С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 юни 2019, 11:50, 3640 прочитания

Британските финтех компании се насочват към традиционните банкови клиенти

Monzo, Starling и Revolut се стремят да разширят базата си от потребители

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Британските финтех компании се стремят към разширяване на клиентелата от млади хора, живеещи в големите градове, към по-възрастни клиенти и хора, които са жертви на затворени банкови клонове из цялата страна, съобщава Financial Times.

През последните месеци Monzo и Starling дадоха възможност на клиентите в цяла Великобритания да правят парични депозити, а Revolut опрости клиентските си договори, за да ги направи по-достъпни.


Monzo разширява клиентелата си

Миналата седмица Monzo направи презентации пред потенциални клиенти в Манчестър, като покани участниците да коментират пречките пред банкирането. Около една трета от клиентите на компанията, които са около 2 млн., живеят в Лондон, а само 5% от тях са на възраст над 60 години.

Дигиталната банка заяви, че иска да се обърне към по-широк кръг клиенти, включвайки и тези, които са уязвими откъм финансови затруднения.



"Искаме да решаваме проблемите и на други хора, не само на 25-годишните, живеещи в Лондон. Независимо дали си възрастен човек, живеещ в провинцията, някой, който страда от психическо заболяване, или си бездомен, притежаването на банкова сметка, която можеш да управляваш, е съществена част от ежедневието", заяви говорителят на компанията.

Онлайн базираните банки виждат възможност за развитие с оглед картината на намаляващите физически клонове на традиционните банки. Обединеното кралство е загубило повече от половината си клонове през последните 30 години, а редица градове остават без голяма банка заради затваряне на клонове.
Revolut обслужва над 4 млн. клиенти
Мonzo има около 2 млн. клиенти
Starling обслужва над 400 хил. души

Въпреки тенденцията за преминаване към онлайн банкиране и безконтактно плащане голяма част от хората продължават да бъдат зависими от плащането в брой. Поради тази причини от Monzo експериментират с търсенето на повече физически контакт с клиентите си.

Сътрудничество

През ноември миналата година Starling обяви партньорство с Пощенската служба на Великобритания, което позволи на клиентите да внасят пари в брой през над 11 хил. пощенски офиса. Компанията обяви, че за последния месец са депозирани 8 млн. паунда чрез над 25 хил. транзакции.

Monzo си партнира с PayPoint, система за плащане на сметки, намираща се в над 30 хил. магазина в страната, позволявайки на клиентите да депозират пари чрез нея.

Улесняване на клиента

Revolut представи наскоро новия си клиентски договор, в който езикът е значително опростен и лишен от правни термини, като целта на компанията е да улесни разбирането на клиентите за условията.

"Очевидно има някои пропуски на пазара и не е съвсем ясно как ще бъдат преодолени. Постоянно работим върху нови подходи за ангажиране на съществуващите и привличането на нови клиенти.", каза Том Хамбърт от Revolut.

Според Алесандро Тахами, управляващ партньор в консултантска компания за цифрово банкиране Pacemakers, сделките с организации като пощенската служба вероятно ще станат нова норма за дигиталните банки. Той е на мнение, че сегашният модел на онлайн банкиране, където трябва да се отвари сайтът, за да се управляват сметките, ще трябва да се обърне до известна степен.
"По-възрастните клиенти, както и тези, които не са компютърно грамотни, ще трябва да имат възможност да решат проблемите си лице в лице с някого."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Директорът на ING поема управлението на UBS Директорът на ING поема управлението на UBS

Ралф Хамерс ще застане начело на швейцарската инвестиционна банка от есента

23 фев 2020, 364 прочитания

Собственикът на "Девин" ще инвестира 17 млн. евро през тази и следващата година Собственикът на "Девин" ще инвестира 17 млн. евро през тази и следващата година

Средствата са за изграждане на нов логистичен център и смяна на две от производствените линии в завода в гр. Девин

23 фев 2020, 671 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Google се разраства в облачния бизнес с придобиване за 2.6 млрд. долара

Компанията майка Alphabet купува Looker Data Sciences

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10