С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 юни 2019, 12:40, 2430 прочитания

Renault отлага решението за сливане с Fiat Chrylser

Компанията се сблъсква с фрагментираната си собственост и представителство в борда на директорите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бордът на директорите на Renault отложи решението дали да започне сливане с Fiat Chrysler на стойност 33 млрд. евро, пише Financial Times. В случай че сделката все пак се превърне в реалност, новата компания би станала третият по големина производител на автомобили в света. Официалното предложение за сливане от страна на Fiat Chrysler дойде в края на май.

"Бордът на директорите реши да продължи да разглежда с интерес възможността от подобна комбинация, както и да продължи дискусиите по темата, коментираха в официално изявление от Renault. Заседанията ще продължат в сряда."


Сложна сметка

В борда на директорите на Renault влизат и двама представители на японската Nissan, с която от френската фирма са в алианс. Съдбата на този алианс обаче е неясна. Според хора, близо до ситуацията, двамата японски представители в борда най-вероятно няма да участват в евентуално гласуване, за да не застрашат 20-годишния алианс между двете фирми.

Другата трудност пред желаещите сделката в Renault ще бъде френската държава, която продължава да държи 15% от акциите във фирмата. Държавата също има свои представители в борда, които освен всичко друго имат и двойни права за гласуване, което означава, че е почти невъзможно тя да се случи, без да има одобрение от нейна страна. Отново според източници на FT в момента френската държава се опитва да си осигури място и в теоретичния бъдещ борд на директорите, в случай че сливането все пак се случи. Франция иска и глас в избирането на бъдещия изпълнителен директор, ако има такъв.




Проблеми има и с други инвеститори. Френският хедж фонд CIAM, активистки инвеститор в компанията, смята, че предложението на Fiat Chrysler подценява стойността на Renault, особено след като се сметнат и дяловете на фирмата в Nissan и Daimler.

Така решението, изглежда, ще отнеме много по-дълго време, отколкото първоначално се очакваше и от страна на Renault, и от страна на Fiat Chrysler. Фрагментираната собственост на компанията, както и неясната бъдеща посока след ареста на бившия изпълнителен директор Карлос Гон най-вероятно ще се окажат основните причини за забавянето.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ерата на "произведено в Китай" започва да отминава Ерата на "произведено в Китай" започва да отминава

Все повече американски компании напускат Китай и търсят нови страни за производство

22 юли 2019, 272 прочитания

AB InBev продава австралийския си бизнес на японската Asahi за 11.3 млрд. долара AB InBev продава австралийския си бизнес на японската Asahi за 11.3 млрд. долара

Купувачът придобива за трети път активи от AB InBev в историята си

22 юли 2019, 381 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Катастрофата на самолета SuperJet подчертава проблемите на сектора в Русия

Планът на Москва за смекчаване на ефектите от санкциите на Запада чрез създаване на "национални шампиони" се проваля

Фандъкова forever

Дори кметът на София да остане на власт, ГЕРБ ще има проблем с мнозинството в общинския съвет

Зденек Турек: Българската икономика получи своя справедлив дял от глобализацията

Банките са готови за Brexit, смята главният изпълнителен директор на европейското звено на Citibank

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността