Как компаниите се справят с изменението на климата
Предприетите действия варират от пълно отричане на проблема, през неохотно ангажиране до смели амбиции
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Тази година 16-годишната природозащитничка от Швеция Грета Турнберг се обърна към световния елит на Икономическия форум в Давос с призива да се положат повече усилия за справяне с климатичните промени и за ограничаване на глобалното затопляне до 1.5 градуса по Целзий в сравнение с нивата от прединдустриалната епоха. Тя не беше единствената – централни банкери, акционери, клиенти и служители призовават компаниите да предприемат по-мащабни действия в тази насока, пише The Economist. В някои офиси този призив бива игнориран, но към днешна дата 210 компании, които общо струват над 6 трлн. долара, са се ангажирали да намалят въглеродния си отпечатък в съответствие с целите на Парижкото споразумение за климата. Сред тях са автомобилни производители като Renault и лидерът при храните Mars.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Стига сте хвърляли вината в добивните компании. Те не са виновни, че стоката им се търси. И да спрат да произвеждат, положението пак ще си е същото - ще ги заменят други. Цената трябва да я плащат потребителите на енергия, а не тези, които я добиват.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.