Могат ли Renault и Fiat Chrysler все пак да стигнат до сливане
21 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Могат ли Renault и Fiat Chrysler все пак да стигнат до сливане

Настоящият изпълнителен директор на Renault Жан-Доминик Сенар

Могат ли Renault и Fiat Chrysler все пак да стигнат до сливане

Nissan иска намаляване на дeла на Renault в японската компания, което би развързало донякъде възела

2585 прочитания

Настоящият изпълнителен директор на Renault Жан-Доминик Сенар

© Reuters


Драмата около потенциалното сливане на Renault и Fiat Chrysler продължава. След като в рамките на две седмици Fiat Chrysler предложи сливане на обща стойност 33 млрд. евро, Renault отложи отговора си и в последствие италианско-американската компания се отказа от предложението си, сега сливането отново е на дневен ред, пише Reuters.

Причината е в промени в бизнес алианса между Renault и Nissan. В момента Renault държи 43.4% от Nissan, но от японската фирма искат този дял да бъде намален, а в замяна представителите на Nissan в Renault ще подкрепят сливането между Renault и Fiat Chrysler.

Уравнението във френската компания е сложно не само заради участието на Nissan, но и заради 15-процентовия дял на френската държава. Според последните изявления на представителите на държавата тя е против сливането, защото няма яснота как то ще се отрази именно на отношенията с Nissan.

Развод по френски

Renault има проблем и с подетата реформа от страна на Nissan за промени във вътрешното управления на японската компания. Според източниците на Reuters френският производител иска да има по-голяма власт при взимането на решения. От Nissan обаче не са съгласни с това искане на Renault.

Двете компании са в алианс от 20 години, но връзката между фирмите е под въпрос, откакто бившият президент на Renault и Nissan Карлос Гон беше арестуван през ноември. Гон беше на практика най-голямата връзка между двете компании, както и с третата фирма в алианса – Mitsubishi.

Възможна ли е все пак сделка

Дали сделката между Fiat Chrysler и Renault все пак може да се случи е отворен въпрос, в който са намесени прекалено много корпоративни въпроси, както и държавни – френската държава реагира остро на всякакви предложения за промени в Renault. Франция държи 15% от акциите в компанията, което я прави най-големият единичен акционер във фирмата.

Именно френската държава блокира първата оферта за сливане. Причините бяха две – липсата на съгласие между профсъюзите, както и желание за повече време, така че да се достигне до споразумение и с Nissan. Официалната позиция на Nissan е, че при гласуването на предложение за сливане на Renault с Fiat Chrysler, представителите на компанията няма да го подкрепят.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK