Британските финтех компании се насочват към традиционните банкови клиенти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Британските финтех компании се насочват към традиционните банкови клиенти

Revolut

Британските финтех компании се насочват към традиционните банкови клиенти

Monzo, Starling и Revolut се стремят да разширят базата си от потребители

4096 прочитания

Revolut

© Revolut


Британските финтех компании се стремят към разширяване на клиентелата от млади хора, живеещи в големите градове, към по-възрастни клиенти и хора, които са жертви на затворени банкови клонове из цялата страна, съобщава Financial Times.

През последните месеци Monzo и Starling дадоха възможност на клиентите в цяла Великобритания да правят парични депозити, а Revolut опрости клиентските си договори, за да ги направи по-достъпни.

Monzo разширява клиентелата си

Миналата седмица Monzo направи презентации пред потенциални клиенти в Манчестър, като покани участниците да коментират пречките пред банкирането. Около една трета от клиентите на компанията, които са около 2 млн., живеят в Лондон, а само 5% от тях са на възраст над 60 години.

Дигиталната банка заяви, че иска да се обърне към по-широк кръг клиенти, включвайки и тези, които са уязвими откъм финансови затруднения.

"Искаме да решаваме проблемите и на други хора, не само на 25-годишните, живеещи в Лондон. Независимо дали си възрастен човек, живеещ в провинцията, някой, който страда от психическо заболяване, или си бездомен, притежаването на банкова сметка, която можеш да управляваш, е съществена част от ежедневието", заяви говорителят на компанията.

Онлайн базираните банки виждат възможност за развитие с оглед картината на намаляващите физически клонове на традиционните банки. Обединеното кралство е загубило повече от половината си клонове през последните 30 години, а редица градове остават без голяма банка заради затваряне на клонове.

Revolut обслужва над 4 млн. клиенти
Мonzo има около 2 млн. клиенти
Starling обслужва над 400 хил. души

Въпреки тенденцията за преминаване към онлайн банкиране и безконтактно плащане голяма част от хората продължават да бъдат зависими от плащането в брой. Поради тази причини от Monzo експериментират с търсенето на повече физически контакт с клиентите си.

Сътрудничество

През ноември миналата година Starling обяви партньорство с Пощенската служба на Великобритания, което позволи на клиентите да внасят пари в брой през над 11 хил. пощенски офиса. Компанията обяви, че за последния месец са депозирани 8 млн. паунда чрез над 25 хил. транзакции.

Monzo си партнира с PayPoint, система за плащане на сметки, намираща се в над 30 хил. магазина в страната, позволявайки на клиентите да депозират пари чрез нея.

Улесняване на клиента

Revolut представи наскоро новия си клиентски договор, в който езикът е значително опростен и лишен от правни термини, като целта на компанията е да улесни разбирането на клиентите за условията.

"Очевидно има някои пропуски на пазара и не е съвсем ясно как ще бъдат преодолени. Постоянно работим върху нови подходи за ангажиране на съществуващите и привличането на нови клиенти.", каза Том Хамбърт от Revolut.

Според Алесандро Тахами, управляващ партньор в консултантска компания за цифрово банкиране Pacemakers, сделките с организации като пощенската служба вероятно ще станат нова норма за дигиталните банки. Той е на мнение, че сегашният модел на онлайн банкиране, където трябва да се отвари сайтът, за да се управляват сметките, ще трябва да се обърне до известна степен.

"По-възрастните клиенти, както и тези, които не са компютърно грамотни, ще трябва да имат възможност да решат проблемите си лице в лице с някого."

Британските финтех компании се стремят към разширяване на клиентелата от млади хора, живеещи в големите градове, към по-възрастни клиенти и хора, които са жертви на затворени банкови клонове из цялата страна, съобщава Financial Times.

През последните месеци Monzo и Starling дадоха възможност на клиентите в цяла Великобритания да правят парични депозити, а Revolut опрости клиентските си договори, за да ги направи по-достъпни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK