по време на представянето на новия Mac    ©  Mason Trinca
Изпълнителният директор на Apple Тим Кук по време на представянето на новия Mac
Изпълнителният директор на Apple Тим Кук по време на представянето на новия Mac    ©  Mason Trinca

Технологичният гигант Apple обяви в понеделник, че ще сложи край на музикалната услуга iTunes, която пусна преди 18 години. Тя ще бъде заменена от няколко отделни приложения за музика, филми и подкасти, пише Reuters. Новината идва от годишната софтуерна конференция WDCC, където Apple обяви още възможност за влизане в сайтове и приложения през потребителски профил към компанията в опит да се позиционира като поверителна алтернатива на Facebook и Google.

Платформата iTunes се появи през 2001 г., като помогна за това да започне по-лесното монетизиране на музиката в дигиталната ера, когато потребителите вече не искаха да си купуват цели албуми, като им даде възможност да си купуват отделни песни. Сега обаче Apple ще се фокусира изцяло върху другото си музикално приложение – стрийминг услугата Apple Music, която се опитва да се конкурира с лидера Spotify и други играчи с нарастваща популярност като Deezer и Google Play Music.

С фокус към поверителността

По време на цялото събитие Apple залагаше на новините с насока поверителност. Компанията ще дава възможност на потребителите си да влизат в трети приложения с Apple акаунт. В момента най-използваните подобни възможности са на Facebook и Google, като Apple активно се позиционира като по-поверителна тяхна алтернатива, която използва в пъти по-малко данни. При Facebook и Google тези данни се използват за насочване на реклами, но след последните години на масови изтичания на информация на практиката се гледа с все по-критично око.

Фирмата също така ще затегне контрола за споделяне на информация с приложения, които използват Bluetooth и интернет връзка, за да отгатнат къде се намира потребителят, дори когато той е изключил функцията за локация.

На събитието Apple представи още нов компютър Mac Pro, насочен към силно нишова аудитория. За това свидетелства преди всичко цената му, която в комплект с монитор започва от 12 хил. долара и може да достигне 35 хил. долара.

В правилния момент – или не точно

Събитието на Apple съвпадна с няколко новини в световните медии, че предстоят регулаторни проверки на нея и други технологични гиганти като Amazon, Facebook и Google, от страна на федералното правителство в САЩ. Това е първият по-сериозен сигнал за стъпки към регулиране на технологичния сектор в страната. Четирите компании заедно с Microsoft са петте най-големи публични компании в света.

Досега те работеха в слабо регулирана обстановка, но през последните години зачестиха случаите на изтичане на информация, довели до дебата дали с практиките си гигантите не задушават конкуренцията не само в САЩ, но и на световно ниво.

Още от Капитал