Renault отлага решението за сливане с Fiat Chrylser
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Renault отлага решението за сливане с Fiat Chrylser

Renault отлага решението за сливане с Fiat Chrylser

Компанията се сблъсква с фрагментираната си собственост и представителство в борда на директорите

3046 прочитания

© Eric Gaillard


Бордът на директорите на Renault отложи решението дали да започне сливане с Fiat Chrysler на стойност 33 млрд. евро, пише Financial Times. В случай че сделката все пак се превърне в реалност, новата компания би станала третият по големина производител на автомобили в света. Официалното предложение за сливане от страна на Fiat Chrysler дойде в края на май.

"Бордът на директорите реши да продължи да разглежда с интерес възможността от подобна комбинация, както и да продължи дискусиите по темата, коментираха в официално изявление от Renault. Заседанията ще продължат в сряда."

Сложна сметка

В борда на директорите на Renault влизат и двама представители на японската Nissan, с която от френската фирма са в алианс. Съдбата на този алианс обаче е неясна. Според хора, близо до ситуацията, двамата японски представители в борда най-вероятно няма да участват в евентуално гласуване, за да не застрашат 20-годишния алианс между двете фирми.

Другата трудност пред желаещите сделката в Renault ще бъде френската държава, която продължава да държи 15% от акциите във фирмата. Държавата също има свои представители в борда, които освен всичко друго имат и двойни права за гласуване, което означава, че е почти невъзможно тя да се случи, без да има одобрение от нейна страна. Отново според източници на FT в момента френската държава се опитва да си осигури място и в теоретичния бъдещ борд на директорите, в случай че сливането все пак се случи. Франция иска и глас в избирането на бъдещия изпълнителен директор, ако има такъв.

Проблеми има и с други инвеститори. Френският хедж фонд CIAM, активистки инвеститор в компанията, смята, че предложението на Fiat Chrysler подценява стойността на Renault, особено след като се сметнат и дяловете на фирмата в Nissan и Daimler.

Така решението, изглежда, ще отнеме много по-дълго време, отколкото първоначално се очакваше и от страна на Renault, и от страна на Fiat Chrysler. Фрагментираната собственост на компанията, както и неясната бъдеща посока след ареста на бившия изпълнителен директор Карлос Гон най-вероятно ще се окажат основните причини за забавянето.

Бордът на директорите на Renault отложи решението дали да започне сливане с Fiat Chrysler на стойност 33 млрд. евро, пише Financial Times. В случай че сделката все пак се превърне в реалност, новата компания би станала третият по големина производител на автомобили в света. Официалното предложение за сливане от страна на Fiat Chrysler дойде в края на май.

"Бордът на директорите реши да продължи да разглежда с интерес възможността от подобна комбинация, както и да продължи дискусиите по темата, коментираха в официално изявление от Renault. Заседанията ще продължат в сряда."


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK