С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 юни 2019, 10:27, 2154 прочитания

Aldi навлиза на трудния китайски пазар

Към откриването на обекти на веригата супермаркети в Шанхай има голям интерес, но дългосрочният растеж в страната остава предизвикателство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германските супермаркети Aldi са поредната европейска верига, която ще отвори магазини в Китай. Това ще е предизвикателство за компанията, тъй като традиционно чуждестранните оператори изпитват трудности на китайския пазар, който е силно фрагментиран, съобщава Financial Times.

Добро начало


Към откриването на двата обекта на веригата в Шанхай имаше голям интерес. В продажба там бяха пуснати европейски вина и бира от собствените марки на компанията наред с още местни продукти. "Дойдохме да пазаруваме тук заради германските продукти и евтината бира", каза един от първите клиенти на Aldi в Китай Джоу Юхуа.

Чуждестранните супермаркети често срещат трудности в бързоразвиващия се хранителен сектор на Китай. Британската верига Tesco и испанската Dia се отказаха от операции в страната, докато германската Metro търси купувач за своя бизнес в Китай. Най-голямата верига супермаркети в света – Walmart, както и френската Carrefour все още се борят за по-голям дял от пазара.

Трудностите



Европейските компании са възпрепятствани от отдалеченото взимане на решения и трудностите при адаптирането към предпочитанията на китайските купувачи, които за разлика от европейците предпочитат да пазаруват често и в по-малки обеми. "Китайският пазар се променя с по-бързи темпове от западните пазари, а чуждестранните вериги често не са в добра позиция да се адаптират", коментира анализаторът в консултантската компания OC&C Джак Чуанг.

Aldi управлява услугата за доставка на хранителни стоки на гиганта за електронна търговия Alibaba чрез платформата Tmall от 2017 г. насам. "Нашият опит в електронната търговия ни даде чудесна основа за разбирането на потребителското поведение на китайските клиенти", заяви представител на германската компания.

Клиентите в магазините на Aldi в Китай могат да сканират баркодовете на продуктите със своите телефони и да платят за тях чрез приложение. Доставката до дома се предлага в рамките на 3 километра от магазина.

Бизнес моделът на Aldi за увеличаване на маржовете на печалбата чрез продажбата на продукти от собствените марки на веригата ще бъде изправен пред предизвикателства в Китай, където клиентите предпочитат да купуват продукти на отделни марки.

Разширяване към нови пазари

Германската верига, която управлява над 10 хил. магазина в 11 страни по света, наскоро навлезе и на италианския пазар. Компанията разширява дейността си и в Австралия, а също така миналата година инвестира и 3.4 млрд. долара в американските си операции. Целта е да бъдат отворени нови магазини в САЩ, чийто брой трябва да достигне 2500 през 2022 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1233 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1142 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Могат ли Renault и Fiat Chrysler все пак да стигнат до сливане

Nissan иска намаляване на дeла на Renault в японската компания, което би развързало донякъде възела

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата