С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 юни 2019, 10:27, 1713 прочитания

Aldi навлиза на трудния китайски пазар

Към откриването на обекти на веригата супермаркети в Шанхай има голям интерес, но дългосрочният растеж в страната остава предизвикателство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германските супермаркети Aldi са поредната европейска верига, която ще отвори магазини в Китай. Това ще е предизвикателство за компанията, тъй като традиционно чуждестранните оператори изпитват трудности на китайския пазар, който е силно фрагментиран, съобщава Financial Times.

Добро начало


Към откриването на двата обекта на веригата в Шанхай имаше голям интерес. В продажба там бяха пуснати европейски вина и бира от собствените марки на компанията наред с още местни продукти. "Дойдохме да пазаруваме тук заради германските продукти и евтината бира", каза един от първите клиенти на Aldi в Китай Джоу Юхуа.

Чуждестранните супермаркети често срещат трудности в бързоразвиващия се хранителен сектор на Китай. Британската верига Tesco и испанската Dia се отказаха от операции в страната, докато германската Metro търси купувач за своя бизнес в Китай. Най-голямата верига супермаркети в света – Walmart, както и френската Carrefour все още се борят за по-голям дял от пазара.

Трудностите



Европейските компании са възпрепятствани от отдалеченото взимане на решения и трудностите при адаптирането към предпочитанията на китайските купувачи, които за разлика от европейците предпочитат да пазаруват често и в по-малки обеми. "Китайският пазар се променя с по-бързи темпове от западните пазари, а чуждестранните вериги често не са в добра позиция да се адаптират", коментира анализаторът в консултантската компания OC&C Джак Чуанг.

Aldi управлява услугата за доставка на хранителни стоки на гиганта за електронна търговия Alibaba чрез платформата Tmall от 2017 г. насам. "Нашият опит в електронната търговия ни даде чудесна основа за разбирането на потребителското поведение на китайските клиенти", заяви представител на германската компания.

Клиентите в магазините на Aldi в Китай могат да сканират баркодовете на продуктите със своите телефони и да платят за тях чрез приложение. Доставката до дома се предлага в рамките на 3 километра от магазина.

Бизнес моделът на Aldi за увеличаване на маржовете на печалбата чрез продажбата на продукти от собствените марки на веригата ще бъде изправен пред предизвикателства в Китай, където клиентите предпочитат да купуват продукти на отделни марки.

Разширяване към нови пазари

Германската верига, която управлява над 10 хил. магазина в 11 страни по света, наскоро навлезе и на италианския пазар. Компанията разширява дейността си и в Австралия, а също така миналата година инвестира и 3.4 млрд. долара в американските си операции. Целта е да бъдат отворени нови магазини в САЩ, чийто брой трябва да достигне 2500 през 2022 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Софийска вода" планира над 46 млн. лв. инвестиции за 2019 г. "Софийска вода" планира над 46 млн. лв. инвестиции за 2019 г.

Компанията цели намаляване на загубите на вода до 38.7% до 2021 г.

25 юни 2019, 433 прочитания

Собственици на фитнес зали видяха риск от създаване на монопол в бранша 1 Собственици на фитнес зали видяха риск от създаване на монопол в бранша

Компанията зад картите MultiSport вече има верига от свои собствени спортни обекти

25 юни 2019, 980 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Могат ли Renault и Fiat Chrysler все пак да стигнат до сливане

Nissan иска намаляване на дeла на Renault в японската компания, което би развързало донякъде възела

Ръст, но все по-бавен

Глобалните инвестиции в реклама се забавят, докато пазарът в България продължава нараства

Поизтънелите възглавници на банките

Показателите за капиталова адекватност се понижават заради ръста в кредитирането, раздаваните дивиденти и нови регулации

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

20 въпроса: Петя Кокудева

Скоро ще се появи първата й пътешественическа книга - "Поздрави от синята палатка"

Ново място: Cup & Roll 2

Ресторантът потвърждава, че софийската публика най-сетне има засилено любопитство към корейската кухня