С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 юни 2019, 12:17, 1874 прочитания

Могат ли Renault и Fiat Chrysler все пак да стигнат до сливане

Nissan иска намаляване на дeла на Renault в японската компания, което би развързало донякъде възела

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Драмата около потенциалното сливане на Renault и Fiat Chrysler продължава. След като в рамките на две седмици Fiat Chrysler предложи сливане на обща стойност 33 млрд. евро, Renault отложи отговора си и в последствие италианско-американската компания се отказа от предложението си, сега сливането отново е на дневен ред, пише Reuters.

Причината е в промени в бизнес алианса между Renault и Nissan. В момента Renault държи 43.4% от Nissan, но от японската фирма искат този дял да бъде намален, а в замяна представителите на Nissan в Renault ще подкрепят сливането между Renault и Fiat Chrysler.


Уравнението във френската компания е сложно не само заради участието на Nissan, но и заради 15-процентовия дял на френската държава. Според последните изявления на представителите на държавата тя е против сливането, защото няма яснота как то ще се отрази именно на отношенията с Nissan.

Развод по френски

Renault има проблем и с подетата реформа от страна на Nissan за промени във вътрешното управления на японската компания. Според източниците на Reuters френският производител иска да има по-голяма власт при взимането на решения. От Nissan обаче не са съгласни с това искане на Renault.



Двете компании са в алианс от 20 години, но връзката между фирмите е под въпрос, откакто бившият президент на Renault и Nissan Карлос Гон беше арестуван през ноември. Гон беше на практика най-голямата връзка между двете компании, както и с третата фирма в алианса – Mitsubishi.


Възможна ли е все пак сделка

Дали сделката между Fiat Chrysler и Renault все пак може да се случи е отворен въпрос, в който са намесени прекалено много корпоративни въпроси, както и държавни – френската държава реагира остро на всякакви предложения за промени в Renault. Франция държи 15% от акциите в компанията, което я прави най-големият единичен акционер във фирмата.

Именно френската държава блокира първата оферта за сливане. Причините бяха две – липсата на съгласие между профсъюзите, както и желание за повече време, така че да се достигне до споразумение и с Nissan.
Официалната позиция на Nissan е, че при гласуването на предложение за сливане на Renault с Fiat Chrysler, представителите на компанията няма да го подкрепят.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Fiat Chrysler Nissan Renault

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 453 прочитания

"Филкаб" предлага на клиента всичко в сферата на енергетиката и индустрията "Филкаб" предлага на клиента всичко в сферата на енергетиката и индустрията

В следващите пет години продажбите на фирмена продукция все повече ще се дигитализират

20 сеп 2019, 789 прочитания

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 9099 прочитания

20 сеп 2019, 4866 прочитания

20 сеп 2019, 2626 прочитания

20 сеп 2019, 1826 прочитания

20 сеп 2019, 1818 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китайската Fosun преговаря да купи туроператорския бизнес на Thomas Cook

През май акциите на британската компания се сринаха и тя започна да мисли как да стабилизира финансовото си положение

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант