Salesforce купува аналитичната Tableau Software за 15.7 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Salesforce купува аналитичната Tableau Software за 15.7 млрд. долара

Марк Беньоф, изпълнителен директор на Salesforce

Salesforce купува аналитичната Tableau Software за 15.7 млрд. долара

Компанията за облачни услуги отново се връща към разширението чрез придобивания

Йоан Запрянов
3117 прочитания

Марк Беньоф, изпълнителен директор на Salesforce

© Reuters


Американската компания за облачни услуги и софтуер Salesforce ще купи фирмата за анализ на данни Tableau Software в сделка на стойност 15.7 млрд. долара, пише Financial Times. Новата придобивка ще помогне на Salesforce в борбата за по-голям пазарен дял в анализаторските инструменти и облачни услуги сред корпоративните клиенти, където фирмата е в конкуренция с гиганти като Oracle, Microsoft, Amazon и други. В момента Salesforce е един от лидерите на пазара по отношение на управление и анализиране на данни – индустрия, която вече се оценява на близо 2 трлн. долара.

Tableau от своя страна е компания, създадена от студенти в Станфорд, и в момента има над 86 хил. клиенти, сред които и гиганти като телекома Verizon, авиокомпанията Southwest и стрийминг услугата Netflix. Продуктите на компанията позволяват на организациите да визуализират големите данни под формата на таблици, графики, карти и други, без да се налага писането на софтуерен код.

Salesforce коментира, че очаква сделката да увеличи приходите на фирмата за фискалната 2020 г. с 400 млн. долара. Миналата година Tableau обяви приходи от 1.2 млрд. долара, но и загуба от 77 млн. долара.

От по-големите риби

Salesforce разчита на бизнес модел на масово придобиване на по-малки компании, за да разшири "отпечатъка" си на пазара. От 2006 г. досега фирмата е придобила над 50 софтуерни компании. През 2016 г. компанията се опита да закупи социалната мрежа Twitter с цел не само да я развие, но и да използва огромния трафик на фирмата, за да запълни собствения си глад за повече информация. До сделка все пак не се стигна, а изпълнителният директор Марк Беньоф в свои интервюта коментира, че се оглежда за голяма фирма, която да придобие.

Tableau е до някаква степен такава компания. "Tableau помага на хората да видят и разберат данните, а Salesforce помага на компаниите да разберат клиентите си", коментира в изявление Беньоф. "Сливането дава на клиентите ни най-доброто и от двата свята, като свързва две критично важни платформи за разбирането на техния свят."

Сделката ще бъде изплатена изцяло в акции. След обявяването на сделката Salesforce загуби 4% от стойността си на борсата, докато Tableau увеличи пазарната си капитализация с 30%. Сделката трябва да бъде приключена през октомври.

Американската компания за облачни услуги и софтуер Salesforce ще купи фирмата за анализ на данни Tableau Software в сделка на стойност 15.7 млрд. долара, пише Financial Times. Новата придобивка ще помогне на Salesforce в борбата за по-голям пазарен дял в анализаторските инструменти и облачни услуги сред корпоративните клиенти, където фирмата е в конкуренция с гиганти като Oracle, Microsoft, Amazon и други. В момента Salesforce е един от лидерите на пазара по отношение на управление и анализиране на данни – индустрия, която вече се оценява на близо 2 трлн. долара.

Tableau от своя страна е компания, създадена от студенти в Станфорд, и в момента има над 86 хил. клиенти, сред които и гиганти като телекома Verizon, авиокомпанията Southwest и стрийминг услугата Netflix. Продуктите на компанията позволяват на организациите да визуализират големите данни под формата на таблици, графики, карти и други, без да се налага писането на софтуерен код.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    "Миналата година Tableau обяви приходи от 1.2 млрд. долара, но и загуба от 77 млн. долара."

    Това на практика си е рентабилна фирма. Вижте какви приходи/загуба са посочени в данните при последните IPO-та на технологични компании!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK