Aldi навлиза на трудния китайски пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Aldi навлиза на трудния китайски пазар

Shutterstock

Aldi навлиза на трудния китайски пазар

Към откриването на обекти на веригата супермаркети в Шанхай има голям интерес, но дългосрочният растеж в страната остава предизвикателство

3893 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Германските супермаркети Aldi са поредната европейска верига, която ще отвори магазини в Китай. Това ще е предизвикателство за компанията, тъй като традиционно чуждестранните оператори изпитват трудности на китайския пазар, който е силно фрагментиран, съобщава Financial Times.

Добро начало

Към откриването на двата обекта на веригата в Шанхай имаше голям интерес. В продажба там бяха пуснати европейски вина и бира от собствените марки на компанията наред с още местни продукти. "Дойдохме да пазаруваме тук заради германските продукти и евтината бира", каза един от първите клиенти на Aldi в Китай Джоу Юхуа.

Чуждестранните супермаркети често срещат трудности в бързоразвиващия се хранителен сектор на Китай. Британската верига Tesco и испанската Dia се отказаха от операции в страната, докато германската Metro търси купувач за своя бизнес в Китай. Най-голямата верига супермаркети в света – Walmart, както и френската Carrefour все още се борят за по-голям дял от пазара.

Трудностите

Европейските компании са възпрепятствани от отдалеченото взимане на решения и трудностите при адаптирането към предпочитанията на китайските купувачи, които за разлика от европейците предпочитат да пазаруват често и в по-малки обеми. "Китайският пазар се променя с по-бързи темпове от западните пазари, а чуждестранните вериги често не са в добра позиция да се адаптират", коментира анализаторът в консултантската компания OC&C Джак Чуанг.

Aldi управлява услугата за доставка на хранителни стоки на гиганта за електронна търговия Alibaba чрез платформата Tmall от 2017 г. насам. "Нашият опит в електронната търговия ни даде чудесна основа за разбирането на потребителското поведение на китайските клиенти", заяви представител на германската компания.

Клиентите в магазините на Aldi в Китай могат да сканират баркодовете на продуктите със своите телефони и да платят за тях чрез приложение. Доставката до дома се предлага в рамките на 3 километра от магазина.

Бизнес моделът на Aldi за увеличаване на маржовете на печалбата чрез продажбата на продукти от собствените марки на веригата ще бъде изправен пред предизвикателства в Китай, където клиентите предпочитат да купуват продукти на отделни марки.

Разширяване към нови пазари

Германската верига, която управлява над 10 хил. магазина в 11 страни по света, наскоро навлезе и на италианския пазар. Компанията разширява дейността си и в Австралия, а също така миналата година инвестира и 3.4 млрд. долара в американските си операции. Целта е да бъдат отворени нови магазини в САЩ, чийто брой трябва да достигне 2500 през 2022 г.

Германските супермаркети Aldi са поредната европейска верига, която ще отвори магазини в Китай. Това ще е предизвикателство за компанията, тъй като традиционно чуждестранните оператори изпитват трудности на китайския пазар, който е силно фрагментиран, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK