С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 юни 2019, 12:17, 1412 прочитания

Могат ли Renault и Fiat Chrysler все пак да стигнат до сливане

Nissan иска намаляване на дeла на Renault в японската компания, което би развързало донякъде възела

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Драмата около потенциалното сливане на Renault и Fiat Chrysler продължава. След като в рамките на две седмици Fiat Chrysler предложи сливане на обща стойност 33 млрд. евро, Renault отложи отговора си и в последствие италианско-американската компания се отказа от предложението си, сега сливането отново е на дневен ред, пише Reuters.

Причината е в промени в бизнес алианса между Renault и Nissan. В момента Renault държи 43.4% от Nissan, но от японската фирма искат този дял да бъде намален, а в замяна представителите на Nissan в Renault ще подкрепят сливането между Renault и Fiat Chrysler.


Уравнението във френската компания е сложно не само заради участието на Nissan, но и заради 15-процентовия дял на френската държава. Според последните изявления на представителите на държавата тя е против сливането, защото няма яснота как то ще се отрази именно на отношенията с Nissan.

Развод по френски

Renault има проблем и с подетата реформа от страна на Nissan за промени във вътрешното управления на японската компания. Според източниците на Reuters френският производител иска да има по-голяма власт при взимането на решения. От Nissan обаче не са съгласни с това искане на Renault.



Двете компании са в алианс от 20 години, но връзката между фирмите е под въпрос, откакто бившият президент на Renault и Nissan Карлос Гон беше арестуван през ноември. Гон беше на практика най-голямата връзка между двете компании, както и с третата фирма в алианса – Mitsubishi.


Възможна ли е все пак сделка

Дали сделката между Fiat Chrysler и Renault все пак може да се случи е отворен въпрос, в който са намесени прекалено много корпоративни въпроси, както и държавни – френската държава реагира остро на всякакви предложения за промени в Renault. Франция държи 15% от акциите в компанията, което я прави най-големият единичен акционер във фирмата.

Именно френската държава блокира първата оферта за сливане. Причините бяха две – липсата на съгласие между профсъюзите, както и желание за повече време, така че да се достигне до споразумение и с Nissan.
Официалната позиция на Nissan е, че при гласуването на предложение за сливане на Renault с Fiat Chrysler, представителите на компанията няма да го подкрепят.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Fiat Chrysler Nissan Renault

Прочетете и това

Приходите на всички компании в България през 2018 г. нарастват до 360 млрд. лв. Приходите на всички компании в България през 2018 г. нарастват до 360 млрд. лв.

По данни на НАП печалбата на дружествата се увеличава с 2.7%. Класацията на "Капитал" на най-големите компании също показва силен ръст в оборотите с 9%, но по-слаби печалби

16 юни 2019, 1231 прочитания

Как компаниите се справят с изменението на климата Как компаниите се справят с изменението на климата

Предприетите действия варират от пълно отричане на проблема, през неохотно ангажиране до смели амбиции

16 юни 2019, 684 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китайската Fosun преговаря да купи туроператорския бизнес на Thomas Cook

През май акциите на британската компания се сринаха и тя започна да мисли как да стабилизира финансовото си положение

Как се режат рогата на "Биволъ"

Под патронажа на прокуратурата тече координирана институционална и медийна атака срещу журналистите Атанас Чобанов и Асен Йорданов

А1 и НАП: Развален телефон за 80 млн. лв.

Приходната агенция и мобилният оператор са в данъчен спор от далечната 2012 г., a засега резултатът е в полза на данъчните

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото